Auteur Topic: Itunes server alleen via wifi zichtbaar op PC & laptop  (gelezen 3236 keer)

Offline Danny1981

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Itunes server alleen via wifi zichtbaar op PC & laptop
« Gepost op: 11 april 2011, 11:11:27 »
Beste forumgenoten,

Ik heb sinds een aantal weken een Synology NAS DS411+ draaien.
Nu heb ik tegelijkertijd ook een nieuwe Draytek 2130n router erbij gekocht voor tussen mijn NAS en Tele2 (Comtrend) modem/router... aangezien deze over gigibit poorten beschikt en je veel meer kan instellen tov het tele 2 modem/router. Veder heb ik een PC met CAT6 en een laptop via WIFI draaien.

Voor ik echt begon met alles instellen op mijn Draytek router & Tele 2 modem/router en kon ik probleemloos op mijn PC (met CAT6) via Itunes mijn Diskstation (Synology NAS) bij "gedeeld' zien en mijn muziek op de NAS dus via Itunes beluisteren. Nu leek ik klaar te zijn met instellen en nu ben ik er achter gekomen dat ik alleen nog mijn Itunes server op de PC kan gebruiken via WIFI. Ik heb toevallig op mijn bekabelde PC ook Wireless N draadloos internet... dan werkt de Itunes server perfect. Ook op mijn laptop werkt de Itunes server via WIFI goed, maar als ik bijv. een UTP kabel in de laptop of PC prik en mijn WIFI verbinding uitschakel dan verdwijnt mijn diskstation verbinding in Itunes. Lijkt er dus op dat er een instelling in het de Draytek router niet goed is. Via LAN lijkt er iets te worden geblokt.
Zo zit alles aangesloten:

Tele 2 Modem/router (alleen voor internetverbinding)
-WIFI functie uitgeschakeld... dit gaat via de Draytek router
-alleen portforwarding ingesteld voor naar de Draytek router
-staat standaard op DHCP, kan ik volgens mij ook niet veranderen

Draytek 2130n router
-Clone MAC adres staat aan & router staat op DHCP, maar heeft wel een vast IP
-Bind IP to MAC (voor static IP adressen van mijn laptop, PC, PS 3, Iphone en NAS)
-WIFI functie ingeschakeld
-porforwarding voor NAS Bittorrent etc (downloaden etc) Werkt prima!!
-CAT6 kabels aangesloten (Playstation 3, PC en Synology NAS)
-Géén UPnP functie ingeschakeld(kan ik dit beter wel of niet aanzetten?)

Synology DS411+ NAS server
-UpnP ingeschakeld (wel of niet inschakelen?)
-Itunes server ingeschakeld
-Géén firewall ingeschakeld

Wat doe ik fout! Had ook al UPnP ingeschakeld in mijn Draytek router en Portforwarding daarbij uitgeschakeld, maar dit maakt geen verschil.
Ik kwam er ook al achter dat bijv. Remote (applicatie om via WIFI van de Iphone, Itunes op een computer te besturen) Deze Remote ap werkt bij mij ook alleen maar als mijn PC of laptop via WIFI verbonden is met het netwerk. Via LAN kan mijn Iphone geen verbinding met mijn PC maken. Is dit normaal. Ik wil graag weten waar dit probleem zit voor ik mijn modem en router moet resetten. Kan iemand mijn helpen?

Alvast bedankt

Offline madhobbit

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Re: Itunes server alleen via wifi zichtbaar op PC & laptop
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2011, 21:40:42 »
Ben je hier al verder mee gekomen? Ik heb hier een vergelijkbaar probleem.

In dit geval een DS211 i.c.m. een Blu-ray speler van LG. Deze laatste ziet de netwerkschijven wel, maar de mediaserver niet als ik deze middels een kabel aansluit op het netwerk. Schakel ik over op draadloos, dan is de mediaserver wel zichtbaar.

Offline Tien

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 265
  • -Ontvangen: 298
  • Berichten: 2.622
Re: Itunes server alleen via wifi zichtbaar op PC & laptop
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2011, 21:48:25 »
Ik kan je niet met alles helpen maar Remote op de iPhone werkt alleen als er een iTunes client openstaat die communiceert met Remote. Daar is niets aan te veranderen. Je krijgt bovendien dubbel netwerkverkeer omdat de iPhone naar de Laptop gaat en de laptop zijn muziek van de NAS haalt. Via LAN zou je overigens wel met de iPhone op de PC moeten kunnen komen. Een alternatief voor Remote is overigens de DSAudio app van Synology. Werkt erg lekker.

Voor jouw wifi en bedraad-probleem kan ik enkel wat vragen bedenken die je mogelijk op een idee brengen: krijgt hij bedraad een ander ip-adres dat mogelijk de range uitgaat? Kun je in een van  routers zien welke clients er actief zijn (incl ip-adres)? Wat gebeurt er als je met utp opstart (ipv kabel erin en wifi verbreken)? Kan je bekabeld wel op het net komen (en alleen niet op de NAS)?

DLNA/UpnP kan overigens gewoon uit!
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 x WD4tb
  • Extra's: DS119j WD3tb


 

Nas benaderen in iTunes

Gestart door EricdekBoard Mac OS X

Reacties: 0
Gelezen: 1494
Laatste bericht 14 maart 2018, 12:36:40
door Ericdek
Covers itunes

Gestart door LOUDBoard Media Server (UPNP/DLNA)

Reacties: 2
Gelezen: 2985
Laatste bericht 24 september 2010, 16:46:26
door willeboh
Itunes and music folder

Gestart door SleprekBoard iTunes Server

Reacties: 13
Gelezen: 10806
Laatste bericht 10 april 2012, 17:20:51
door bvddobb
iTunes map uploaden lukt niet

Gestart door Tom2012Board iTunes Server

Reacties: 7
Gelezen: 5591
Laatste bericht 08 mei 2012, 12:16:35
door Tien
iTunes laadt geen bestanden

Gestart door AnonymousBoard Media Server (UPNP/DLNA)

Reacties: 8
Gelezen: 4258
Laatste bericht 01 november 2010, 10:45:06
door pvwylick