Auteur Topic: Netwerk verbinding maken via "deze computer"  (gelezen 3567 keer)

Offline ALKMAAR

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 108
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 308
Netwerk verbinding maken via "deze computer"
« Gepost op: 01 februari 2011, 11:09:24 »
Hallo beste forummers,

Ik ben van plan om ook zon mooie Synology DS210j of DS210 aan te schaffen. Een vriend van mij heeft de J uitvoering en is daar erg happy mee  :D

Mijn situatie is de volgende:
Thuis heb ik 1 pc en op het werk staan er 2 PCa en PCb. Op het werk zijn beiden met elkaar verbonden via een netwerk. Het fijne daarvan is dat op deze pcs een programma draaid voor kassa/boekhoud doeleinden. Op PCa staat de "data" map van dat programma. Op PCb heb ik het programma ook geinstalleerd. In het programma kan je een path aangeven waar die data map staat. Ik heb nu via PCb gekozen om via Deze computer -> netwerverbinding maken -> een vaste drive letter genomen (L) en deze "verwezen"naar de data op op PCa. (ik hoop dat ik het handig uitleg??) ... Als ik nu op een van beiden pcs via dat kassa programma iets wijzig wordt dit meteen op beiden pcs zichtbaar... Bijv. ik boek een klant in de agenda module en dit is dan binnen 1 sec zichtbaar op beiden pcs omdat de Data map waarin dit wordt weggeschreven gedeeld wordt...

Na dat lange stuk tekst komt nu mijn probleem... Ik wil nu vanaf huis ook gebruik maken van die data map. Ik wil daarom een NAS aanschaffen. Op de NAS wil ik dan die DATA map zetten en de pc a en b op het werk en thuis hiernaar verwijzen.

Omdat ik niet onnodig een NAS aan wil schaffen heb ik een try out met die vriend van mij. Hij heeft een account aangemaakt op zijn NAS. Ik heb hierop die DATA map gezet. Ik kan hier via IE via   ftp://ipadres/MELISSAtest/Data/ inloggen... werkt prima.

Als ik nu echter via Deze computer -> netwerkverbinding een verbinding tot stand wil brengen lukt dat niet. Ik laat dan dat ftp weg en wijzig de regel is   \ipadresMELISSAtestData   (/ omgezet naar ) ...  Ik krijg echter de melding : Kan het nertwerkpad.... niet vinden...

Doe ik nu iets fout... ? Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen...

Heb ik nog een laatste vraagje... las dat het grote verschil tussen de DS210j en 210 vooraal het geheugen is.. als ik in de toekomst de NAS wil inrichten om een site vanaf te draaien... zal het dan veel uitmaken wel type ik kies?

Ontzettend bedankt voor de reacties  :!:
  • Mijn Synology: Ds220+
  • HDD's: WD3.7 & WD 2.7 TB

Offline bmkromm

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 59
Re: Netwerk verbinding maken via "deze computer"
« Reactie #1 Gepost op: 07 februari 2011, 23:38:36 »
als dit een externe verbinding is (dus niet binnen je lokale netwerk) dan gaat dat helaas niet zoals jij dat dan graag zou willen.
wat je wel kunt doen is Webdav instellen in je synology. de poort die je opgeeft in je router openzetten.
vervolgens NetDrive installeren (is gratis) en verbinding instellen naar je nas. dit programma maakt in principe ook een share aan onder "deze computer"
net zoals je dat via netwerkverbinding hebt en je kunt hier ook een stationsletter aan koppelen.
en op deze manier moet je gewoon bij je data kunnen komen.

Klinkt simpel en is ook niet moeilijk  :D

puntje 2. als je in de toekomst ook een website wilt draaien dan moet je zeker niet voor de J gaan. dan staat de J namelijk voor Jammer  :mrgreen:
J heeft minder geheugen en minder snelle processor.


succes, Martijn
Geeft iemand een nuttig antwoord? Gebruik de "Bedankt!" knop. Bekijk de bedankt ranglijst hier!


 

2 nassen cloudstation in 1 netwerk

Gestart door remco770Board Cloud Station & Drive

Reacties: 1
Gelezen: 2400
Laatste bericht 16 februari 2013, 15:39:22
door r00n
DS212+ niet te vinden in netwerk..

Gestart door MCABoard NAS hardware vragen

Reacties: 3
Gelezen: 1647
Laatste bericht 02 mei 2014, 13:08:36
door MCA
NAS onvindbaar in netwerk

Gestart door Frank1969Board The lounge

Reacties: 7
Gelezen: 5206
Laatste bericht 20 september 2012, 15:52:44
door rjong5
NAS fysiek op netwerk A , maar alleen te bereiken via netwerk B

Gestart door coronel62Board Netwerk algemeen

Reacties: 9
Gelezen: 1756
Laatste bericht 18 april 2021, 10:03:38
door Babylonia
VERPLAATST: IP camera niet zichtbaar in mijn netwerk

Gestart door BirdyBoard Netwerk algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 742
Laatste bericht 31 mei 2022, 19:22:51
door Birdy