Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => iOS Apps (iPhone, iPad en iPod) => Topic gestart door: DSM'tje op 12 november 2019, 11:49:16
-
Ik heb sinds kort Synology Drive geïnstalleerd op mijn DS415+.
In het configuratie scherm heb ik bij toepassingsportaal, bij Synology Drive, aangegeven dat mijn Drive bereikbaar moet zijn op drive.domein.nl
Dit gaat allemaal goed, zowel intern als extern op mijn Macbook. De Drive applicatie synct netjes als ik thuis ben of elders ben.
Ook de webpagina van Drive werkt zonder problemen. Delen van bestanden etc.
Echter op mijn iPhone krijg ik met geen mogelijkheid de Synology Drive app aan de gang.
Bij elke inlog poging krijg ik de melding: Account of wachtwoord is ongeldig. Probeer opnieuw.
Dat laatste heb ik natuurlijk al 100x gedaan. Ook heb ik andere accounts geprobeerd maar zonder postief resultaat.
Wachtwoord dat ik gebruik is natuurlijk correct, netjes vanuit mijn 1Password gehaald maar ook geprobeerd met handmatig te typen.
Onder mijn gebruikers account heb ik bij toepassing natuurlijk Synology Drive als toegestaan aangevinkt.
Maar zelfs met mijn admin account krijg ik de iOS app niet ingelogd.
Eerst dacht ik dat het wellicht aan 2FA zou kunnen liggen maar ook mijn vrouws account (zonder 2FA dus) werkt niet.
Iemand een idee?
[update]
Extra info:
IP adressen van mijn telefoon staan niet op de blocklist.
-
De IP adressen van de telefoon in de bloklist beland, misschien? Afhankelijk van de setting dat al na 2 of 3 keer fout inloggen.
-
Sorry, had het er even bij moeten vermelden.
Maar nee, deze staan niet op de blocklist.
Zowel via 4G (mobiele internet) als via mijn WiFi kom ik niet ingelogd.
-
Het probleem is inmiddels opgelost/omheen gewerkt.
Versie 2.1.0, de laatste versie op iOS, gaf de problemen.
Ik heb de app gedowngrade naar versie 2.0.0. Hiermee kon ik wel inloggen.
Nadat ik succesvol heb kunnen inloggen op versie 2.0.0 (en ingelogd heb gelaten) heb ik de app geupdate naar de laatste versie, 2.1.0
Nu werkt hij ook met de laatste versie. Lijkt dus een bug te zijn in de laatste versie als je deze nog nooit gebruikt heb.
(Gelukkig is mijn iPhone jailbroken en kon ik de app downgraden)
Ter info:
iPhone X
iOS 12.1.1
-
Iemand met hetzelfde probleem?
Ik heb dan wel een workaround. Echter krijg ik na zoveel dagen niet ingelogd in de app dat mijn sessie verlopen is.
Hij logt je dan uit en heb ik weer hetzelfde probleem. Downgrade en vervolgens inloggen en weer upgraden.
Het werkt... Maar handig is anders!
-
Niemand? :o