Synology-Forum.nl

Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => iOS Apps (iPhone, iPad en iPod) => Topic gestart door: robertwebbe op 07 april 2015, 19:36:24

Titel: iPhone vervangen, nu geen toegang meer vanwege 2 staps verificatie
Bericht door: robertwebbe op 07 april 2015, 19:36:24
Afgelopen vrijdag brak een stuk van mijn iPhone lader af toen ik hem uit mijn toestel haalde. Gelukkig was ik in Amsterdam en was er een tijdslot vrijgevallen bij de Genius Bar van de Apple Store zodat ik snel terecht kon. Binnen 1 minuut zei de medewerker dat ze het stukje er niet uit konden krijgen en dat ik nieuwe kreeg omdat mijn toestel nog onder garantie viel. We hebben een iCloud backup gemaakt op het oude toestel en deze terug gezet op het nieuwe toestel. So far, so good.

Echter kan ik nu niet meer inloggen op mijn DiskStation omdat ik 2 staps verificatie had ingeschakeld en alleen op mijn iPhone had ik de authenticator app. Ik was altijd in de veronderstelling dat de noodcode gemaild zou worden vanuit Synology in het geval dat er iets mis was maar dat werkt niet. Na wat gegoogled te hebben blijkt dat dat alleen maar werkt als SMTP ingesteld staat en dat had ik niet...

Heeft iemand enig idee hoe ik nu weer toegang kan krijgen tot mijn NAS?
Titel: Re: iPhone vervangen, nu geen toegang meer vanwege 2 staps verificatie
Bericht door: Robert Koopman op 07 april 2015, 20:37:16
Je hebt maar een gebruiker op de NAS?
Ik gebruik deze 2 staps verificatie niet maar zou de resetknop dit probleem niet omzeilen?
Dan is het admin wachtwoord immers weer de default en kan je weer inloggen.
Titel: Re: iPhone vervangen, nu geen toegang meer vanwege 2 staps verificatie
Bericht door: robertwebbe op 08 april 2015, 15:07:56
@Robert Koopman,

Dank voor je hulp. De oplossing was dichterbij dan ik dacht :)