Auteur Topic: Android clients van Drive  (gelezen 1614 keer)

Offline fredst

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Android clients van Drive
« Gepost op: 02 juli 2020, 00:22:00 »
Wie heeft er ervaring met het koppelen DS Cloud onder Android met een Drive-folders op de server voor twee-weg synchronisatie?

Ik wil in staat zijn onder Android een bestand in die Drive folder te openen en weer weg te kunnen schrijven, waarbij die automatisch terug gesynchroniseerd wordt naar de server.

In de officiële documentatie staat dat het niet mogelijk is om hiervoor de Drive-app onder Android te gebruiken. Van Synology kreeg ik de aanwijzing dat ik nog steeds de DS Cloud app hiervoor kan gebruiken. Echter dat werkt helaas niet meer (voorheen in combinatie met de CloudStation server software wel).

Hierna volgt het bericht wat ik heb teruggekregen:

Thank you for contacting Synology support.
About Drive app, yes, the current design is for viewing files.
Thank you for sharing your feedback with us, this is valuable for us.
About the syncing feature. We've feedback to the product management team, they will have further study on it to see if this (twee-weg synchronisatie) could be feasible/included in the future design.
 
On your mobile device, you may still use DS Cloud for sync function, to sync with Synology Drive Server.
Related info, you may refer here
What do I need to know before upgrading from Cloud Station to Synology Drive (Based on Synology Drive 2.0 and above)?
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: 2xWD Red 3TB

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: Android clients van Drive
« Reactie #1 Gepost op: 02 juli 2020, 10:02:23 »
Geen idee wat het probleem is, maar hier werkt de 2-weg synchronisatie goed. Net geprobeerd met de actuele versie van DS Cloud.

Het valt me wel op dat als ik een file open via DS Cloud, ik een foutmelding krijg bij het opslaan van het veranderde bestand. Iets van "permissie denied". Een hele lap tekst die maar kort in beeld blijft, zodat een normaal mens dat niet eens kan lezen.

Als is echter zonder DS Cloud naar de betreffende map ga, kan ik de veranderde files wel opslaan en is de verandering ook direct zichtbaar op mijn PC met de Drive cliënt. Ik hoef dus niet naar de DS Cloud app te gaan en de "synchroniseer nu" button te gebruiken.

Dat je DS Cloud ook bij Drive moet gebruiken voor off-line editing, staat volgens mij nog steeds in de handleiding. Het zou mooi zijn als dat in één app zou komen, maar ik zie geen probleem om beide apps op de telefoon naast elkaar te hebben.

Om te voorkomen dat de hele drive folder op mijn telefoon komt, heb ik in mijn Drive folder een Android folder gemaakt en synchroniseer ik alleen die folder met mijn telefoon.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline fredst

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: Android clients van Drive
« Reactie #2 Gepost op: 02 juli 2020, 23:06:34 »
Beste Briolet,
Die foutmelding die je beschrijft kan wel eens dezelfde zijn die ik ook zie. Verder hoef ik normaal niet specifiek de synchroniseren optie aan te klikken. Dat gaat bij mij normaal inderdaad ook automatisch in de achtergrond.

Hoe heb je de instellingen gemaakt om die 2-weg synchronisatie bij jou voor elkaar te krijgen?

Ik heb in DS Cloud onder Android nu twee mappen gekoppeld:
- Een gekoppeld aan mijn oude CloudStation-map op de server
Als ik daarin onder Android een Word-bestand wegschrijf, dan wordt die niet naar die CloudStation-map op de server gesynchroniseerd. Als ik dat bestand even later onder Android nog een keer open, dan zie ik een melding dat het inmiddels een Alleen-lezen bestand is geworden.
- Een gekoppeld aan een nieuwe Drive-map op de server
Als ik daarin vanuit Windows een Word-bestand daar wegschrijf, dan wordt die wel naar een DS Cloud-map onder Android gesynchroniseerd. Ik kan hem openen, maar niet editen want ik zie een melding dat het een Alleen-lezen bestand is.




  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: 2xWD Red 3TB

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 176
  • -Ontvangen: 2619
  • Berichten: 16.241
Re: Android clients van Drive
« Reactie #3 Gepost op: 02 juli 2020, 23:15:43 »
Citaat
Hoe heb je de instellingen gemaakt om die 2-weg synchronisatie bij jou voor elkaar te krijgen?

Dat werkt ook niet makkelijk. Je kunt het alleen instellen bij het aanmaken van de koppeling. Daarna is het niet meer te veranderen, of zelfs te zien hoe je het ooit ingesteld hebt.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)


 

Kan de Android-app "Mijn Bestanden" de 2FA van DSM omzeilen ?

Gestart door pvkanBoard Synology DSM 6.2

Reacties: 3
Gelezen: 1028
Laatste bericht 11 januari 2021, 19:00:03
door Babylonia
DS CAM op Samsung Android recordings afspelen werkt niet

Gestart door MTX123Board Android Apps

Reacties: 2
Gelezen: 4348
Laatste bericht 27 februari 2014, 20:09:17
door MTX123
DS Cloud crasht op Android 6

Gestart door Richard67Board Android Apps

Reacties: 7
Gelezen: 2896
Laatste bericht 13 oktober 2015, 14:46:38
door Birdy
Cloudstation voor Android

Gestart door Peter van HeunBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 2
Gelezen: 1643
Laatste bericht 04 september 2012, 14:14:45
door Peter van Heun
VPN client Android vs IOS

Gestart door SiJoNasBoard iOS Apps (iPhone, iPad en iPod)

Reacties: 5
Gelezen: 1402
Laatste bericht 05 november 2017, 21:45:09
door SiJoNas