Synology-Forum.nl
Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => iOS Apps (iPhone, iPad en iPod) => Topic gestart door: Ruud1 op 07 mei 2023, 13:04:34
-
Hallo,
Ik heb al een poosje dat ik verschillende onderliggende mappen niet kan bereiken via file station.
Mijn home mappen kan ik gewoon bereiken incl alle onderliggende mappen.
Ik krijg dan een melding zie bijlage.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Met vriendelijke groet,
Ruud
-
Waarop is dit ? Telefoon, Tablet ?
In ieder geval zie ik geen File Station en je hebt geen verbinding met de NAS.
-
Werk je binnen je eigen Netwerk of zit je elders.....
-
Dit is op zowel telefoon als ook op iPad, op de hoofd map heb ik gewoon verbinding maar op de onderliggende map niet?
Dit is zowel in eigen netwerk als ook extern. Via webdav kom ik er wel in?
-
Maar, je gebruikt DS File dan i.p.v. File Station.
-
Oeps ja klopt ben er niet geheel met mijn hoofd bij, lees file station als DS file.
-
En hoe verbind je met de NAS ? Gebruik je Quick Connect voor binnen en buiten je Netwerk ?
Want het probleem is dus, dat DS File geen verbinding meer heeft met je NAS.
-
Ik gebruik in DS file het Ip adres met aangepaste poort nr’s dit tegen het constante hack pogingen.
Heb Quick Connect ook wel geprobeerd maar dat maakt geen verschil.
-
Als je DS File in je eigen netwerk gebruikt en je maakt de verbinding met het interne IP Adres van je NAS, zie je dan wel alles ?
-
Ja, als ik verbinding maak krijg ik alle hoofdmannen te zien.
-
De vraag was meer gedoeld op het zien van de onderliggende mappen.
-
Oh, wacht, je bedoeld met onderliggende mappen, ALLE GEDEELDE mappen.
-
Ik krijg bij een map de onderliggende mappen te zien en kan daar 1 map niet van openen, en een hoofdmap kan ik niet openen heb geen verbinding.
De overige mappen kan ik alle geheel zien en openen.
Ik heb niks aan de machtigingen gewijzigd of instellingen.
Ik heb alle mappen gedeeld met meerdere personen.
-
Ik vind het heel vreemd dat er geen verbinding is. Het lijkt me eerder een foutieve error melding en dat je om een andere reden geen toegang hebt.
Staan de rechten wel goed voor je account?
-
Ik heb alle rechten en instellingen nagelopen ik heb met een ander account met bijna alle rechten (geen admin rechten) krijg ik precies dezelfde melding.het vreemde is wel dat het maar 2 submappen zijn. Ik kan bijvoorbeeld via de functie nieuwe map aanmaken wel een nieuwe map aanmaken maar krijg hem niet tezien.
-
Ik kan bijvoorbeeld via de functie nieuwe map aanmaken wel een nieuwe map aanmaken maar krijg hem niet tezien.
Die nieuwe map zie je ook in File Station met hetzelfde account?
-
Ja hoor in het file station zie ik hem wel met hetzelfde account maar niet in de DS file.
-
Ok......en als je die nieuwe map niet ziet in DS File, dan krijg je ook deze foutmelding:
[attach=1]
Als dat zo is en het zou niets te maken hebben met de verbinding, dan zou ik eerst proberen om DS File te verwijderen en opnieuw te installeren.
Werkt dat niet ? Dan een Ticket inleggen.
-
Die optie had ik al gedaan, dan ga ik je advies opvolgen en een ticket neer leggen.
Heel erg bedankt voor je input.
-
Graag gedaan en ben erg benieuwd welke oplossing Synology gaat bieden.