Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => iOS Apps (iPhone, iPad en iPod) => Topic gestart door: koolenboer op 14 oktober 2016, 22:55:58
-
Vanaf heden heeft Synology ook een DS-Chat app. Ik dacht: " Fijn, dan kan ik een echte private chat op zetten om foto's van de kleinkinderen te delen met de opa's en oma's". Echter, Synology chat werkt op mijn Syno zelf wel maar de IOS app komt niet ingelogd. Iemand al lopen stoeien met deze nieuwste BETA mogelijkheid voor de synology?
-
Yup. Met meerdere gebruikers zelfs, en dat werkt goed eigenlijk.
-
Bij mij Connect de iOS app dus niet. Dat terwijl uiteraard al mijn overige Synology iOS apps wel werken. Dus met dezelfde credentials zou het toch moeten werken.
Zijn er specifieke instellingen die je hebt gedaan?
Wel tof zo'n chat programma. Dat is tenminste echt private.
-
Wel, ik heb het moeten installeren op mijn 'backup' NAS omdat 'Chat' niet op mijn 415+ wil starten maar verder werkt het zonder moeite.
-
Ik kan met iOS prima inloggen, gebruikers toevoegen.
Zitten zelfs in de zelfde groep of kanaal maar verzenden van een bericht lukt niet.
Komt een ! achter te staan maar verder geen info.
In de logbestanden zie ik de gebruiker inloggen maar daarna is het afgelopen met de pret.
-
Chat installeert bij mij wel goed op de DS 415+. Er worden 2 aparte applicaties geïnstalleerd. Één voor de administrator instellingen en de ander voor alle gebruikers.
Per gebruiker of groep moet je de chat aanzetten. Per default heeft niemand rechten op de chat.
Inloggen via de app was echter niet intuïtief. Op de Android versie staat in grijs al een poort 5005 voorgedefinieerd. Dat werkte niet. Toen ik de poort weghaalde uit de url, kon ik zo inloggen.
Verzenden van een bericht naar andere user lukte ook gewoon. Ik kreeg echter geen melding op mijn telefoon. Ik moest eest inloggen in de app om de melding te zien. Maar dat zal wel ergens een configuratie zijn. (er is een instelling hiervoor maar ik dacht dat dit juist aan stond)
-
Ik kan met iOS prima inloggen, gebruikers toevoegen.
Zitten zelfs in de zelfde groep of kanaal maar verzenden van een bericht lukt niet.
Komt een ! achter te staan maar verder geen info.
In de logbestanden zie ik de gebruiker inloggen maar daarna is het afgelopen met de pret.
Gebruikers moeten hun profiel 'aankleden', ttz een afbeelding en dergelijke meer toevoegen alvorens ze iets kunnen posten bij mij. Raar maar waar.
-
Heb ik ook al gedaan, foto, e-mail adres en nog niets.
-
Chat installeert bij mij wel goed op de DS 415+. Er worden 2 aparte applicaties geïnstalleerd. Één voor de administrator instellingen en de ander voor alle gebruikers.
Kan je eens een screenshot sturen van die 2 apps aub?
Verzenden van een bericht naar andere user lukte ook gewoon. Ik kreeg echter geen melding op mijn telefoon. Ik moest eest inloggen in de app om de melding te zien. Maar dat zal wel ergens een configuratie zijn. (er is een instelling hiervoor maar ik dacht dat dit juist aan stond)
Onder iOS werkt dat wel goed bij persoonlijke chats maar niet voor 'groepschats' via de kanalen.
-
De icoontjes zien er zo uit:
[attachimg=1]
Via het administrator programma kun je de logs bekijken.
[attach=2]
Beide programma's openen in een eigen browser tab als je ze vanuit DSM aanroept. Het chat programma zelf kun je ook rechtstreeks openen, buiten dsm om, nadat je dat in de toepassingsportaal ingesteld hebt.
-
Raar, ik heb die beheersconsole niet, ondanks ik met een account ingelogd ben welke admin rechten heeft.
Ps: bedankt voor de screenshots hé
-
Never mind, een reboot layer staat het er wel! Bedankt voor de info Briolet.
-
Maar niemand heeft dus het probleem dat de iOS app blijft hangen in "bezig met aanmelden" ?
-
Op mijn Android App lukt het me niet in te loggen met mijn eigen account. Hierop gebruik ik 2 factor authentication. Met een account zonder lukt wel, maar ik ga niet 2 factior uitzetten om Chat te kunnen gebruiken ;) Herkenbaar bij iemand?
-
@Knorr
Heb jij hetzelfde probleem dat hij blijft hangen op "bezig met aanmelden"? Ik gebruik namelijk ook de 2 stappen autorisatie.
-
Hij meld bij mij "verkeerde verificatiecode". Bij de andere Synology apps verschijnt er een scherm om dit in te vullen, bij Chat niet. Vermoed dat deze loop nog niet (goed) is ingebouwd...
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
Ik heb chat draaiende op een ds415+, en getest met zowel android 5 en 6 en met ios9 app. Voor zover ik kan beoordelen werkt de basisfunctionaliteit (het chatten) bij onderlinge acounts prima (Let op userrechten in configuratiescherm onder users en dan tabje applicaties) File uploads enzo heb ik nog niet getest.
De passphrase dient ervoor als je de behoefte hebt om het chatkanaal te versleutelen.
Later meer
-
Onzin? Wat, dat hij het bij ons niet doet. Gebruik je ook een account met 2 factor authentication?
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
2 factor heb ik nog niet getest :o :silent:
-
Als je toch zo enthousiast aan het testen bent.... Helpt me te bevestigen dat het breder optreedt...
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
Wat ik overigens wel een serieus nadeel vind is dat je slechts op 1 nas je mobiele device door middel van de chat app kan laten verbinden. Hopelijk wordt dit in de toekomst uitgebreid, cfr DS Cloud.
-
Misschien even een verzoek indienen (https://www.synology.com/nl-nl/form/inquiry/feedback) ?
-
Ik verzamel eerst wat zaken en dien het dan sowieso zeker in :)
-
:thumbup:
-
Reactie van Synology:
Hi Customer,
Thank you for contacting Synology support.
Currently 2 Factor Authentication hasn't been implemented yet for Chat app yet.
We are working to enhance this part for a future release of Chat.
-
Wel, ik heb het moeten installeren op mijn 'backup' NAS omdat 'Chat' niet op mijn 415+ wil starten maar verder werkt het zonder moeite.
Na onderstaand antwoord van Synology werkt het wel op mijn 415+!
"Hi Customer,
We have an update for you:
This is a known issue that our developers are working hard to address in future release.
For now, please uninstall old versions of node.js and keep only the latest one (v4), and then uninstall/re-install Chat app and try again.
Please let me know if that does not work."
-
Vanaf heden heeft Synology ook een DS-Chat app. Ik dacht: " Fijn, dan kan ik een echte private chat op zetten om foto's van de kleinkinderen te delen met de opa's en oma's". Echter, Synology chat werkt op mijn Syno zelf wel maar de IOS app komt niet ingelogd. Iemand al lopen stoeien met deze nieuwste BETA mogelijkheid voor de synology?
mijn chat is wel installeerd maar bij uitvoeren krijg ik de melding [uivoering stop gezet],wie kan mij helpen
-
Gedaan ?
For now, please uninstall old versions of node.js and keep only the latest one (v4), and then uninstall/re-install Chat app and try again.
-
DS Chat doet 't via webbrowser ,de app versie krijg ik niet aan de praat (lukt niet )!!! iemand nog wat uitleg
mvg Albert
-
Je bedoelt nu dus: Chat doet het nu op je DS214+ maar "Synology Chat" app doet het niet.
- Android of iPhone.
- Je krijgt het niet aan de praat, wat bedoel je precies, wat zijn de symptomen ?
-
ja op de Ds werk de chat kan inloggen via web ,Android of iPhone werk niet, contoleer netwerkverbinding op ip-adres
-
Doe je dit via WiFi lokaal of van buiten af met of zonder WiFi.
M.a.w. Lokaal IP-adres of Extern IP-adres.
-
via Extern IP-adres.nu melding verkeerde verificatiecode dat kan niet die staat uit test profiel
-
Probeer eerst eens gewoon lokaal, dan weet je of de "Synology Chat" app goed werk of niet.
-
dat lukt me niet ben ff weg v/d basis :) maar met Extern IP-adres. via samung tab en Android foon zelfde melding verificatiecode terwijl die niet is ingeschakeld
-
Verificatiecode is voor two factor. Die werkt nog niet met Chat.
-
daarom just krijg wel de melding voor de code wat vreemd
-
Eerst meld je "Android of iPhone werk niet, contoleer netwerkverbinding op ip-adres"
Daarna meld je "Extern IP-adres. via samung tab en Android foon zelfde melding verificatiecode terwijl die niet is ingeschakeld"
Die tweede melding is natuurlijk heel vreemd als je de 2-stapsverificatie niet hebt geactiveerd, tenzij er iemand anders, bij je thuis, zo leuk is geweest om die wel te activeren tijdens je afwezigheid.
Weet natuurlijk niet of dat wel mogelijk is. ;)
Of, iemand heeft je NAS kunnen hacken, ik noem maar wat.
Anyway, ik zou dat eerst maar eens controleren als je thuis bent:
[attachimg=1]
Dan zou ik, zoals eerder aangegeven, eerst lokaal (LAN) Synology Chat testen op je Telefoon, gewoon om te zien of dat werkt.
Werkt dat ? Dan WiFi van Telefoon uitzetten en dan weer testen.
-
bedankt t werkt ,ik heb t test-profiel verwijderd en opnieuw aangemaakt (op afstand inloggen via pc) alle rechten opnieuw aangevinkt. :) :) :)
-
:thumbup: :thumbup: