Synology-Forum.nl

Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => iOS Apps (iPhone, iPad en iPod) => Topic gestart door: markmensink op 02 december 2012, 16:14:14

Titel: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: markmensink op 02 december 2012, 16:14:14
Hallo Allemaal,

Op de iphone kan ik via de browser (safari) wel vebinding maken, echter via de app niet.

Ik heb de poorten: 80, 5000, 443 geforward !

Ik kom er niet uit, graag jullie hulp !

Groeten,
Mark !
Titel: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: Martijndez op 02 december 2012, 16:36:02
Webdav aanzetten in je DSM en de juiste poorten forwarden. Check even welke dit moeten zijn voor de Apps die je wilt gebruiken (5005 voor dsfile bijvoorbeeld)
Titel: Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: markmensink op 02 december 2012, 17:49:13
Webdav staat aan.

Helpt niet ! Via safari vindt hij hem wel (krijg het dsm inlogscherm) maar bij inloggen zegt die "Kan geen verbinding maken met het DiskStation. Controleer de netwerkverbinding of het IP-adres van uw Diskstation."

Graag jullie reactie's, ik snap niet hoe dit kan...

Groetjes,
Mark !
Titel: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: marcblom op 02 december 2012, 18:17:48
Dit komt mij ook bekend voor, alhoewel hetzelfde probleem zich niet altijd voordoet. Via safari wel kunnen inloggen, maar soms via de app niet.

Is dus niet een op zich zelf staand geval...

Bij mij staan ook de juiste poorten open op mijn router en bezit een DS112+.
Titel: Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: markmensink op 02 december 2012, 18:24:53
Hoi marcblom,

Ik kan via safari helemaal niet inloggen, en alle juiste poorten staan open... ?

DMZ ook al geprobeert, webdav staat aan..

Erg vreemd..
Titel: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: Martijndez op 02 december 2012, 18:48:03
Wat is nu precies je probleem, ik volg het even niet meer :-)

Het niet kunnen inloggen op de DSM via de safari browser op iOS 6 is een bekend compatibiliteitsprobleem, genoeg topics hierover op dit forum. Enige structurele oplossing is inloggen via https of chrome gebruiken.
Titel: Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: markmensink op 02 december 2012, 19:44:40
Het probleem is dat ik de diskstation helemaal niet meer kan benaderen vanaf mijn externe
ip adres. Intern werkt alles weer prima !

Het internet adres is 192.168.1.4, heb hem geportforward (5000,5001,443 en 80) en dmz aangezet naar het ip adres.

Toch werkt het niet vanaf het externe adres ??

EDIT:

De router/modem combinatie waarop het internet binnenkomt is de ZIGGO EPC3925 (cisco)

Ik lees meer problemen, wie kan mij helpen het aan de gang te krijgen ?
Titel: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: marcblom op 02 december 2012, 20:31:23
En poort 5005 openen zoals al eerder is aangegeven? Deze noem je niet op....
Titel: Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: markmensink op 02 december 2012, 20:41:37
Helaas, werkt ook niet...

Zie bijlage voor de port forward..

Snap er echt niets meer van :( :(
Titel: Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: Martijndez op 02 december 2012, 21:32:50
Staat je UPnP-serive uit op de NAS?
Titel: Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: markmensink op 02 december 2012, 21:58:03
Waar kan ik dit vinden ?

Kan het niet vinden in DSM ?
Titel: Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: markmensink op 03 december 2012, 11:09:28
Vandaag Ziggo+ Service gebeld, deze meneer heeft alles nagelopen.

Volgens ziggo zou het moeten werken, en staat het allemaal goed ingesteld, echter
werkt het niet.

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik nu verder moet doen.

Wel is me nog iets opgevallen, eerder kreeg ik intern het login scherm als ik het ip-adres intoetste, maar nu moet ik ineens :5000 achter het ip adres zetten, anders krijg ik geen login scherm.

Is dit normaal ?

Groeten,
Mark !
Titel: Kan Extern geen verbinding meer maken
Bericht door: markmensink op 04 december 2012, 12:23:19
Hallo Allemaal,

Het is nu zo dat ik vanaf een externe ip adres helemaal geen verbinding meer kan maken, volgens ziggo komt dit omdat wij geen vast ip adres hebben (al is het ip adres al maanden hetzelfde..) Ook levert ziggo geen services bij thuis servers bij een particulier abonnement.

We hebben het abbonement omgezet naar een zakelijke, zodat we een vast ip adres krijgen, maar ook meer service (o.a het instellen van nas), ik heb zo'n vaag idee dat ziggo een aantal dingen heeft geblokkeerd bij de particuliere abonnementen.

Groeten,
Mark !
Titel: Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: Robert Koopman op 04 december 2012, 12:27:20
Geen vast ip adres hoeft geen enkel probleem te zijn.
Bij UPC heb ik dat ook en ik maak gebruik van Dyndns.org
Zij koppelen een dynamisch adres aan een url naam, en als het ip adres veranderd dan werken zij dat direct bij.
Helaas is deze niet meer gratis maar die bestaan nog wel.
Titel: Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: markmensink op 04 december 2012, 12:33:25
@ Robert,

Hoe "weet" zo'n service dan wanneer je ip adres veranderd, en waarin het veranderd ?

Schijnbaar stond de default gateway niet goed ingesteld in de synology, nu werkt het via het ip adres wel.
Eerder kon ik inloggen als ik alleen het externe ip adres intikte, nu moet ik :5000 erachter zetten, hoe komt dit ?

De synology heeft ook een DDNS service, deze werkte altijd op *naam*.synology.me, nu werkt die alleen niet meer, heeft dat te maken met dat ik :5000 erachter moet zetten ?

Graag reactie,

Groet,
Mark !
Titel: Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: Robert Koopman op 04 december 2012, 12:40:48
In mijn NAS heb ik dat opgegeven, hij checkt dit dagelijks.
Maar zodra mijn ip adres wijzigt, komt zelden voor, duurt het geen 5 minuten denk ik.
Synology heeft deze dienst ook maar werkt niet altijd even prettig.
Titel: Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: Briolet op 04 december 2012, 21:16:35
Citaat
Eerder kon ik inloggen als ik alleen het externe ip adres intikte, nu moet ik :5000 erachter zetten, hoe komt dit ?
Als je geen poort achter je IP intikt, neemt de browser aan dat je poort 80 bedoelt. In sommige gevallen wordt poort 80 door de nas naar poort 5000 ge-redirect. Geen idee met welke instellingen dat werkt, maar het is altijd beter direct de goede poort 5000 mee in te tikken.

(Of nog beter: de beveiligde poort 5001 gebruiken als je extern inlogt)
Titel: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: Martijndez op 05 december 2012, 07:21:59
Ik heb een ziggo alles in 1 abonnement en alles werkt naar behoren. Poort 25 is geblokt maar overige poorten werken wel. Zo is mijn nas prima te bereiken via https of http, zowel intern en extern. Ik gebruik ddns van synology. Het ligt dus niet aan ziggo.

Het zal dus een instellingfout in je syno zijn, of een instellingfout / beperking in je router. Probeer je in je eigen netwerk via je externe adres verbinding te maken? Dit word bijvoorbeeld door niet alle routers ondersteunt. Als ik jou was zou ik een ticket aanmaken aan synology, zo ga je in ieder geval instellingsfouten in je syno uitsluiten.
Titel: Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: markmensink op 10 december 2012, 10:25:24
Hallo Allemaal,

Via mijn externe ip adres kan ik niet meer inloggen, echter kan ik wel inloggen als ik :5000 erachter zet. Daarom werkt de synology ddns service niet meer, omdat deze alleen naar het ip adres doorstuurt, en niet naar :5000.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer bij de nas kom via alleen het externe adres ?

En, ik kan dus weer inloggen, intern en extern, echter kan ik photo station niet benaderen.

Thoughts ?

Alvast super bedankt voor alle hulp tot nu toe !

Groetjes,
Mark !
Titel: Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: Briolet op 10 december 2012, 16:48:49
Citaat van: "markmensink"
Via mijn externe ip adres kan ik niet meer inloggen, echter kan ik wel inloggen als ik :5000 erachter zet.
Je moet toch altijd :5000 achter je externe IP of URL invullen? Dus ik zie het probleem niet als je zegt dat het op de normale manier wel lukt. :?:
Titel: Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: markmensink op 10 december 2012, 17:19:07
@briolet,

Eerder hoefde dit niet, en dus merkte ik dat op..

Echter werkt photo station ook niet, ook met :5000 erachter werk photo station niet.. :(
Titel: Re: Kan via iphone app geen verbinding maken.
Bericht door: steven079 op 17 december 2012, 23:44:36
Firewall probleem in je nas of router, gooi hem maar uit en je heb  verbinding ;)