Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => iOS Apps (iPhone, iPad en iPod) => Topic gestart door: Bazzz op 23 januari 2016, 17:24:09
-
Dag,
Sinds kort heb ik een ds 216Play. Bij gebruik van het 3G-netwerk werken al mijn ios-apps prima op de iphone 6. Behalve ds Photo. Ik kan dan namelijk niet inloggen en krijg direct de volgende melding: Kan geen verbinding maken met het DiskStation. Controleer de netwerkverbinding of het IP-adres van uw DiskStation. Als ik een WiFi verbinding heb, heb ik dit probleem niet.
Dit probleem heb ik al bij Synology neergelegd. Er is al op afstand naar mijn DiskStation gekeken en dat ziet er volgens hen goed uit.
-Ik vermoed dat het probleem dan bij mijn iphone 6 zit. Echter, wel vreemd dat de andere apps (ds file, ds download, ds video en ds audio) prima werken.
-Ik vermoed dat het probleem bij mij de modem zit (Cisco EPC 3925 Ziggo). Staat er een poort niet open? Poorten 443 en 80 heb ik opengezet.
Iemand een oplossing of idee?
Groet,
Bas
-
Poorten 443 en 80 heb ik opengezet.
Open gezet of doorgestuurd? Wel doorsturen heh !
En hoe is het met de Firewall regels gesteld in de NAS ?
Als je verbindingen van buiten je LAN uitsluit voor poorten 80 / 443 gaat het ook niet lukken.
-
Heb je wel PhotoStation op je Nas geinstalleerd en probeer je met de juiste user in te loggen.
Afhankelijk hoe je het instelt heeft Photostation z'n eigen users en als je dan de die daar niet aanmaakt en/of gebruikt kom je er volgens mij met DS photo niet in.
-
Dat zal wel want met WiFi werkt het wel. ;)
-
Allen bedankt voor jullie snelle reacties.
@Baylonia:
Door jouw opmerking begon ik te twijfelen of ik het begrip 'poort openzetten' nu altijd wel goed begrepen heb. Heb diverse bronnen op internet ondertussen bekeken en ik bedoel dus inderdaad port forwarding. Openzetten is een verkeerd gebruikte term. Mijn firewall op de Synology uitgezet en dit gaf ook geen verbetering.
Ik lees bij anderen die een soortgelijk probleem ondervinden dat de poort van photostation al toegewezen is aan een andere service. Zou dat in dit geval ook kunnen zijn en moet ik een andere poort forwarden?
Ik heb een schermafbeelding van mijn portforwarding binnen mijn router bijgevoegd. Naar mijn idee zit ik daar wel goed mee.
@benv:
Yep, Photostation staat zeker geïnstalleerd. Nogmaals, op een wifi-netwerk zijn er geen problemen. Ook buitenshuis niet.
Ik begin me bijna af te vragen of DS Photo wel op een 3G netwerk verbinding kan maken. Ik heb namelijk binnen de app wel aangegeven dat er alleen op een wifi-netwerk ge-upload mag worden. Misschien heeft er nog mee te maken?
-
DS Photo kan echt wel via een 3G netwerk verbinding maken, daar moet je niet aan twijfelen.
Die upload beperking is er alleen maar om kosten te besparen.
-
Poort 80 en 443 zijn netjes doorgestuurd, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Mocht je je mobiele telefoon werkelijk altijd aan hebben staan, en ook de data-verbinding (het IP verandert dan niet), zou het nog kunnen zijn dat onder de beveiliging van de NAS een eventuele blokkade actief is bij een paar keer verkeerd inloggen.
Een blokkade bij invoer verkeerde inloggegevens staat los van Firewall regels.
Beveiliging ----> Automatisch blokkeren ----> Lijst toestaan/blokkeren Verwijder eventueel een bekende IP (Controleer IP-gegevens (http://cqcounter.com/whois/)).
Zo gauw je de mobiel een keer uit hebt gezet, of de data-verbinding hebt verbroken, zal je echter een nieuw IP-adres krijgen over 3G.
Is die blokkade niet meer van kracht.
-
@Babylonia:
Ik heb die blokkade eens uitgezet en getest. Mocht niet helpen. Vervolgens heb ik het nieuwe (interne) ip-adres op de lijst 'toegestaan' gezet. Ook dit heeft niet geholpen.
De melding blijft ook steeds dat ds photo geen verbinding met DiskStation kan maken bij 3G.
Ik heb zelfs de app verwijderd van de telefoon en opnieuw geïnstalleerd. Mocht ook niet baten.
-
Heb je wel de rechten goed staan, en in de firewall bijvoorbeeld Nederland toegestaan?
-
(Eerder was al aangegeven dat het ook niet werkte met uitgeschakelde Firewall).
@Bazzz
Met je 3G netwerk vul je bij DS Photo toch wel je externe WAN IP adres in van je internet-connectie thuis, of een DDNS domein ??
Met een intern LAN-IP, benodigd voor inlog bij WiFi werkt het uiteraard niet.
-
Yep, Photostation staat zeker geïnstalleerd. Nogmaals, op een wifi-netwerk zijn er geen problemen. Ook buitenshuis niet.
Kun je mij deze zin uitleggen?
-
Ik denk het wel te begrijpen.
Thuis via WiFi, of elders bij iemand anders thuis en dan connectie via diens WiFi is er geen probleem.
Er is alleen een probleem via het mobiele 3G netwerk.
Vervolgens heb ik het nieuwe (interne) ip-adres op de lijst 'toegestaan' gezet. Ook dit heeft niet geholpen.
De melding blijft ook steeds dat ds photo geen verbinding met DiskStation kan maken bij 3G.
Bij een 3G netwerk gaat het om een extern IP-adres.
(Voor zolang je de mobiel en dataverbinding ingeschakeld houdt blijft dat hetzelfde).
-
Bij wifi bij iemand anders thuis, heb je toch ook een extern IP adres?
Dus wat maakt het 3G verhaal dan uit?
Dan lijkt het toch weer op een firewall
-
Als hij zijn mobiel altijd aan laat staan (gewoon accu bijladen), en tevens het data-verkeer open houdt, blijft de mobiele 3G verbinding een zelfde IP-adres gebruiken. Dat kan geblokkeerd zijn als die enkele keren verkeerd is ingelogd.
De connectie elders via WiFi is een ander extern IP-adres wat niet geblokkeerd hoeft te zijn.
-
Allen wederom bedankt voor het meedenken.
@Babylonia:
Ik log op ds photo normaliter in met mijn quickconnect account. Dit werkt bij de andere ios-apps ook prima. Daarnaast heb ik bij synology een DDNS-account aangemaakt. Ook daarmee ingelogd. Ook heb ik met mijn DDNS-hostname aangevuld met de geforwarde poort/ poorten geprobeerd.
Ik denk het wel te begrijpen.
Thuis via WiFi, of elders bij iemand anders thuis en dan connectie via diens WiFi is er geen probleem.
Er is alleen een probleem via het mobiele 3G netwerk.
Dit is inderdaad de situatie.
Wat betreft de blokkade van mijn ip-adres, ik zal daar eens mee stoeien. Het is wel zo dat mijn telefoon nooit uitgaat. Ik zet de laatste tijd wel regelmatig wifi uit en aan, maar dat zal wel geen "zoden aan de dijk" zetten.
-
Het is wel zo dat mijn telefoon nooit uitgaat. Ik zet de laatste tijd wel regelmatig wifi uit en aan, maar dat zal wel geen "zoden aan de dijk" zetten.
Wifi is een andere service als data-verzending via 3G. Dat staat los van elkaar.
Zou ik toch eens de data-connectie een keer uitschakelen of nog beter je mobiel eens een keer helemaal uitschakelen en opnieuw opstarten.
-
Mobiel uitgezet en aan met 3G verbinding. Helaas, mocht niet baten.
Wat mij telkens opvalt is dat het bericht (geen verbinding met DiskStation mogelijk, etc.) Direct komt na op 'Aanmelden' klikken. Zo snel, dat er eigenlijk geen poging tot verbinden mogelijk is.
-
Weet je 100% zeker dat je je gebruikersnaam, wachtwoord, poortnummer ip-adres zonder fouten typt?
-
Zojuist ook eens getest met de iphone 4S van mijn vrouw. Zij heeft wel de ds photo+ app in tegenstelling tot mijn iphone 6 met ds photo. Bij 3G geen probleem. Zij kon gewoon inloggen met quickconnect.
Dan moet het toch bijna aan de accountrechten, aan de app? of een blokkade liggen.
-
Is de app bij je vrouw op haar iPhone anders dan die bij jezelf? Je spreekt in ieder geval over DS Photo+ versus DS Photo.
Gebruik in ieder geval wel gewoon de laatste versie updates van de apps, temeer daar Photo Station op de NAS zelf ook geregeld wordt ge-update. Het een werkt samen met het ander. Als je zorgt dat alles de laatste versie is, weet je zeker dat de Package op de NAS overweg kan met de apps op mobiele apparaten.
-
Probleem opgelost!
Zoals ik al eerder schreef kon mijn vrouw wel de DiskStation bereiken met ds photo+. Eerst met haar account ingelogd op mijn telefoon. Dit maakte niets uit. Ik kon nog steeds op 3G geen verbinding maken. Dus aan het account lag het niet.
Mijn vermoeden ging na alle pogingen toch naar mijn telefoon. Zou deze dan de belemmerende factor zijn? Ja, dus.
Bij instellingen had deze app geen toegang tot mobiele data. Heel simpel dus en ik heb hier langs gekeken.
Iedereen bedankt voor het meedenken en voor alle suggesties.
-
Lol , fijn dat het is opgelost iig