Auteur Topic: Macbook Pro schrijft niet naar Synology FTP Server, Windows wel?  (gelezen 1141 keer)

Offline leroi3

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Macbook Pro schrijft niet naar Synology FTP Server, Windows wel?
« Gepost op: 29 augustus 2019, 14:30:55 »
Hi all,

een aantal jaar geleden heb ik de Synology DS216Play aangeschaft om een eigen back-up server mee te bouwen. Ben een freelance ontwerper en moet soms vanaf een andere locatie dan thuis bij mijn bestanden kunnen die ik op dat moment niet op mijn Macbook heb staan.

Nu heb ik al meerdere keren een poging gewaagd om alles in te stellen. Alles ziet er goed uit, alle gebruikers (ben overigens de enige gebruiker) staan op Lezen/Schrijven.

Via de browser werkt alles perfect, maar ik wil juist vanaf mijn Macbook via de Finder alles kunnen doen. Heb de servernaam en daarna de login + ww netjes ingevuld en kan dan ook via de Finder alles zien, en bestanden WEL eraf halen en kopiëren naar mijn Macbook, maar vervolgens kan ik NIET iets erop zetten of aanpassen qua namen op de server.

Gek genoeg werkt het wel beide richtingen op met mijn Windows computer (die ik voornamelijk gebruik voor 3D rendering, might you ask) Dus daar kan ik wel gewoon alles erop en erafhalen net als via mijn browser.

Gebruik voor beiden (Macbook en Windows) dezelfde servernaam/login/ww dus geen idee waar dit aan kan liggen.

Zit aardig wat geld in dit systeem incl de HD's van 2x 6TB maar sta echt op het punt om alles te verkopen en over te stappen op een Dropbox account, want ik kom er niet uit :(

Hoor graag of iemand the holy grail voor mij heeft!

All the best,
Leroy
  • Mijn Synology: DS216 Play
  • HDD's: 2x WD60EFRX

Online Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2625
  • Berichten: 16.276
Re: Macbook Pro schrijft niet naar Synology FTP Server, Windows wel?
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2019, 16:30:24 »
Citaat
maar ik wil juist vanaf mijn Macbook via de Finder alles kunnen doen.

Dat zal niet lukken. De finder ondersteunt alleen een read-only ftp toegang. Als je in het finder window kijkt, zie je ergens bovenaan ook een symbooltje dat het read-only is.

Om te kunnen schrijven heb je een FTP programma nodig zoals CyberDuck of Filezilla.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac


 

Macbook RAM gebruiken in DS718+

Gestart door Erwin1Board NAS hardware vragen

Reacties: 5
Gelezen: 1104
Laatste bericht 11 juni 2018, 14:09:52
door André PE1PQX
DS-106 icm MacBook Pro

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 8
Gelezen: 4321
Laatste bericht 01 juli 2007, 08:59:45
door Anonymous
Beheer vanaf desktop/finder venster Macbook

Gestart door RohanBoard Mac OS X

Reacties: 3
Gelezen: 2004
Laatste bericht 26 februari 2012, 00:54:11
door cyrus1977
DS412+ presteert slecht met iMac en MacBook

Gestart door PadinagoBoard NAS hardware vragen

Reacties: 11
Gelezen: 3631
Laatste bericht 13 november 2013, 14:01:31
door TonVH
Macbook blijft synchroniseren

Gestart door Ron1952Board Cloud Station & Drive

Reacties: 0
Gelezen: 1246
Laatste bericht 28 augustus 2015, 20:50:07
door Ron1952