Auteur Topic: ( Hulp )Thuis administratie  (gelezen 1110 keer)

Offline Electro Technics

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 27
( Hulp )Thuis administratie
« Gepost op: 11 september 2019, 12:02:43 »
Ik ben op zoek naar een programma voor thuis administratie en dit liefst voor een DS918+
Of ergens gewoon in file station maakt niet uit, zolang deze map dan ook maar toegankelijk is voor windows. ( Maar daar zullen weer rechten aan verbonden worden ).

Graag willen van de papieren winkel vanaf geraken.
Ik was aan het denken met als concept : Een soort van fluistermap, waar alle documenten worden in verzameld.
En zou automatisch naar de desbetreffende map wordt geknipt.
Als voorbeeld :

Ik krijg een factuur van de garage F123/2019/09/11 ( volkswagen ).
Die wordt  manueel gedownload in de map "fluistermap", en die op zijn beurt automatisch terrecht komt in de map Garage.

Of ik krijg een factuur van mijn provider FT564 ( provider ).
Die wordt  manueel gedownload in de map "fluistermap", en die op zijn beurt automatisch terrecht komt in de map provider.

Dit zal dan bv gaan over alle documenten in PDF.
De papieren versie wordt uiteraard nog gewoon in gescand en opgeslagen als PDF.
En dat wordt uiteindelijk dan ook weer verplaats in de map Fluitsermap.

Zodat eigenlijk gewoon alles in 1 map wordt verzameld en zo op zijn beurt automatisch naar de desbetreffende map wordt verplaats.

Iemand een Idee of zoiets al bestaat,
  • Mijn Synology: DS918+
  • HDD's: 2x WD20EFRX

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: ( Hulp )Thuis administratie
« Reactie #1 Gepost op: 11 september 2019, 12:19:59 »
Dat verplaatsen moet hij dan toch op basis van criteria doen.

Die criteria kun je ook in een zoekopdracht stoppen. Dus alles gewoon in één map, en verschillende zoekopdrachten opslaan.  Hat is nog mooier ook. Dan kun je zo'n factuur niet alleen in de "map" Garage terug vinden, maar ook in de map "volkswagen" en "sjoemelauto's".

Op de mac wordt zo'n bewaarde zoekactie dan een slimme map. (De mac kan ook op de shares van de nas zoeken). Binnen universal search kun je ook zoekopdrachten opslaan als een favoriet.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.242
Re: ( Hulp )Thuis administratie
« Reactie #2 Gepost op: 11 september 2019, 12:28:23 »
Of kijk eens in Package Center. Daar staan ook pakketten in die documenten beheren. b.v. "LogicalDoc". Als ik het filter op 'productiviteit' zet, is LogicalDoc ook het enige pakket van derden die ik zie.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 802
  • -Ontvangen: 1382
  • Berichten: 7.507
Re: ( Hulp )Thuis administratie
« Reactie #3 Gepost op: 11 september 2019, 14:09:53 »
Voor een non profit organisatie hebben we contact gezocht met Fontys Hogeschool.
Drie groepen van leerlingen hebben daarop voor ons als "project" een app ontwikkeld wat voor onze organisatie zijn toepassing heeft.
Een project ervan hebben we uitgekozen, en wordt op onze NAS gezet als separaat draaiende applicatie.
Ik heb er geen verstand van. Maar men heeft daarbij dingen gekoppeld wat met "docker" te maken heeft, en MariaDB.
(De tweede groep had dat namelijk al draaien op de NAS, maar de applicatie van de andere groep was uitgebreider en flexibeler van opzet).

Zou ook nog een idee kunnen zijn voor de topic starter om die weg te bewandelen.
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....


 

Hulp bij instellen DS214SE

Gestart door NuenasBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 1
Gelezen: 1572
Laatste bericht 03 december 2014, 16:06:34
door cyrus1977
Hulp gezocht

Gestart door arneBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 16
Gelezen: 8229
Laatste bericht 08 mei 2013, 12:52:10
door Briolet
hulp bij installatie in Amsterdam

Gestart door bartjanjBoard The lounge

Reacties: 7
Gelezen: 3949
Laatste bericht 03 november 2011, 18:16:53
door Nelesss
VERPLAATST: Hulp gevraagd omdat het koppelen van een nas op 2 plekken niet meer gaat

Gestart door BirdyBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 1702
Laatste bericht 04 december 2016, 17:19:28
door Birdy
Hulp gevraagd: Nzbget foutmelding bij parsing 2e nzb

Gestart door melliemvdgBoard NZBGet

Reacties: 6
Gelezen: 2740
Laatste bericht 31 oktober 2018, 14:03:06
door melliemvdg