Auteur Topic: DS-110j met Windows Media Player  (gelezen 2403 keer)

Offline Beyond_life

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 200
DS-110j met Windows Media Player
« Gepost op: 11 juni 2010, 23:27:12 »
Hallo,
Ik heb sinds kort een DS-110j en met behulp van een paar ongelovelijk slimme twitterraars heb ik haar (Een ds is toch vrouwelijk? :lol: ) nu helemaal compleet aan de gang en op orde. TOP!

Ja top. Nadeel is nu alleen Windows Media Player. Want als ik wmp open en dan de 110j selecteer, muziek selecteer, dan geeft wmp aan dat het bestand niet gevonden kan worden. En zo gaat hij dan m'n hele collectie langs (500gig) dus dat duurt ff. Heel vervelend, want ik kan dat alleen stoppen via taakbeheer.

Maar als ik dan naar m'n verkenner ga en daar muziek selecteer, wordt dat heel netjes afgespeeld in wmp. En dat is ook de bedoeling. Want ik had eerder een gadget op m'n desktop (ik draai win7 Home 64 8gig) en die gadget was super handig. Maar als ik in die wmp gadget op de play knop druk, gaat het mis. Zo flink mis dat m'n hele laptop er mee op houdt en ik alleen nog maar opnieuw opstarten kan om verder te kunnen. Nou is die laptop in drie en een halve seconden (bijwijzevan) weer opgestart, maar het verveeld me. Ik wil niet steeds verkenner hoeven op te starten, maar gewoon onder in m'n taakbalk op het wmp icoontje drukken en dat er dan randomly een nummer gekozen en afgespeeld word. De gadget is er dus ook niet meer zoals je begrijpen kan.

Nu is dus de vraag: Wat gaat hier in hemelsnaam mis? En hoe los ik het op? Hoe kan ik gewoon weer via wmp muziek direct afspelen?
"And on the 8th day God said: "Well Murphy, now you give it a go."

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 250
  • -Ontvangen: 758
  • Berichten: 5.021
Re: DS-110j met Windows Media Player
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2010, 22:23:35 »
Heb je toevallig de iTunes server aanstaan op de DS? Snel uitzetten dan, want die laat bij mij ook nog eens de DS hangen. Ik heb eigenlijk alleen de Media Server (DLNA) aanstaan en Windows Mediaplayer kan alles vinden en afspelen. De DS wordt gevonden als Media Server en zowel  Muziek, Video als Afbeeldingen speelt hij goed af.
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline Beyond_life

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 200
Re: DS-110j met Windows Media Player
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2010, 23:17:53 »
Nee ITunes staat uit. Ik heb niets geen Apple dingen thuis dus dat hoeft niet eens aan.

Wat ik ook raar vind is dat ik de I3d info van de muziek bestanden op de Diskstation in wmp niet kan aanpassen. Muziek die op m'n schijven in m'n laptop zitten wel.
"And on the 8th day God said: "Well Murphy, now you give it a go."


 

DS107 nas niet bereikbaar via windows verkenner

Gestart door SamSaBalBoard Windows

Reacties: 9
Gelezen: 1342
Laatste bericht 06 januari 2019, 16:16:57
door Birdy
Welke software om HDD uit te lezen met windows pc?

Gestart door FjoonBoard NAS hardware vragen

Reacties: 11
Gelezen: 1562
Laatste bericht 02 oktober 2019, 10:06:24
door Fjoon
Geen AD verbinding meer sinds Windows 10 1909

Gestart door jhjacobs81Board Directory Server package

Reacties: 11
Gelezen: 2841
Laatste bericht 06 oktober 2020, 19:57:34
door jhjacobs81
Backup naar windows server

Gestart door GiellexeBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 6
Gelezen: 989
Laatste bericht 14 juli 2021, 13:51:52
door Giellexe
nieuw dsm , media spelers , doen het niet meer , welke instellingen ?

Gestart door wiltopBoard Synology DSM 6.1

Reacties: 11
Gelezen: 2194
Laatste bericht 15 maart 2017, 19:09:22
door Ben(V)