Auteur Topic: Itunes library op NAS wordt niet gevonden  (gelezen 3193 keer)

Offline Sander_Kaa

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Itunes library op NAS wordt niet gevonden
« Gepost op: 14 september 2011, 09:45:44 »
Beste forummers,

Afgelopen week is mijn Synology DS211 binnengekomen. Netjes in RAID1 voorgeinstalleerd door de winkel. Dus plug en play!

Nieuwste officiele software gedownload, user aangemaakt, shares aangemaakt op volume 1. Eerst in de valkuil getrapt de itunes media server mogelijkheid te gebruiken maar dankzij dit forum geleerd dat de hele Itunes library op de NAS in een share moet. Deze vevond zich op mijn iMac en was zo verplaatst. Netjes een alias van de itunesmap aangemaakt op de NAS, gekopieerd naar de muziekfolder op mijn iMac, oude folder verwijderd naar de prullenbak en Itunes opnieuw opgestart. Het leek te werken, alle muziek werd netjes herkend en kon vanaf de NAS afgespeeld worden (althans, zo leek het).

Dag erna de Mac mini (welke dient als mediacenter met plex erop, aangesloten op TV) ook aan NAS gekoppeld (ik maak dan gebruik van dezelfde NAS user als de iMac). Ook daar de alias in de map muziek geplaatst en iTunes opgestart. Niets te zien, de libary werd niet gevonden.

Via geavanceerd handmatig verwijzing naar alias gezet. Nog steeds geen muziek gevonden. Ook geprobeerd om rechtstreeks naar de NAS te verwijzen maar ook geen muziek te zien in Itunes. Inmiddels blijkt de iMac ook hetzelfde euvel te hebben. Wat een dag ervoor nog leek te werken is niet meer.

Ik krijg het nu op geen enkele manier werken. Af en toe geeft iTunes een fout (onebekende fout, -54) en lijkt mijn library stuk. Kan iemand me helpen hoe nu verder?

Bedankt!!!

Offline dirkuijt

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 13
    • Dirk Onderneemt
Re: Itunes library op NAS wordt niet gevonden
« Reactie #1 Gepost op: 14 september 2011, 13:17:17 »
Citaat van: "Sander_Kaa"
...maar dankzij dit forum geleerd dat de hele Itunes library op de NAS in een share moet.

Leg eens uit?
  • Mijn Synology: DS411+II
  • HDD's: 4x ST2000DL003
dirk onderneemt
Synology DS411+II - 4x 2TB

Offline Sander_Kaa

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17


 

Nas benaderen in iTunes

Gestart door EricdekBoard Mac OS X

Reacties: 0
Gelezen: 1494
Laatste bericht 14 maart 2018, 12:36:40
door Ericdek
iTunes server : afspeellijsten en album art

Gestart door ErikvDBoard iTunes Server

Reacties: 0
Gelezen: 3268
Laatste bericht 05 juli 2014, 20:26:14
door ErikvD
Itunes and music folder

Gestart door SleprekBoard iTunes Server

Reacties: 13
Gelezen: 10806
Laatste bericht 10 april 2012, 17:20:51
door bvddobb
Covers itunes

Gestart door LOUDBoard Media Server (UPNP/DLNA)

Reacties: 2
Gelezen: 2985
Laatste bericht 24 september 2010, 16:46:26
door willeboh
DS-106e iTunes server

Gestart door joostBoard NAS hardware vragen

Reacties: 4
Gelezen: 2952
Laatste bericht 30 juni 2007, 13:49:23
door joost