Auteur Topic: eSata disk "onzichtbaar" delen  (gelezen 3949 keer)

Offline BuzzDoet

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 12
eSata disk "onzichtbaar" delen
« Gepost op: 07 maart 2010, 12:00:06 »
Beste NASsers,

Ik heb een DS207+ die ik gebruik om video te streamen. Als Mediaplayer heb ik een Xtreamer. Ik heb op beide apparaten de laatste versie van de firmware geïnstalleerd. Deze combinatie werkt prima.

Omdat mijn interne harde schijven van mijn DS207+ vol staan heb ik een eSata schijf gekocht en op de eSata aansluiting aangesloten. Ik heb de schijf als "native" drive geformateerd. De eSata schijf heeft een gedeelde map (satashare) die ik toegangkelijk heb gemaakt voor alle gebruikers (users hebben lees/schrijf rechten). Ik heb de schijf ook via NFS toegangkelijk gemaakt. Dit werkt prima, ik kan de schijf vanaf mijn windows PC benaderen met \DS207satashare. :D

Ik zou de eSata schijf graag in mijn video share opnemen zodat mijn Xtreamer niet meer ziet of de bestanden op mijn interne harde schijven staan of op de eSata drive. Ik heb dit als volgt gedaan:
    Ik heb de map FilmArchief aangemaakt in mijn video share
    ik heb het mount commando gebruikt om de eSata drive te mounten in de map FilmArchief

Als volgt:
 mkdir /volume1/video/FilmArchief
 mount -o bind /volumeSATA/satashare  /volume1/video/FilmArchief

Om te controleren of dit werkt heb ik een aantal films op mijn eSata drive gezet (in de satashare directory) en een bestand met de naam "invalid mount" in de FilmArchief directory.

Als ik met mijn Verkenner (vanaf mijn PC) naar de video/FilmArchief map ga zie daarin de films die op mijn eSata share staan  :lol:
Dit werkt ook vanaf mijn PS3. Ik kan de films in de FilmArchief directory ook afspelen  :lol:  :lol:
Ga ik vanaf mijn Xtreamer naar de video/FilmArchief map dan zie ik het bestand "invalid mount"  :roll:

Kennelijk gebruikt mijn Xtreamer een ander protocol om de video share te benaderen als mijn PC en PS3. Ik vermoed dat mijn PC (en PS3?) het samba protocol gebruiken en mijn Xtreamer NFS. Waarom beide protocollen anders reageren weet ik niet.
Heeft iemand een suggestie hoe ik het op mijn Xtreamer aan de praat kan krijgen?

Alvast bedankt voor de reacties.


 

1511+ -> 207+ via esata backup?

Gestart door frankbBoard NAS hardware vragen

Reacties: 7
Gelezen: 2921
Laatste bericht 12 februari 2012, 17:13:31
door Robert Koopman
Problemen met Esata?

Gestart door AlexrBoard NAS hardware vragen

Reacties: 7
Gelezen: 2741
Laatste bericht 27 maart 2013, 19:26:47
door Alexr
Synology DS-106e esata drive problematiek

Gestart door AnonymousBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 8
Gelezen: 7498
Laatste bericht 17 oktober 2006, 13:58:26
door Anonymous
eSata aansluiten DS212+

Gestart door pjstefBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 1
Gelezen: 1887
Laatste bericht 11 maart 2013, 07:51:16
door Robert Koopman
DS-107 op pc aansluiten met eSata

Gestart door AnonymousBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 1
Gelezen: 1980
Laatste bericht 20 april 2008, 17:03:50
door Björn