Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Linux => Topic gestart door: Gerard 1 op 14 februari 2017, 23:02:28
-
Hallo,
Ik probeer Joomla op te starten op mijn Synology DS215j
De volgende melding verschijnt :
1021 Disk full (/tmp/#sql_28d9_0); waiting for someone to free some space... SQL=SHOW FULL COLUMNS FROM `#__assets`
Er verschijnt geen website en ik kan via administrator ook niet meer inloggen in Joomla
Is er iemand die mij kan helpen en aangeven waar het probleem zit ?
Alvast dank je wel voor een reactie !
Gerard
-
In de root (DSM OS partitie): /tmp is vol!
[attach=1]
Ik heb dat euvel hier eerder gezien.
-
Hartelijke dank voor deze reactie !
Ik weet nu waar ik het zoeken moet en hoe ik er kom, via PuTTY.
Misschien kun je ook aangeven hoe ik dit nu oplos ?
Neem aan dat je niet zonder gevolgen iets, in dit geval de t m p kunt verwijderen.
Is dat wel mogelijk of moet ik de omvang van de t m p aanpassen, waarbij ook weer de vraag is....Hoe doe ik dat....
Ik ben bezig om te proberen iets van Linux te begrijpen, alle beetjes helpen...ik ben in dit geval een echte NOOB
Eerder heeft het forum me al geholpen om een sql probleem m.b.t. updates te verhelpen.....en dat is gelukt !!
Alvast bedankt voor de reactie !
Met vriendelijke groet,
Gerard
-
Geef eerst eens in PuTTY het commando: df
En maak een printscreen.
-
Hartelijke dank voor deze reactie,
Echter, op dit moment krijg ik helaas geen toegang via PuTTY...zie bijgaande printscreen
De vorige keer kreeg ik nog toegang en via https:// ....kan ik wel inloggen in de webomgeving !
Zijn er nog andere mogelijkheden om dit op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Gerard
-
Hallo,
Hartelijke dank voor de eerdere reactie !
Zojuist heb ik de NAS opnieuw opgestart.
In ben de instellingen nog eens nagelopen en heb via Terminal & SNMP en Control panel de SSH functie aangezet en heb nu via PuTTY ook toegang tot de Synology NAS.
Het commando df levert het bijgesloten print screen plaatje op.
Hoe nu verder ?
Alvast bedankt !
Met vriendelijke groet
Gerard
-
Allen,
Hartelijke dank !!!
Wonderlijk...
Na de eerder aangegeven nieuwe opstart blijkt Joomla nu dus weer te werken ...
Nogmaals bedankt voor jullie reacties....
Ik hoop dat anderen hier iets aan hebben, wanneer ze dezelfde problemen ervaren.
Met vriendelijke groet,
Gerard
-
De tmp map wordt geleegd als de NAS opnieuw opstart dat verklaart dat het nu wel werkt :)
-
Vraag mij af waarom Joomla z'n rommeltje zelf niet regelmatig opruimt. ::)
Zal toch geen optie zijn ergens ?
-
Lees deze eens (http://joomla.stackexchange.com/questions/4087/joomla-tmp-directory-what-is-it-for-and-can-i-delete-its-content), gaat over /tmp (auto) opruimen.