Auteur Topic: USB station 2 (DSM 3.0) nzbget hoog cpu gebruik  (gelezen 3272 keer)

Offline Wizzy

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 5
USB station 2 (DSM 3.0) nzbget hoog cpu gebruik
« Gepost op: 31 december 2010, 16:13:53 »
Ik heb sinds kort een USB station 2 waarmee ik wil downloaden uit de nieuwsgroepen. In het verleden deed ik dat met een Buffalo netwerkschijf. Het specifieke model (LinkStation Liveā„¢ with BitTorrent) heeft een 88F6281 processor met een 600MHz Clock Speed en beschikt over 64 MB ram. Wanneer ik daarmee download met nzbget had hij normaal een cpu utilization van 30 a 40 % (download van 22Mbit, ziggo ai1+) Ik zou dus verwachten dat mijn Synology met volgens mij een vergelijkbare processor maar dan op 800 MHz en dubbel zoveel geheugen minder zou moeten "zweten" bij dezelfde download snelheid. Berichten over de DS110j (volgens mij op deze punten vergelijkbaar met de usb station 2) schepten ook deze verwachtingen. Echter de USB Station 2 zit bij downloaden op 70 a 80 % (waarvan 50 a 60% voor nzbget). Weet iemand waar dat aan ligt ? De usb schijf is ext3 of ext4 geformatteerd (beide getest, maakt niet veel uit).  Ik zou graag wat marge houden voor een snellere internet verbinding en download, aangezien Ziggo naar het schijnt de snelheden gaat verhogen.

Ik ben er ook inmiddels achter dat de USB Station 2 minder "open" is vwb packages en dergelijke. Dat is op zich niet zo erg want hij doet waarvoor hij is aangeschaft, maar ik zou graag ook andere software willen draaien, inclusief een nzbget en nzbgetweb combinatie. Want het lijkt erop dat nzbget in DSM 3.0 nogal uitgekleed is vwb de instellingen die je kunt wijzigen. Ik hoop dan ook dat de USB Station 2 op termijn ook gemod kan worden.

De synology heeft wel leuke features die mijn Buffalo niet heeft maar dat geldt ook vice versa.


 

USB Station 2 en m3u playlist

Gestart door floortjeBoard USB Station

Reacties: 0
Gelezen: 2891
Laatste bericht 02 november 2010, 18:24:59
door floortje
Gebruik iTunes op NAS

Gestart door Gijs47Board Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 14
Gelezen: 6725
Laatste bericht 19 september 2011, 22:56:02
door Gijs47
Twee aparte directories synchroniseren met Cloud station

Gestart door musicfreakBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 12
Gelezen: 6542
Laatste bericht 11 oktober 2015, 21:07:53
door musicfreak
Cloud station synchroniseert niet meer

Gestart door ArchieBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 10
Gelezen: 9282
Laatste bericht 28 augustus 2015, 10:02:06
door Briolet
Hostnaam is reeds in gebruik

Gestart door guppie1Board DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 5
Gelezen: 3736
Laatste bericht 16 november 2014, 19:28:50
door Babylonia