Auteur Topic: problemen met vpn  (gelezen 2557 keer)

Offline style2k

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 61
problemen met vpn
« Gepost op: 11 september 2019, 11:49:56 »
hoi.

ik heb een probleem waarvan ik de oplossing niet kan vinden .
ik heb een nas een 1515+ werkt prima . nu gebruik ik ook vpn en heb die ook op de nas ingesteld.
het heeft prima gewerkt altijd . nu sinds een aantal dagen werkt het niet zoals het moet.
in de netwerk instellingen staat de vpn gewoon als verbonden . alleen als ik bijv naar de package center ga krijg ik dus nix binnen er is geen internet verbinding . op het moment dat ik de vpn uit zet werkt het wel en is de nas dus wel verbonden .
de vpn die ik op de nas gebruik gebruik ik ook op een pc (dezelfde vpn server dus ) en daar haal ik gewoon volle snelheid .
dus het is uitgesloten dat de vpn eruit ligt.
ik heb 2 dagen geleden de instellingen van de nas van dhcp naar manueel gezet met een 2e ziggo dns en dat bleek ff te werken .
maar nu vandaag zie ik dat het dus weer niet werkt .
ook het interne verkeer met de nas is gewoon volle snelheid dus de kabels zijn goed en de nas is goed.
hoe dan ook mijn pc komt wel gewoon op internet dus de dns , router en nas moet gewoon goed zijn.
provider is ziggo die lijkt ook gewoon goed te zijn.

lang verhaal kort.
dus met vpn ingeschakeld (en volgens de nas gewoon verbonden) geen internet terwijl de dns echt goed is.
met vpn uit geschakeld wel internet zoals het hoort.
vpn server zelf werkt .
router ook goed en modem dus ook geen probleem.
bekabeling goed.

wie heeft er een idee wat het probleem dan wel kan zijn en ook op google kan ik hier eigenlijk nix over terug vinden .
ik heb volgens mij afgelopen week een update geinstalleerd dus zou nog kunnen dat de update mss niet helemaal goed is maar daar heb ik nog nix over kunnen vinden .
dus als iemand een idee heeft of zelfs een oplossing hoor ik het graag.

gr. rene
  • Mijn Synology: 1515+
  • HDD's: 1 wd

Offline style2k

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 61
Re: problemen met vpn
« Reactie #1 Gepost op: 11 september 2019, 16:08:23 »
nzbget draait trouwens in een docker . als ik de log check van nzbget in docker zie ik dat vanaf de 5e het probleem zich zo uit het niets voordoet daarna had ik zaterdag de dns in synology veranderd en daarna is het 2 dagen goed gegaan en vanaf de 8e weer hetzelfde probleem tot en met nu nog ook een andere dns lost het niet op nu nzbget begint te downloaden en begint ergens bij 800 bytes en valt terug naar 0 en geeft de meldingen
could not read from tls-socket connection closed by remote host
en
Could not resolve hostname news.newshosting.com

waardoor ik dus dacht dat het een dns probleem was maar de dns werkt echt gewoon. vanaf me pc en ook als ik de vpn uitzet op de nas.
een ander programma schijnt nu gewoon te werken weer wat ook in docker staat .dus de dns moet goed zijn alleen nzbget geeft een probleem met de vpn uit het niets zoals gezegd gewoon altijd goed gewerkt.

  • Mijn Synology: 1515+
  • HDD's: 1 wd

Offline style2k

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 61
Re: problemen met vpn
« Reactie #2 Gepost op: 11 september 2019, 21:20:08 »
nu nzbget van docker verwijderd en op de nas zelf geinstalleerd maar nu werkt die ruk nzbget weer niet heb ik gewoon toestemming gegeven om te lezen en schrijven geeft die weer de melding
could not create file /downloads/tmp/nzb-1.tmp
en ja ik heb de handleiding gezien maar het werkt gewoon niet  in lokale groepen heb ik ook de users toestemming gegeven en scdownload maar helemaal nix al meer keren gereset maar blijft zeuren


update nzbget werkt nu map was niet helemaal goed had een backup gemaakt van nzbget en blijkbaar heeft die niet alles over genomen zoals het was toen het werkte .
maar nu krijg ik dus weeer Could not read from TLS-Socket zelfde als met de docker versie . wat ik ook doe met vpn wil die niet ben al de hele dag bezig en ben in stata me nas naar buiten te pleuren . het werkte gewoon perfect en ineens vanaf de 5e begint het gezeik zomaar uit het niets . heb nix veranderd dus snap er nix van
  • Mijn Synology: 1515+
  • HDD's: 1 wd

Offline style2k

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 61
Re: problemen met vpn
« Reactie #3 Gepost op: 12 september 2019, 12:34:13 »
niemand?
  • Mijn Synology: 1515+
  • HDD's: 1 wd

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2629
  • Berichten: 16.286
Re: problemen met vpn
« Reactie #4 Gepost op: 12 september 2019, 15:17:35 »
Zet gewoon vpn uit. Ik zie het nut niet om de nas achter een vpn te zetten. Behalve als je illegaal wilt downloaden, maar daar is dit forum niet voor bedoeld om mee te helpen.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline style2k

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 61
Re: problemen met vpn
« Reactie #5 Gepost op: 12 september 2019, 19:41:39 »
wil gewoon vpn gebruiken omdat het kan. zoizo beetje dom antwoord zeg dan nix .
ik wil gewoon weten wat het probleem is want het heeft wel gewerkt alleen ineens niet meer dus is er ergens een probleem en dat wil ik opgelost hebben.
zoizo zijn er hier tig topics over nzbget en sonarr etc en dat gebruik je ook alleen als je illigaal wilt downloaden dus beetje kort door de bocht ook wat je zegt.
als ik geen vpn had willen gebruiken had ik het hier niet gevraagd en had ik het gewoon uitlaten staan.
  • Mijn Synology: 1515+
  • HDD's: 1 wd

Offline dvandonkelaar

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 161
  • Berichten: 937
Re: problemen met vpn
« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2019, 11:03:03 »
nzbget en sonarr etc en dat gebruik je ook alleen als je illigaal wilt downloaden

Via NZBget (en torrent) kan je ook legale dingen downloaden (Linux distrubuties bijv.) en Sonarr etc. kan je ook je eigen media organiseren.
Kan dus gewoon allemaal legaal. En daarbij wordt VPN dus gebruikt om wat anoniemer te browsen.
--
dvandonkelaar

DS415+ 8GB | 2xWD30EZRX en 2xWD30EFRX | RAID5 EXT4 [Productie]
DS211J | 2x WD20EZRZ | RAID1 EXT4 [Backup]
Eaton Ellipse PRO 650 DIN (Schuko)

Offline style2k

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 61
Re: problemen met vpn
« Reactie #7 Gepost op: 13 september 2019, 18:29:10 »
ja precies en daarom vond ik het antwoord ook gewoon slap van een moderator. mensen komen hier voor hulp en zonder kennis van zaken geef je dan niet zon antwoord . dat vind ik behoorlijk onbeschoft .
  • Mijn Synology: 1515+
  • HDD's: 1 wd

Offline Hutje

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 201
  • -Ontvangen: 218
  • Berichten: 1.808
Re: problemen met vpn
« Reactie #8 Gepost op: 13 september 2019, 19:50:02 »
Briolet en geen kennis van zaken ?
Denk dat je in de war bent met een ander !
En waar denk je dat een moderator voor is?
Dus die kunnen nooit onbeschoft zijn.



Sent from my iPhone using Tapatalk

DS1515+  [3x 8TB + 1x 4TB + 1x 3TB]  8 GB DDR3 DSM 6.1.7-15284 Update 3
DS1512+  [3x 4TB + 2x 2TB]  4 GB DDR3 DSM 6.1.7-15284 Update 3
DS411j     [3 x 2TB SHR] DSM 6.1.7-15284 Update 3
DS211j     [TEST-NAS] DSM 6.1-15101
RT1900    [AP-mode] SRM 1.2-7742
UPS          APC Back-UPS ES 700G

Offline style2k

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 61
Re: problemen met vpn
« Reactie #9 Gepost op: 13 september 2019, 20:04:12 »
ik bedoel geen kennis van mij . hij gaat er klakkeloos vanuit dat ik illigaal download en ik dan maar niet geholpen moet worden .
ik geef gewoon aan wat voor probleem ik heb en dan geef je geen antwoord dan zet je het maar uit want illigaal downloaden helpen we niet mee . duh . dan kun je alle kennis van de wereld hebben maar dat is een beetje kortzichtig .
ik geef een situatie aan waar ik zelf niet uitkom daar is dit forum voor en hoe of wat maakt niet uit . als ik zelf de oplossing wist was ik hier niet he .
als ik een vraag stel in ene auto forum dat mijn snelheids meter gek doet gaan ze toch ook niet zeggen ja kan gebruikt worden voor een ramkraak dus die helpen we niet .
  • Mijn Synology: 1515+
  • HDD's: 1 wd

Offline DSGebruiker

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 116
  • Berichten: 732
Re: problemen met vpn
« Reactie #10 Gepost op: 13 september 2019, 21:10:39 »
Wat Googlen leert me dat anderen zoiets ook wel tegenkomen met soms interessante theorie erachter.
Ik lees dat sommigen ook de NZBGET in een Docker hebben draaien etc.

Lees eens wat en probeer wat settings etc.

https://www.reddit.com/r/usenet/comments/9wtpa3/usenetservercom_problems/
https://forum.nzbget.net/viewtopic.php?f=3&t=2468

Mischien kan het door kleine tweak opgelost worden.


Offline style2k

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 61
Re: problemen met vpn
« Reactie #11 Gepost op: 13 september 2019, 21:53:39 »
ik had em ook in docker draaien dus dacht mss een docker probleem heb nzbget eraf gehaald en rechtstreeks op de nas geinstalleerd maar precies hetzelfde probleem heb de settings gerestored en die zijn dus precies het zelfde.
deze sites ben ik ook tegen gekomen maar nix opgelevert tot nu . de settings in nzbget staan ook zeker goed want als ik de vpn uitzet werkt die prima via de normale verbinding .
er is iets fout met het vpn gedeelte van de nas want de vpn zelf is 100 procent zeker goed. alleen dus op de nas gaat er iets fout.
 ook zomaar uit het niets want tot de 5e september werkte alles perfect. daarna niet meer gewerkt.
  • Mijn Synology: 1515+
  • HDD's: 1 wd

Offline DSGebruiker

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 116
  • Berichten: 732
Re: problemen met vpn
« Reactie #12 Gepost op: 14 september 2019, 08:03:36 »
Is er op 5 september een update op de NAS gedaan mischien ? Iets met die SSL/TLS libraries die ergens ge-update werden oid ? En die "VPN" ? Naar welke partij loopt die ? Kan je die VPN-verbinding eens wegnemen en terug aanmaken op de NAS ?
Eens proberen met SABNzb ipv NZBget ?


Dit soort problemen zijn helaas zééér lastig "via een forum" op te lossen. Zo'n beetje een spelt in een hooiberg zoeken vrees ik en je kan er dagen,weken naar zoeken.
Soms moet je zelfs via SSH op de NAS gaan inloggen om echt on de "motorkap" gaan zoeken in hoop net iets te vinden dat in het oog springt...

Offline style2k

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 61
Re: problemen met vpn
« Reactie #13 Gepost op: 14 september 2019, 11:42:41 »
rond 5 september heb ik de dsm update gedaan die hij aangaf op de nas . nordvpn is de vpn provider.
ook al meerdere verbindingen aan gemaakt enzo.
ja sabnzb kan ik nog is proberen idd alleen verwacht ik er weinig van de log in de nas zelf zegt namelijk steeds dat die de vpn disconnect from server en dan weer reconect . en aangezien zonder vpn nzbget wel perfect werkt.
maar zo eerst ff om het uit te sluiten sabnzb proberen . wie weet .

tnx

update. sabnzb werkt ook niet
nord vpn is er ook naar aan kijken een paar dagen maar tot nu toe nix  en synology had ik ook een ticket geopend waar ik nu pas reactie op heb die gaan waarschijnlijk op de nas inloggen ook om te kijken .

mocht iemand hier nog ideen hebben hoor ik het graag .

update 2 het lijkt opgelost . de vpn provider zei doodleuk dat ze rond die tijd updates uitgevoerd hadden aan de openvpn settings en dat die blijkbaar vandaag afgerond waren, heb ik godver 5 uur met zon pannekoek in de chat gehangen hebben ze technische dienst erbij gehaald etc en komen ze nu pas hier mee .
maar lijkt dus opgelost .

  • Mijn Synology: 1515+
  • HDD's: 1 wd

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1342
  • -Ontvangen: 7805
  • Berichten: 43.221
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: problemen met vpn
« Reactie #14 Gepost op: 15 september 2019, 22:31:25 »
heb ik godver 5 uur met
Begrijp wel dat je gefrustreerd bent maar, vloeken is natuurlijk niet nodig en dat willen we dan ook niet op dit Forum.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-5
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11


 

nzbget versie 11 problemen op DS 213+

Gestart door lexhardyBoard NZBGet

Reacties: 2
Gelezen: 2585
Laatste bericht 03 september 2013, 15:58:39
door lexhardy
Problemen met 10GB netwerk kaart en doorvoer snelheid (opgelost)

Gestart door Pipo10Board NAS hardware vragen

Reacties: 3
Gelezen: 699
Laatste bericht 16 februari 2022, 15:06:36
door Pipo10
Opeens problemen met mkv streamen

Gestart door niels1962Board Media Server (UPNP/DLNA)

Reacties: 56
Gelezen: 16537
Laatste bericht 25 juni 2017, 09:26:59
door Fox1
DSM en Mac integratie problemen ?

Gestart door SylvesterBoard Mac OS X

Reacties: 9
Gelezen: 2681
Laatste bericht 22 december 2017, 17:31:29
door Sylvester
Problemen met DSM5.0

Gestart door J.H.S.26Board Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 0
Gelezen: 1729
Laatste bericht 29 maart 2014, 16:41:53
door J.H.S.26