Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => iOS Apps (iPhone, iPad en iPod) => Topic gestart door: dirklammers op 09 oktober 2014, 19:11:34
-
Ik heb iets vreemd. Plotseling - er is volgens mij niets veranderd - krijg ik bij het gebruik van DS Photo+ de melding "U bent niet gemachtigd deze service te gebruiken".
Deze melding treedt alleen op als ik van buitenaf naar het Photostation ga.
Ik gebruik IOS 8.02 en het probleem treedt op bij mijn iPhone en mijn iPad.
Ik log - net als altijd - in via <externe IP>:443 en HTTPS. Ik kom mijzelf als gebruiker gewoon tegen in het Photostation op de DS114. Dus voor het systeem besta ik.
Poort 443 wordt in het router netjes doorgeleid naar de interne poort 443 op het interne IP-adres van de DS114.
Wat zie ik nou over het hoofd ????? :S
Dirk
-
Geen idee wat je over het hoofd ziet, maar je kan nog even kijken of je er wel in kan komen via Safari. Misschien dat je dan wel in kan loggen en weet je dat het aan de app ligt. Natuurlijk kan je ook altijd even checken of je van een extern adres erop kan komen. Gewoon om even zeker te weten dat het aan een eventuele netwerk instelling ligt of iets anders.
-
Dank voor je reactie. Inmiddels ben ik wat verder in de diagnose.
Via het interne IP-adres van de DS114 werkt de app prima.
Ook als ik buiten ben en via de app en het externe IP-adres inlog gaat het goed.
Maar als ik thuis op WiFi via het externe IP-adres inlog komt de foutmelding.
Het lijkt dus wel of de loopback van het KPN-model niet goed werkt voor deze app.
Voor de ándere DS-apps werkt die loopback wél goed. Toch vreemd dat alleen deze app daar moeite mee heeft ?!
Dirk
-
Dat is inderdaad vreemd... misschien niet een oplossing maar wel een workaround is het gebruik van QuickConnect. Had daar toevallig eergisteren iets over geschreven op mijn blog.
-
Waarom wil je eigenlijk van thuis je externe IP adres gebruiken?
Lijkt me niet zo zinvol.
-
Logische vraag. Maar het is wel zo handig om in beide gevallen gewoon hetzelfde (externe) IP-adres te gebruiken. Werkt bij de andere DS-apps ook.
Ik heb trouwens ontdekt dat DS-finder óók dezelfde foutmelding geeft. Nu ga ik langzaam denken dat er in mijn DS114 iets verkeerd staat.
Dirk
-
Tja volgens mij werkt dat alleen als je router reverse nat aan kan en veel router kunnen dat niet.
-
Gebruik je de experiabox v8 van kpn?
Die ondersteund geen loopback.
Gebruik een domeinnaam dan is het ook opgelost.
-
Waarom wil je eigenlijk van thuis je externe IP adres gebruiken?
Lijkt me niet zo zinvol.
Scheelt het aanpassen van je inlog gegevens. Anders moet je dus elke keer wanneer je wisselt van netwerk handmatig je adres aanpassen. Ideaal is anders zeg maar ;)
Het is misschien een idee om de DNS server te installeren. Samen met DDNS ben je ook van het probleem af.
-
Gebruik je de experiabox v8 van kpn?
Die ondersteund geen loopback.
Mijn versie - Arcadyan - in ieder geval wel !
Het probleem is trouwens opgelost door de DS114 opnieuw in te rollen. Daar staan toch geen bestanden dus was snel gebeurd. Nu werken alle apps prima, ook vanuit intern via het externe IP-adres.
Het lijkt net Windows: af en toe opnieuw inrollen.
Bedankt allemaal voor het meedenken en de suggesties.
Dirk
-
ik heb hetzelfde probleem. Van buitenaf met 3G kan ik de photo app wel benaderen, maar met mn eigen WIFI netwerk kan ik het buitenaf adres niet benaderen….Wel de interne IP, maar lijkt me logisch. Iemand nog suggesties?
-
Hangt dus af of je router loopback aankan.
Welke router heb je?
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Router is AirPort Extreme. Niet de allerlaatste versie, maar vorige. Met Cisco Epc 3925 in bridge mode.