Auteur Topic: Nederlandse Synology Wiki  (gelezen 16411 keer)

Offline PetervdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 72
    • http://www.pvandenheuvel.nl
Re: Nederlandse Synology Wiki
« Reactie #15 Gepost op: 27 januari 2011, 21:13:01 »
Wat is een level van acceptance voor het aantal mensen?  

Kom op mensen! Wat de oosterbuur kan moeten wij toch ook kunnen?

@Beyond_Life is dit niet wat voor jou?
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline thecell

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 502
  • -Ontvangen: 212
  • Berichten: 1.371
Re: Nederlandse Synology Wiki
« Reactie #16 Gepost op: 27 januari 2011, 21:53:39 »
Een NL wiki is een zeer goede aanvulling. Zet het open voor iedereen die wil info bijdragen ( registratie wel verplichten ) en langzaam maar zeker zal het groeien.  8)
  • Mijn Synology: DS415+
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop.

Offline cyrus1977

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 27
  • -Ontvangen: 54
  • Berichten: 1.529
    • http://www.bonaerial.nl
Re: Nederlandse Synology Wiki
« Reactie #17 Gepost op: 27 januari 2011, 23:04:46 »
Citaat van: "thecell"
Een NL wiki is een zeer goede aanvulling. Zet het open voor iedereen die wil info bijdragen ( registratie wel verplichten ) en langzaam maar zeker zal het groeien.  8)

Dat borgt de kwaliteit natuurlijk niet  :mrgreen:
  • Mijn Synology: DS415
  • HDD's: 4
See http://www.bonaerial.nl
I am root. If you see me laughing, you better have a backup!
The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand.

Offline PetervdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 72
    • http://www.pvandenheuvel.nl
Re: Nederlandse Synology Wiki
« Reactie #18 Gepost op: 28 januari 2011, 00:41:02 »
Citaat van: "cyrus1977"
Citaat van: "thecell"
Een NL wiki is een zeer goede aanvulling. Zet het open voor iedereen die wil info bijdragen ( registratie wel verplichten ) en langzaam maar zeker zal het groeien.  8)

Dat borgt de kwaliteit natuurlijk niet  :mrgreen:

Zorgen we gewoon dat we volgens het ISO 9001 principe werken. :P
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline cyrus1977

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 27
  • -Ontvangen: 54
  • Berichten: 1.529
    • http://www.bonaerial.nl
Nederlandse Synology Wiki
« Reactie #19 Gepost op: 28 januari 2011, 08:16:38 »
Ik bedoelde het serieus jij zou ook niet lachen als je een howto volgt en dan vervolgens de server crasht:)
  • Mijn Synology: DS415
  • HDD's: 4
See http://www.bonaerial.nl
I am root. If you see me laughing, you better have a backup!
The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand.

Offline Plerry

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 17
  • -Ontvangen: 288
  • Berichten: 1.491
  • Tom Poes, verzin een list ...
Re: Nederlandse Synology Wiki
« Reactie #20 Gepost op: 28 januari 2011, 09:36:06 »
Ik hoor (en begrijp ...  :mrgreen: ) dat sommige mensen een probleem hebben met Duits.
Echter, ik hoor hier zelden (of nooit?) dat mensen er niet uit komen met een Engelse tekst.

Wat mij betreft dan ook liever één goede, complete, Engelstalige Syno Wiki dan meerdere,
per definitie minder goede en minder complete Wiki's in verschillende talen.
Met alle respect voor de getoonde bereidwilligheid lijkt de energie dan beter besteed.
But, that's just my opinion ...

Citaat van: "Botros"
Zorgen we gewoon dat we volgens het ISO 9001 principe werken.
ISO 9000/9001 is geen waarborg voor kwaliteit! Het omschrijft slechts de te volgen procedures.
Onder ISO 9000/9001 kan je nog steeds troep produceren. Maar, dat is dan wel reproduceerbare troep ...  :wink:

Plerry
There are only 10 kinds of people: ... those who understand binary, and those who don't.

Offline wizjos

  • Administrator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 121
  • -Ontvangen: 179
  • Berichten: 1.985
Re: Nederlandse Synology Wiki
« Reactie #21 Gepost op: 28 januari 2011, 09:49:39 »
Citaat van: "Plerry"
Ik hoor (en begrijp ...  :mrgreen: ) dat sommige mensen een probleem hebben met Duits.
Echter, ik hoor hier zelden (of nooit?) dat mensen er niet uit komen met een Engelse tekst.

Wat mij betreft dan ook liever één goede, complete, Engelstalige Syno Wiki dan meerdere,
per definitie minder goede en minder complete Wiki's in verschillende talen.
Met alle respect voor de getoonde bereidwilligheid lijkt de energie dan beter besteed.
But, that's just my opinion ...

Citaat van: "Botros"
Zorgen we gewoon dat we volgens het ISO 9001 principe werken.
ISO 9000/9001 is geen waarborg voor kwaliteit! Het omschrijft slechts de te volgen procedures.
Onder ISO 9000/9001 kan je nog steeds troep produceren. Maar, dat is dan wel reproduceerbare troep ...  :wink:

Plerry
Plerry,

Wat betreft jouw punt aangaande één wiki en niet meerdere (van wisselende kwaliteit) heb je zeker een punt. Goed idee is in ieder geval om bv. zoals in het duitse forum een link op te nemen naar de (in dit geval engelstalige) wiki.
Neemt echter niet weg dat ook hier ten lande wel dingen worden uitgevogeld en gepubliceerd die de moeite waard zijn om centraal (bv. in een wiki) op te slaan. Als je hiervoor echter naar de engelstalige wiki doorverwijst zal dit wel een drempel opwerpen voor een aantal mensen om hun gegevens in het engels te plaatsen (engels schrijven is nog iets heel anders dan lezen tenslotte). En ik kan mij zo voorstellen dat men in het engelse taalgebied niet zit te wachten op 'double-dutch'-teksten.
Dat pleit dan dus wel weer voor een eigen oplossing.

Groet,

Wizjos
Wizjos.


DS409+    4 x WD10EADS DSM 4.2-3243       [TEST]
DS214play 1 x WD20EARX DSM 6.1.4-15217-3  [PROD]
DS1513+   5 x WD80EFZX DSM 6.1.4-15217-5  [PROD]
RT1900ac               SRM 1.1.6-6931-1   [PROD]


Is RAID hetzelfde als een backup?
Goeie schijven voor je NAS? Neem Western Digital!

Offline PetervdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 72
    • http://www.pvandenheuvel.nl
Re: Nederlandse Synology Wiki
« Reactie #22 Gepost op: 28 januari 2011, 12:22:29 »
Citaat van: "cyrus1977"
Ik bedoelde het serieus jij zou ook niet lachen als je een howto volgt en dan vervolgens de server crasht:)

Nee, daar is niemand happy mee. Was ook meer als een geintje bedoelt. Ik snap dat je artikelen een bepaald kwaliteitsniveau moeten hebben en dat daar een vorm van bewaking op zit lijkt mij ook een goed idee.

Citaat van: "wizjos"
Citaat van: "Plerry"
Ik hoor (en begrijp ...  :mrgreen: ) dat sommige mensen een probleem hebben met Duits.
Echter, ik hoor hier zelden (of nooit?) dat mensen er niet uit komen met een Engelse tekst.

Wat mij betreft dan ook liever één goede, complete, Engelstalige Syno Wiki dan meerdere,
per definitie minder goede en minder complete Wiki's in verschillende talen.
Met alle respect voor de getoonde bereidwilligheid lijkt de energie dan beter besteed.
But, that's just my opinion ...

Citaat van: "Botros"
Zorgen we gewoon dat we volgens het ISO 9001 principe werken.
ISO 9000/9001 is geen waarborg voor kwaliteit! Het omschrijft slechts de te volgen procedures.
Onder ISO 9000/9001 kan je nog steeds troep produceren. Maar, dat is dan wel reproduceerbare troep ...  :wink:

Plerry
Plerry,

Wat betreft jouw punt aangaande één wiki en niet meerdere (van wisselende kwaliteit) heb je zeker een punt. Goed idee is in ieder geval om bv. zoals in het duitse forum een link op te nemen naar de (in dit geval engelstalige) wiki.
Neemt echter niet weg dat ook hier ten lande wel dingen worden uitgevogeld en gepubliceerd die de moeite waard zijn om centraal (bv. in een wiki) op te slaan. Als je hiervoor echter naar de engelstalige wiki doorverwijst zal dit wel een drempel opwerpen voor een aantal mensen om hun gegevens in het engels te plaatsen (engels schrijven is nog iets heel anders dan lezen tenslotte). En ik kan mij zo voorstellen dat men in het engelse taalgebied niet zit te wachten op 'double-dutch'-teksten.
Dat pleit dan dus wel weer voor een eigen oplossing.

Groet,

Wizjos

Neem bijvoorbeeld de artikelen die jij publiceert. Dat is toch materie van eigen bodem. Iets waar we trots op moeten zijn.  :mrgreen:  Maar we moeten ook niet vergeten dat er een heleboel gebruikers zijn die de engelse taal niet machtig zijn en ook niet gigantische wizkids zijn. Voor deze groep zou het mooi zijn als er een wiki is met daarin beschreven een aantal how to's waardoor zij ook maximaal rendement kunnen trekken uit hun Taiwanese wonder doosje.  :D En tevens lijkt het mij zwaar irritant dat als je hier op expert level zit je telkens dezelfde vragen voorbij ziet komen die voor je gevoel kinderlijk eenvoudig zijn.
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline wizjos

  • Administrator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 121
  • -Ontvangen: 179
  • Berichten: 1.985
Re: Nederlandse Synology Wiki
« Reactie #23 Gepost op: 28 januari 2011, 12:40:33 »
Citaat van: "Botros"
Neem bijvoorbeeld de artikelen die jij publiceert. Dat is toch materie van eigen bodem. Iets waar we trots op moeten zijn. :mrgreen:
Ik begin toch bijna te blozen... Geroerd! :mrgreen:
Citaat van: "Botros"
Maar we moeten ook niet vergeten dat er een heleboel gebruikers zijn die de engelse taal niet machtig zijn en ook niet gigantische wizkids zijn.
Klopt als een bus denk ik...
Citaat van: "Botros"
Voor deze groep zou het mooi zijn als er een wiki is met daarin beschreven een aantal how to's waardoor zij ook maximaal rendement kunnen trekken uit hun Taiwanese wonder doosje. :D En tevens lijkt het mij zwaar irritant dat als je hier op expert level zit je telkens dezelfde vragen voorbij ziet komen die voor je gevoel kinderlijk eenvoudig zijn.
Ook zeer waar! Zou zeker mooi voor deze personen zijn. Echter, en dat dan met medeneming van je laatste opmerking, als je al niet zo'n whizzkid bent zou je je eigenlijk verre moeten houden van tweaks. De mens is echter onderzoekend ingesteld en men gaat dan maar al te graag en niet gehinderd door enige kennis zo blijkt het diepe in. Daar zal je dus altijd wel wat vragen aan overhouden vermoed ik zo :wink:
Neemt niet weg dat een centrale plaats waar je het een en ander kunt naslaan in eigen taal betreffende problemen en hun oplossingen een goed idee is. Ten aanzien van meer geavanceerde ingrepen op de Synology is deze vorm ook bruikbaar, maar zou dan een aparte sectie moeten zijn. Vlg. de duitse indeling. Dat je daar vragen aan overhoudt is evident.

Groet,

Wizjos
Wizjos.


DS409+    4 x WD10EADS DSM 4.2-3243       [TEST]
DS214play 1 x WD20EARX DSM 6.1.4-15217-3  [PROD]
DS1513+   5 x WD80EFZX DSM 6.1.4-15217-5  [PROD]
RT1900ac               SRM 1.1.6-6931-1   [PROD]


Is RAID hetzelfde als een backup?
Goeie schijven voor je NAS? Neem Western Digital!

Offline PetervdH

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 72
    • http://www.pvandenheuvel.nl
Re: Nederlandse Synology Wiki
« Reactie #24 Gepost op: 28 januari 2011, 13:25:33 »
Citaat van: "wizjos"
Citaat van: "Botros"
Neem bijvoorbeeld de artikelen die jij publiceert. Dat is toch materie van eigen bodem. Iets waar we trots op moeten zijn. :mrgreen:
Ik begin toch bijna te blozen... Geroerd! :mrgreen:
Citaat van: "Botros"
Maar we moeten ook niet vergeten dat er een heleboel gebruikers zijn die de engelse taal niet machtig zijn en ook niet gigantische wizkids zijn.
Klopt als een bus denk ik...
Citaat van: "Botros"
Voor deze groep zou het mooi zijn als er een wiki is met daarin beschreven een aantal how to's waardoor zij ook maximaal rendement kunnen trekken uit hun Taiwanese wonder doosje. :D En tevens lijkt het mij zwaar irritant dat als je hier op expert level zit je telkens dezelfde vragen voorbij ziet komen die voor je gevoel kinderlijk eenvoudig zijn.
Ook zeer waar! Zou zeker mooi voor deze personen zijn. Echter, en dat dan met medeneming van je laatste opmerking, als je al niet zo'n whizzkid bent zou je je eigenlijk verre moeten houden van tweaks. De mens is echter onderzoekend ingesteld en men gaat dan maar al te graag en niet gehinderd door enige kennis zo blijkt het diepe in. Daar zal je dus altijd wel wat vragen aan overhouden vermoed ik zo :wink:
Neemt niet weg dat een centrale plaats waar je het een en ander kunt naslaan in eigen taal betreffende problemen en hun oplossingen een goed idee is. Ten aanzien van meer geavanceerde ingrepen op de Synology is deze vorm ook bruikbaar, maar zou dan een aparte sectie moeten zijn. Vlg. de duitse indeling. Dat je daar vragen aan overhoudt is evident.

Groet,

Wizjos


Ere wie ere toekomt toch.  :D  Maar hoe nu verder is de vraag. Ik bemerk dat er wel sprake is van een kerngroep. Wat spreken we af?
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier.

Offline cyrus1977

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 27
  • -Ontvangen: 54
  • Berichten: 1.529
    • http://www.bonaerial.nl
Re: Nederlandse Synology Wiki
« Reactie #25 Gepost op: 29 januari 2011, 16:19:41 »
kunnen we niet eens een chat ergens regelen ofzo ? dat gaat wellicht sneller.
  • Mijn Synology: DS415
  • HDD's: 4
See http://www.bonaerial.nl
I am root. If you see me laughing, you better have a backup!
The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand.

Offline MicroHelp

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
  • If it ain't broke, don't fix it.
    • MicroHelp
Re: Nederlandse Synology Wiki
« Reactie #26 Gepost op: 14 maart 2017, 10:08:35 »
Zijn er nog gegadigden om alsnog een Nederlandse Synology Wiki te bouwen?
  • Mijn Synology: DS1515+
  • HDD's: WD30EFRX
  • Extra's: 6GB RAM

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2627
  • Berichten: 16.276
Re: Nederlandse Synology Wiki
« Reactie #27 Gepost op: 14 maart 2017, 10:18:14 »
De Engelstalige Wiki is al een tijdje omgedoopt tot "Knowledge base" En hiervan bestaat al een Nederlandse versie. (Rechtsonder stel je de taal in).

Ook de interne help is sinds 2011 zoveel beter geworden dat een separate Wiki eigenlijk overbodig geworden is. Volgens mij staat 90% van de hier gestelde vragen gewoon in de huidige Help. Dat kunnen de mensen al niet lezen, dus bij het opzetten van een Wiki ben je ook bezig voor Jan met de korte achternaam.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1340
  • -Ontvangen: 7795
  • Berichten: 43.189
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: Nederlandse Synology Wiki
« Reactie #28 Gepost op: 14 maart 2017, 10:27:57 »
+1
Vooral: "Dat kunnen de mensen al niet lezen, dus bij het opzetten van een Wiki ben je ook bezig voor Jan met de korte achternaam."

Daarbij, zeer tijdrovend, m.n. het onderhouden daarvan.
Het blijft vrijwilligers werk, het Forum vind ik zelf een leuke hobby maar, een Wiki gaat mij te ver.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-3
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Ben(V)

  • Gast
Re: Nederlandse Synology Wiki
« Reactie #29 Gepost op: 14 maart 2017, 19:41:48 »
Ik sluit me bij de vorige twee sprekers aan.

Verder worden er in Nederlandse wiki's vaak zulke tenenkrommende vertalingen van technische Engelse termen gebruikt dat er geen touw meer aan vast te knopen is.

Ook Synology maakt zich hier vaak schuldig aan in z'n vertalingen.


 

Nederlandse vertaling photostation 3

Gestart door AnonymousBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 3
Gelezen: 1961
Laatste bericht 05 maart 2008, 13:54:24
door Knorr
Hoe moet je het Nederlandse talen pakket installeren op Magento?

Gestart door VulcaneBoard Overige 3rd party packages

Reacties: 3
Gelezen: 1520
Laatste bericht 08 februari 2017, 18:08:42
door Birdy
!!! Verschillende grote Nederlandse websites hebben zo en ma malware verspreid

Gestart door m4v3r1ckBoard The lounge

Reacties: 21
Gelezen: 5000
Laatste bericht 16 april 2016, 19:37:53
door Handige Harry
Foutje in nederlandse vertaling van volume aanmaken

Gestart door DelanoBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 0
Gelezen: 1242
Laatste bericht 28 mei 2008, 20:39:47
door Delano
Beveiliging voor films uit nederlandse bt?

Gestart door hansbarBoard Download Station

Reacties: 3
Gelezen: 791
Laatste bericht 26 juli 2020, 21:45:42
door groan1234