Auteur Topic: Telefoonnummers in DS File zijn geen directe links meer?  (gelezen 1705 keer)

Offline Repelstale

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 90
Telefoonnummers in DS File zijn geen directe links meer?
« Gepost op: 17 maart 2020, 12:27:41 »
Ik bewaarde altijd een word-bestand met telefoonnummers in DS File op mijn telefoon. De nummers waren 'belbare' links, wat superhandig was. Overigens was DS File de enige app op mijn iPhone die nummers als links weergaf. Nu zie ik echter dat ook telefoonnummers gewone tekst zijn geworden. Natuurlijk kan ik een nummer Copy-Paste in de telefoonapp, maar dat is natuurlijk niet prettig. Kan dit weer aangezet worden, dat telefoonnummers weer gewoon blauwe onderstreepte links zijn?

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2627
  • Berichten: 16.277
Re: Telefoonnummers in DS File zijn geen directe links meer?
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2020, 15:18:08 »
De Android versie van DS File kan geen tekst bestanden lezen. Die stuurt je altijd door naar een externe reader op de telefoon. (b.v. ms-word, een html reader, Chrome etc). Ik verwacht dat dit op de iPhone niet anders is. Je moet de oplossing dan niet in ds-file zoeken maar in dat externe programma, waarvan wij de naam niet kennen.

Maar waarom niet de CardDav server van de nas gebruiken. Die kun je vast aan het adresboek van de telefoon koppelen. (als je niet het iCloud adresboek van Apple wilt gebruiken)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Repelstale

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 90
Re: Telefoonnummers in DS File zijn geen directe links meer?
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2020, 12:29:55 »
Wat er ‘achter de schermen’ gebeurt, weet ik niet, maar ik kon en kan gewoon word-documenten openen binnen DS File. Er wordt niet (zichtbaar) een ander programma geopend om dat bestand weer te geven. Het enige verschil is dat nu de telefoonnummers geen links meer zijn, zonder dat er in mijn ogen iets veranderd is.

Vanzelfsprekend gebruik ik in principe mijn Contacts om mensen te bellen. Het bestand in kwestie is de sociale kaart van de huisartsenpraktijk waar ik werk. Ik ben dus even niet op zoek naar andere mogelijkheden, maar zuiver naar de mogelijkheid om weer ‘belbare’  links van telefoonnummers te maken.

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 812
  • -Ontvangen: 1403
  • Berichten: 7.549
Re: Telefoonnummers in DS File zijn geen directe links meer?
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2020, 15:38:04 »
Er zijn instellingen binnen Android welke standaard een bepaalde achterliggende app zal openen behorend bij een bepaald type bestand.
Als er meerdere apps zijn die een bestand kunnen openen, maar je hebt nog geen standaard keus gemaakt,
krijg je een tussen schermpje welke app je wilt gebruiken, met de keus voor éénmaal of "altijd".

Bij "altijd" heb je de keus gemaakt om altijd een bepaald type app te openen.
Maar dat zou best wel eens voor jou situatie de verkeerde keus kunnen zijn.
Je kunt die instelling ongedaan maken in het instellingen menu van Android bij de betreffende app met de optie
"Standaard instellingen wissen"

Meer uitgebreide uitleg:
https://www.tabletsmagazine.nl/2014/05/android-applicaties-als-standaard-instellen-voor-openen-bestanden/
https://computertotaal.nl/artikelen/smartphone/standaard-apps-instellen-in-android-62531/
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline aliazzz

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 97
  • -Ontvangen: 161
  • Berichten: 1.352
  • Yum yum brains...
Re: Telefoonnummers in DS File zijn geen directe links meer?
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2020, 15:40:42 »
TS heeft een iPhone  :P

Althans, dat haal ik uit:  Overigens was DS File de enige app op mijn iPhone die nummers als links weergaf.
DS415+ 4*4TB SHR5 Btrfs, 8 GB RAM
DS1515+ 5*3TB SHR5 Btrfs 16 GB RAM
DX513 4*6TB SHR5 Btrfs
RT6600ax meshed 1 x RT2600ac, 3 x MR2200ac

Homelab;
HP Proliant DL360 Gen9 (aka Pizzabox)
2*XEON E5-2697A V4 total: 32C/64T
256GB RAM, 20TB RAID5 SSD Cluster

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 812
  • -Ontvangen: 1403
  • Berichten: 7.549
Re: Telefoonnummers in DS File zijn geen directe links meer?
« Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2020, 15:49:07 »
Oh, over het hoofd gezien.   (:
Maar er zal bij iOS naar ik vermoed best wel een vergelijkbare optie zijn om het in te stellen?  ;)

Kan alleen de optie via de mogelijkheden met iOS niet zo snel vinden via het internet (ben geen iOS gebruiker):
https://timemanagement.nl/iphone-instellingen/
https://www.appletips.nl/standaard-apps-vervangen-ios/
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Repelstale

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 90
Re: Telefoonnummers in DS File zijn geen directe links meer?
« Reactie #6 Gepost op: 25 maart 2020, 10:41:49 »
Ik heb inderdaad een iPhone.

Het enige dat ik weet is dat het eerst gewoon klikbare links waren, dat er niet een ander programma werd geopend, en dat er nu geen klikbare links meer zijn, wat ik dan maar met Copy-Paste oplos.

Als iemand nog een quick-fix weet, hoor ik het graag. Het is in deze tijden al hectisch genoeg.

Offline arnor

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 46
  • -Ontvangen: 13
  • Berichten: 170
Re: Telefoonnummers in DS File zijn geen directe links meer?
« Reactie #7 Gepost op: 25 maart 2020, 14:04:36 »
Heb je de nieuwe IOS-versie 13.4 al geïnstalleerd? Ik las in de release-notes iets over een opgelost probleem met betrekking tot links 

Offline Repelstale

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 90
Re: Telefoonnummers in DS File zijn geen directe links meer?
« Reactie #8 Gepost op: 06 april 2020, 09:44:37 »
Ik heb geupgrade, maar het verandert niets. Ik zou toch graag weer ‘clickable links’ zien. Is er een andere app voor iOS die dit wel doet? Voorheen was DS Files de enige.

Offline arnor

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 46
  • -Ontvangen: 13
  • Berichten: 170
Re: Telefoonnummers in DS File zijn geen directe links meer?
« Reactie #9 Gepost op: 07 juli 2020, 13:33:58 »
Ik weet niet of je het inmiddels hebt kunnen oplossen. Een mogelijke oplossing is een Word-bestand exporteren als   .odt-bestand op je iPhone. Open je het oft-bestand dan zie je op zich geen aanklikbare link maar klik je op een telefoonnummer dan word je gevraagd of het nummer gebeld moet worden.

Misschien heb je er iets aan.