Auteur Topic: Geen ftp-verbinding met DS106j  (gelezen 5545 keer)

Offline Jos Knippen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Geen ftp-verbinding met DS106j
« Gepost op: 14 mei 2007, 17:27:35 »
Van alles geprobeerd om m'n DS106j aan de praat te krijgen, waaronder van alles vanuit dit forum geprobeerd.

Ik zit achter een Zyxel 650R-33 modem (met NAT) met daarachter een SMC7004VWBR router (met NAT) en daarachter een Synology 106j. Over een periode van een paar maanden inmiddels letterlijk al dágen bezig verbinding te krijgen via het internet (aan verloren arbeidstijd heb ik inmiddels al 10x de kostprijs van die Synology uitgegeven). Maar kort en goed, ik krijg geen verbinding.

Op de Zyxel heb ik de hele LAN-zijde opengezet.

Op de SMC heb ik de poorten 20-22, 80 en 2048-2057 geforward (80 voor de fotoserver).

Op de Synology heb ik bij de FTP de poorten 21 en 2048-2057 gedefinieerd.

Ik probeer erin te komen met Explorer en de FTP-client van Total Commander en met FileZilla, allemaal geen resultaat. FileZilla zegt:

Status:   Connecting to 84.107.185.17 ...
Status:   Connected with 84.107.185.17. Waiting for welcome message...
Response:   220 ras FTP version 1.0 ready at Tue Feb 01 01:41:28 2000
Command:   USER guest
Response:   331 Enter PASS command
Command:   PASS *****
Response:   530 User guest cannot log in.
Response:   Login failed.
Error:   Unable to connect!

M'n gegevens zijn (server is op een paar mappen na toch nog leeg):

84.107.185.17
gebruiker: guest
wachtwoord: guest

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg opf wat ik fout doe?

Ik vind ook overigens de Synology maar zeer matig:
- ik kan alleen maar toestemmingen geven op rootniveau (dus kennelijk niet specifieke mappen in de hele mapstructuur, wat ik wel nodig heb)
- ondanks dat hij zo snel mogelijk een spin-down doet, slaat hij zeer frequent weer aan (op niks af, want ik gebruik m nog helemaal niet...) Nu ja, ik heb 'm nu voor het testen vooralsnog een paar dagen aan staan staan.

Jos Knippen

Offline Björn

(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2007, 17:30:31 »
Probeer 't eens met een andere user.. guest is voor samba, anonymous (mits ingeschakeld) is de guest user voor ftp..

Offline Jos Knippen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2007, 17:50:36 »
Nou, ik heb voor 'guest' gewoon alle rechten ingeschakeld, hoor!

Maar goed, nieuw account 'proef' aangemaakt met 'proef' als wachtwoord. Zelfde resultaat. Overigens is het ook raar dat je als administrator de wachtwoorden niet ziet, per slot is dat ook de enige die ze kan instellen, dus dat maakt de zaak niet overzichtelijker...

Voor de zekerheid m'n computer van het net gehaald en via een inbelverbinding geprobeerd. FileZilla zegt dan:

Status:   Connecting to 84.107.185.17 ...
Status:   Connected with 84.107.185.17. Waiting for welcome message...
Error:   Disconnected from server
Error:   Unable to connect!

Dus nee, het schiet niet op...

Offline Björn

(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2007, 10:03:06 »
Werkt het wel als u het interne adres gebruikt? Staat u niet inmiddels in de autoblock lijst (tabblad FTP in de syno interface)

Offline Jos Knippen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2007, 11:42:19 »
Met Explorer kom ik via mijn interne adres ftp://192.168.2.100 direct in de map public en kan er bestanden openen, zonder overigens enig wachtwoord tegen te komen. Kennelijk als Anonymus, want ik kan niets kopiëren of wissen. Er staan nu wat jpg'tjes voor de test.

Intern via hetzelfde adres met Total Commander (ftp-client) kan ik wachtwoorden opgeven en kom ik als de ingestelde gebruiker binnen.

De auto-block functie staat aan, maar de lijst is leeg.

Offline Björn

(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: 16 mei 2007, 12:22:32 »
Dat het intern wel werkt geeft toch aan dat er iets aan je portforwarding niet goed is.. Ik zou met name nog even kijken naar de passive range..

ps: in Internet Explorer kun je intikken:
ftp://gebruiker:wachtwoord@IP-ADRES
of
ftp://gebruiker@IP-ADRES (laatste geeft wachtwoord popup)

Offline Rouske

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 11
(Geen onderwerp)
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2007, 00:15:42 »
Het probleem is waarschijnlijk dat je 2 routers achter elkaar hebt staan.

Heb ik ook, maar na lang klooien en veel zoeken met google, werkt het nu eindelijk! Toevallig laatst op een site gevonden hoe het nu bij mij ingesteld staat :oops: , misschien dat je er wat aan hebt :?:  http://www.breedbandmodems.info/modules/content/index.php?id=76

Echter heb ik me ook heel lang stuk gebeten op het feit dat ik vanaf een lokale machine de fotoshare niet kon bereiken via het externe adres (dit gaat niet) hiervoor heb je NAT loopback nodig maar dat kan dat modem van mij niet  :evil:

TIP: zorg eerst dat photostation bereikbaar is aangezien dat dit het makkelijkst is (alleen port 80) en ga dan pas verder met FTP.

Succes

Offline Jos Knippen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Achter Zyxel Prestige 650-serie ADSL-modem onbegonnen werk
« Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2007, 12:36:01 »
't Is gelukt!

Lukte niet met DS direct achter Zyxel 650 modem
Ik heb de DiskStation al een aantal malen direct achter het modem (Zyxel Prestige 650 R33 ISDN/DSL) gezet (steeds met andere instellingen), werkte dan ook steeds niet (had dan ook geen controle meer omdat het modem dan onbenaderbaar was). Dat deed me denken dat het probleem in het modem zat (ook al door de eerdere post die op het probleem van 2 NAT's achter elkaar wees).

CopperJet modem gaf eerst veel gedoe met verbinding
Een ander modem opgeduikeld (AlliedData CopperJet 811), dat ertussen gezet, en toen was ik m'n hele verbinding kwijt. Zyxel er weer tussen, zelfde laken een pak. Toen was ik echt de weg kwijt, veel instellingen geprobeerd (met inbelverbinding info zoeken...), van 19.00 tot 00.30 bezig geweest en toen opgegeven. Wat blijkt: kennelijk geeft de DHCP van de provider bij een modemwisseling niet direct het (overigens vaste) IP-adres, subnet mask e.d. door, maar dat duurt een halfuurtje ofzo (QuickNet, what's in a name...). Dat soort info krijg je werkelijk nergens. Toen ik, tandjes fris gepoetst, m'n bed inging en de PC uitzette, rond 01.15, werkte m'n internetverbinding ineens weer (gelukkig stond de CopperJet er toen net op).

Nu werkt de zaak, met een simpeler modem
Volgens mij is de CopperJet een veel simpeler modem waar de NAT en de Firewall etc. van de Zyxel niet in zit. Het ding heeft zelfs geen webinterface, je komt er dus ook niet makkelijk in. Maar in elk geval, het werkt. Met een goede webbrowser (Opera 9.20) had ik direct een top-ftp verbinding (het verrast me steeds hoe doordacht én goed Opera in elkaar zit). Total Commander werkt ook goed. Vanuit Verkenner is het lastiger, wat jammer is omdat ik de DS juist wil benutten om vanuit diverse geografische locaties als fileserver te gebruiken.

Nu ja, in elk geval het hele verhaal hier maar wat uitgebreider gepost zodat mensen met hetzelfde probleem dit bericht mogelijk in Google zien opduiken (vandaar dat ik alle namen voluit heb genoemd en een zinvolle titel aan de post heb gegeven zodat het bericht makkelijker te vinden is)... Dank voor de ondersteuning!

Offline Björn

(Geen onderwerp)
« Reactie #8 Gepost op: 18 mei 2007, 12:37:57 »
Bedankt voor de duidelijke feedback!

Voor IE zijn volgens mij de passive poorten van belang. Als je die goed forward zou IE ook prima moeten werken.

Groet

Offline Jos Knippen

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 5
Standaard poorten (55536-56559) geforward
« Reactie #9 Gepost op: 18 mei 2007, 12:54:11 »
Beste Bjorn, dat setje (55536-56559) heb ik op dezelfde wijze geforward als de 20-22 en de 80-81 poorten, het lijkt me zelfs aan de ruime kant, want ik krijg hooguit 2 gebruikers gelijktijdig (heb ook maar een upload van 832Kb/s (dat heet dan 1 Mb/s...), gelukkig gaat het allemaal om simpele Word- en Excel-bestandjes). Ik ga eens proberen de DS direct vanuit Word of Excel aan te spreken...


 

VERPLAATST: PHP Geen single quotes maar '

Gestart door BirdyBoard Web Station

Reacties: 0
Gelezen: 720
Laatste bericht 11 januari 2023, 21:22:22
door Birdy
Opeen geen toegang tot NAS via TV

Gestart door swinnyBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 15
Gelezen: 458
Laatste bericht 05 december 2023, 16:55:41
door Birdy
kan (nog) geen foto's afspelen

Gestart door Dr.BenBoard Media Streaming mods

Reacties: 2
Gelezen: 1684
Laatste bericht 26 juli 2013, 15:26:51
door marco18678
Kan geen mappen meer zien op mijn iPad of iPhone

Gestart door FozziebearBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 3
Gelezen: 2669
Laatste bericht 17 september 2013, 23:05:11
door Birdy
1010+ Geen automatische shutdown i.c.m. UPS

Gestart door hvenBoard Overige software

Reacties: 0
Gelezen: 1911
Laatste bericht 28 april 2010, 20:55:59
door hven