Auteur Topic: Audioinfo tonen op versterker  (gelezen 1182 keer)

Offline SystemII

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 45
Audioinfo tonen op versterker
« Gepost op: 31 oktober 2019, 19:39:31 »
Als ik audiofiles afdraai via de mediaserver op m'n versterker, zie ik op de display "titel v.d. track/artiest" (Waterloo/Abba) ik zou erg graag (zoals gebruikelijk) zien "artiest - titel v.d. track" (Abba - Waterloo). Is dit op één of andere manier aan te passen? Ik zie daar zelf geen mogelijkheid voor namelijk.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4x WD Red SATA 1TB
Volledig Cat6 Netwerk.
MacMini M1, MacOS Big Sur

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 802
  • -Ontvangen: 1382
  • Berichten: 7.507
Re: Audioinfo tonen op versterker
« Reactie #1 Gepost op: 01 november 2019, 17:16:05 »
Ik vermoed dat het zou moeten zitten in de mogelijkheden van de mediaspeler van je versterker zelf.
Welk merk / type, en wat vindt je erover in de handleiding?
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline SystemII

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 45
Re: Audioinfo tonen op versterker
« Reactie #2 Gepost op: 02 november 2019, 16:34:11 »
Nee, dat heeft er niks mee te maken. Je kunt in de mediaserver opgeven hoe e.e.a. op je display weergegeven wordt (zie bijlage in m'n eerste bericht)...juist de keuzes die je hebt zijn niet zelf in te stellen maar 'voorgeprogrammeerde weergaves"...
Mijn vraag is juist of dat wellicht toch ergens ander in te stellen is binnen de mediaserver.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4x WD Red SATA 1TB
Volledig Cat6 Netwerk.
MacMini M1, MacOS Big Sur

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 802
  • -Ontvangen: 1382
  • Berichten: 7.507
Re: Audioinfo tonen op versterker
« Reactie #3 Gepost op: 02 november 2019, 17:11:27 »
Die afbeelding van de instelling in de NAS heb ik wel gezien.
Maar het gaat erom of de tags / info die je daar in meegeeft wel worden opgepikt door de versterker?
Daar zal toch een zekere synchronisatie van die "extra" gegevens moeten plaatsvinden.
Het is maar net of de specificaties en firmware versie die in het ene apparaat geldig zijn,
in het andere apparaat op hetzelfde niveau kan worden meegenomen?

Als test heb ik bij mezelf in de NAS wat meer uitgebreide info ingesteld in hetzelfde menu als waar jij naar refereert bij media server.
In dit geval  "Nummer - Titel/Artiest - Album"

En in mijn Denon receiver / versterker gekeken.
Krijg dan inderdaad wat meer keuze opties te zien in zoeken op map, artiest, album, genre en kan er naartoe gaan.
Zie zelfs ook album hoesjes als foto getoond bij het daadwerkelijke muziekbestand.

Maar echt lekker loopt het niet. Na een paar keuzes loopt het hier fout, en kom ik telkens weer bij hetzelfde muzieknummer terecht.
Wat niet afspeelt door een eerder gelezen melding te hebben gelezen van een verkeerd formaat. Daar blijft het feitelijk op vast hangen.

De Denon een keer uit en weer aan verhelpt het probleem niet.
Ik vermoed dat ik in de NAS de media indexbestanden een keer helemaal moet vernieuwen?
(Ben er nu mee bezig om dat te doen, kom er later wel op terug als de indexering klaar is).
Maar zal de Denon een keer helemaal van de stroom afhalen, omdat ik via de mediaserver van een andere bron,
nog steeds een verwijzing krijg naar het ene nummer op de NAS.

Aanvulling:
Bestanden opnieuw geïndexeerd en Denon pakweg 5-10 minuten van de stroom gehad.
Probleem opgelost.
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....