Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Logitech Media Server => Topic gestart door: FJO op 02 december 2012, 20:02:19
-
Heb een DS213+ gekocht om een betere performance op LMS te krijgen voor mijn 100.000+ MP3's. Gebruikte eerst de DS209 en had daar nooit problemen met LMS. Ik heb LMS op de DS213+ uit de standaard "beschikbare paketten" geinstalleerd. Nu DS213+ aan het scannen is, wordt de CPU tot 50% volgestopt met het "slimserver.pl" proces. Heb de scan van LMS al een aantal keren opnieuw gestart, maar hij lijkt te blijven vastopen. Het scan proces stagneert en de LMS server wordt na verloop van tijd onbereikbaar. Wie kan mij helpen?
-
Je zou in je log van LMS kunnen kijken wat er aan de hand is:
+ Ga naar service-instellingen --> Informatie
+ Onderaan de pagina staat je "Logboekbestand van scanner".
Mogelijk zijn er problemen met een bestand waardoor het scannen niet goed verloopt.
50% CPU voor slimserver.pl lijkt mij trouwens vrij normaal. In LMS kun je wel je server prioriteit wijzigen. Of dit wat uithaalt weet ik niet maar dat zou je kunnen proberen.
+ Ga naar service-instellingen --> geavanceerd
+ In het pulldown menu --> prestaties--> Serverprioriteit
De LMS package voor de 213+ wordt door Synology gemaakt. Aangezien het een nieuwe nas is met een nieuwe Freescale QorIQ processor is wellicht een en ander nog niet helemaal goed. Ik zou je probleem, mocht bovenstaande tot niets leiden, bij Synology melden.
Succes.
-
De LMS package voor de 213+ wordt door Synology gemaakt. Aangezien het een nieuwe nas is met een nieuwe Freescale QorIQ processor is wellicht een en ander nog niet helemaal goed. Ik zou je probleem, mocht bovenstaande tot niets leiden, bij Synology melden.
Succes.
Dank voor je reactie. Heb de vraag bij Synology uitgezet. Ook de LMS opnieuw geinstalleerd en de scan (110k+ MP3's) gestart. Ik houd je op de hoogte.
-
De scan van 138179 nieuwe muziek files duurde: 62uur:03min:02sec...... Uiteindelijk was de LMS klaar, maar het CPU gebruik bleef heel hoog. Pas toen ik de LMS stopte en weer startte, was het CPU gebruik van 49% terug naar 3%. Enig idee waar dat door komt?
-
Enig idee waar dat door komt?
Nee, mogelijk dat de log wat meer verteld.
Je zou in je log van LMS kunnen kijken wat er aan de hand is:
+ Ga naar service-instellingen --> Informatie
+ Onderaan de pagina staat je "Logboekbestand van scanner".
Het scannen duurt absurt lang, ook voor 100.000+ bestanden. Bij mij duurt het ongeveer 19 minuten voor 7000 bestanden. Jou scan zou dus in ongeveer 5 uur klaar moeten zijn. Zeker niet het tienvoudige daarvan!