Auteur Topic: Opnieuw indexeren werkt niet goed. [opgelost]  (gelezen 1245 keer)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Opnieuw indexeren werkt niet goed. [opgelost]
« Gepost op: 14 oktober 2019, 17:43:32 »
Ik had van het weekend twee korte filmpjes van mijn telefoon in mijn Photo folder geplaatst. Die kon ik mooi vanaf de pc en telefoon bekijken.

Vanochtend had ik tekst aan de video inhoud toegevoegd ter verduidelijking. Die aangepaste film kon ik ook mooi zien vanaf mijn PC. Toen ik echter met de telefoon keek, mistte de tekst. Dat zal de indexering geweest zijn die een kopie van de film maakt in lagere resolutie voor de telefoon en mij nog die oude versie laat zien.

Dus heb ik de nas opnieuw geïndexeerd. In de preview zie in nu de toegevoegde tekst staan. Maar zodra ik de film bekijk, mist de tekst weer. Blijkbaar vergeet de nas om ook weer een nieuwe kopie van de film voor de telefoon te maken. Dat terwijl de md5 waarde van de file veranderd is, dus hij kan weten dat de film niet meer hetzelfde is.

Is dat een bug? (Retorische vraag)

Als ik de film een nieuwe naam geef en naast de oude film op de nas zet, zie ik ogenblikkelijk de nieuwe versie van de film. Maar dan ik alle info weg die ik er via PhotoStation aan toegevoegd heb. Als ik hem met de oude naam upload, dan blijven de tags en de omschrijving bestaan binnen Photostation.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: Opnieuw indexeren werkt niet goed
« Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2019, 18:10:30 »
Correctie. Het her-indexeren loopt blijkbaar wel goed.

Ik heb even via de terminal gekeken. In de folder met films staat de @eaDir, waar de indexering opgeslagen wordt. Er staan zelfs twee films in, in verschillend formaat. (mp4 en mov)
@eaDir/filmnaam.mp4"/SYNOPHOTO_FILM_M.mp4
@eaDir/filmnaam.mp4"/SYNOPHOTO_FILM_M.mov

Als ik deze previews naar de pc kopieer, bevatten deze al de aanpassingen. Dat klopt met de modificatie datum, die net na die va de film zelf ligt.

Dan blijft de vraag waarom ik op de telefoon nog de oude versie zie? Zou de telefoon hele films bufferen?

Edit: Ja. De browser buffert de film, ook al sluit je het tabblad waarin de film werd vertoont. Ik heb de browser op de telefoon gesloten en weer opgestart. Nu zie ik wel mijn aanpassing.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)


 

DS1512+ opnieuw inrichten

Gestart door RaphieBoard NAS hardware vragen

Reacties: 3
Gelezen: 1407
Laatste bericht 30 januari 2016, 20:32:04
door Raphie
Waarom (waardoor) is m'n 1513 opnieuw gestart?

Gestart door DyslexiaBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 4
Gelezen: 1463
Laatste bericht 06 juli 2014, 23:45:01
door Dyslexia
Moet cloud station drive alles opnieuw synchroniseren na nieuwe pc ?

Gestart door Jan01Board Cloud Station & Drive

Reacties: 6
Gelezen: 1389
Laatste bericht 10 juli 2017, 22:25:10
door Jan01
ds 209 II internet weigert na router opnieuw instellen

Gestart door dadcyberBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 2016
Laatste bericht 30 oktober 2012, 23:05:38
door dadcyber
DS207+, verbreekt LAN verbinding, moet opnieuw aan/uit...

Gestart door Disaster-MasterBoard NAS hardware vragen

Reacties: 3
Gelezen: 1857
Laatste bericht 14 april 2008, 21:27:44
door Disaster-Master