Synology-Forum.nl

Smartphone / Tablet / SmartTV Apps => iOS Apps (iPhone, iPad en iPod) => Topic gestart door: Daddy Cools op 19 juni 2017, 08:36:53

Titel: Werkt een app anders dan via een browser
Bericht door: Daddy Cools op 19 juni 2017, 08:36:53
Hallo,

Ik heb via subdomeinen en de proxy (in toepassingsportaal) de verschillende apps bereikbaar gemaakt.
Maar nu blijkt het dus dat ik via een browser bij de apps terecht kom, maar niet via de iphone apps.

Is er een verschil tussen de twee benaderings methods?

Nu moet ik toegeven dat de website soms wel lang erover doet om te laden.

Groeten,
Titel: Re: Werkt een app anders dan via een browser
Bericht door: Ben(V) op 19 juni 2017, 12:33:15
Dat verschilt per APP.
Hier de lijst welke poorten er gebruikt worden.

https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/What_network_ports_are_used_by_Synology_services
Titel: Re: Werkt een app anders dan via een browser
Bericht door: Daddy Cools op 19 juni 2017, 12:41:41
Bedankt Ben,

Laat ik een voorbeeld geven.
Note station via HTTPS dus 5001

In het toepassingsportaal heb ik de poort aangepast naar bv 5005
Dan in de Proxy heb ik een subdomein (note.xxx.nl) dat via 443 (HTTPS) binnenkomt laten doorverwijzen naar de poort 5005.

Als ik nu een browser open met het subdomain note.xxx.nl dan kom ik mooi op de inlogpagina, maar...
Als ik nu note.xxx.nl in de ios app invoer geeft hij een network fout aan.

Ikke nie snap nie.
Titel: Re: Werkt een app anders dan via een browser
Bericht door: Daddy Cools op 19 juni 2017, 14:29:20
Slecht voorbeeld bij note werkt het. bij DS file niet.
Titel: Re: Werkt een app anders dan via een browser
Bericht door: Birdy op 19 juni 2017, 14:38:08
DS File gebruikt standaard 5000 (HTTP) of 5001 (HTTPS).
Of gebruik Quick Connect. (Geen port forward nodig).
Titel: Re: Werkt een app anders dan via een browser
Bericht door: Daddy Cools op 19 juni 2017, 15:40:28
Hallo Birdy,

Ik snap dat met quickconnect dit zo geregeld is.

Maar ik snap niet dat de browser feiloos naar de juiste plek gaat maar dat de app niet de server vind.
Wat is er anders? Ik probeer niet alleen het problem op te lossen maar ook te snappen wat er gebeurd.
Zo probeer ik beter te worden.

Bedankt dat ik jullie brein mag gebruiken om de mijne te verrijken.

Titel: Re: Werkt een app anders dan via een browser
Bericht door: Babylonia op 19 juni 2017, 15:55:43
Slecht voorbeeld bij note werkt het. bij DS file niet.

Als het om DS File gaat zou je de poorten van File Station (DSM) eveneens moeten aanpassen.
Maar het zou best kunnen dat de DS app achterliggend standaard uitgaat van poort 5000 / 5001
Ik gebruik de DS app namelijk ook om naar de aangekoppelde USB-drive bij een Synology router te gaan.

Voor connectie naar de NAS, "om het makkelijk te maken" hoef ik poort 5000 / 5001 niet in te voeren.
Voor connectie naar router/USB-drive moet ik expliciet de toevoeging 8000 / 8001 erbij zetten om bij de router/USB-drive uit te komen.
(De standaard poorten voor benadering van de Synology router).  Er moet ten slotte verschil zijn om bij router of NAS uit te kunnen komen.

Titel: Re: Werkt een app anders dan via een browser
Bericht door: Briolet op 19 juni 2017, 15:58:32
Ik snap dat met quickconnect dit zo geregeld is.

Maar ik snap niet dat de browser feiloos naar de juiste plek gaat maar dat de app niet de server vind.
Wat is er anders?
QuickConnect is geen gestandaardiseerd iets. Dus alleen speciale apps van Synology kunnen er mee overweg.

In de eerste versie werkte het ook nog niet voor browsers, maar nu werkt het wel via een soort redirect in de browser.

DDNS is wel gestandaardiseerd en werkt voor elke app, ongeacht makelij
Titel: Re: Werkt een app anders dan via een browser
Bericht door: Briolet op 19 juni 2017, 16:08:02
In het toepassingsportaal heb ik de poort aangepast naar bv 5005
Dan in de Proxy heb ik een subdomein (note.xxx.nl) dat via 443 (HTTPS) binnenkomt laten doorverwijzen naar de poort 5005.

Veel van de DS apps volgen niet de internet standaard dat https verkeer per default via poort 443 loopt. Ik heb zelf ook gemerkt dat als ik geen poort 443 in de apps opgeef, en poort 5001 is niet geforward, hij niet wil verbinden omdat hij poort 5001 als default gebruikt.

Ikzelf gebruik ook een proxy waarbij ik steeds via poort 443 binnenkom via mijn router, waarna hij pas in de nas naar de goede poort doorgestuurd wordt op basis van het subdomein in mijn url. In de apps moet ik dan expliciet poort 443 opgeven. Eigenlijk is het een bug dat poort 443 niet default is bij https, maar ik verwacht niet dat Synology dit wil corrigeren.
Titel: Re: Werkt een app anders dan via een browser
Bericht door: Daddy Cools op 19 juni 2017, 16:25:52
Hallo Briolet.
Bedankt, ik was al bang dat ik gek was. Maar het is inderdaad gelijk opgelost als je :443 erbij zet.
Dus het is inderdaad zo dat de app anders werkt dan de browser. De browser zet er uit zichzelf (bij https) de :443 bij de app niet en verwacht dat jij dit doet.

Bedankt!