Auteur Topic: Nieuwe gebruiker gebruikt standaard 2.1 GB  (gelezen 2299 keer)

Offline nicos

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 13
Nieuwe gebruiker gebruikt standaard 2.1 GB
« Gepost op: 21 juni 2012, 21:56:51 »
Maak gebruik van een DS-106e met DSM 2.0.
Heb iets erg raars wat ik niet kan verklaren.

Wanneer een nieuwe willekeurige gebruiker aanmaak zie ik bij het tabje Quota dat de gebruiker 2.1 GB in gebruik heeft. Dat kan helemaal niet want hij heeft nog helemaal geen data.

Wanneer ik een 2e gebruiker aanmaak heeft hij 52 MB in gebruik en bij een 3e staat de waarde op 0.

Op de één of andere manier denkt de nas dus dat de gebruiker data gebruikt, terwijl dat niet zo is. Geen idee wat ik hier aan kan doen, heb de nas al opnieuw opgestart maar dat helpt niet. Heeft er iemand een idee....

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 256
  • -Ontvangen: 761
  • Berichten: 5.040
Re: Nieuwe gebruiker gebruikt standaard 2.1 GB
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2012, 01:43:22 »
Heb je die gebruiker al eens eerder aangemaakt? Het kan best zijn dat er al mappen en bestanden zijn waar die gebruiker al owner van is. Hierdoor heeft hij dus al wat gebruik op zijn naam staan op het moment dat deze gebruiker aangemaakt wordt.

Stel dat je ooit het SABnzbd gebruikt hebt en hier in het verleden 2.1 HB mee gedownload hebt, dan is er dus al 2.1 GB in gebruik voor gebruiker sabnzbd (wordt standaard aangemaakt bij installatie van pakket SABnzbd). Vervolgens verwijder je het pakket SABnzbd (en dus gebruiker sabnzbd) en  stap je over op NZBGet (kan ik met niet voorstellen, een  :wink: richting Luuk). Als je dan na een tijdje gebruiker sabnzbd aanmaakt heeft deze ineens als 2.1 GB in gebruik omdat die bestanden van destijds al op je DiskStation staan.
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline nicos

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 13
Re: Nieuwe gebruiker gebruikt standaard 2.1 GB
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2012, 09:29:05 »
Citaat van: "Matr1x"
Heb je die gebruiker al eens eerder aangemaakt? Het kan best zijn dat er al mappen en bestanden zijn waar die gebruiker al owner van is.
Ik denk dat het zoiets is. Er was een eerdere gebruiker met een mapje files. Hier heb ik de rechten voor die gebruiker vanaf gehaald en iemand anders rechten gegeven. Vervolgens gebruiker verwijderd.

Het vreemde is alleen dat ik een totaal andere gebruikernaam aanmaak. Kennelijk gebruikt hij dezelfde sid. Of zou het te maken hebben met de standaard groep "users" waar iedereen verplicht lid van is?

Zijn er mogelijkheden om het eigenaarschap op een andere gebruiker te zetten? Vreemd dat een nieuwe gebruiker niet een andere sid krijgt.


 

Bewegingsdetectie werkt niet op nieuwe camera's (SS 8.2)

Gestart door mauricenl68Board Surveillance Station

Reacties: 2
Gelezen: 1047
Laatste bericht 02 november 2018, 16:00:20
door mauricenl68
Nieuwe NVR NAS kan niet aanmelden op quickconnect

Gestart door joeygBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 7
Gelezen: 1255
Laatste bericht 10 mei 2019, 10:55:48
door joeyg
Kodi Database in MariaDB beschikbaar na migratie naar nieuwe NAS

Gestart door NelissuhBoard Maria DB

Reacties: 2
Gelezen: 2579
Laatste bericht 26 juni 2016, 22:12:10
door Birdy
Moet cloud station drive alles opnieuw synchroniseren na nieuwe pc ?

Gestart door Jan01Board Cloud Station & Drive

Reacties: 6
Gelezen: 1402
Laatste bericht 10 juli 2017, 22:25:10
door Jan01
Nieuwe router, en dan?

Gestart door jst1974Board DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 5
Gelezen: 2742
Laatste bericht 23 maart 2015, 11:56:14
door jst1974