Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Mac OS X => Topic gestart door: wmuller op 28 februari 2016, 15:40:11
-
Sinds vandaag kan ik de NAS niet meer benaderen vanuit Finder, Onder het icoontje in Finder staat "Geen verbing". Vanuit de DSM brouwser kan je hem wel bereiken.
Alle foto's staan op de NAS, Aperture krijgt nu ook geen toegang meer tot de NAS. Dat is wel heel lastig.
Hoe kan ik dat weer instellen?
-
Hoe kan ik dat weer instellen?
Ik begrijp dat het heeft gewerkt dus, wat is er dan veranderd ?
-
Het heeft vanaf eind november 15 goed gewerkt. Niets veranderd.
Heb NAS uitgezet en herstart, hielp niets.
Inmiddels de MacBook uitgezet en herstart, nu is de NAS wel weer via Finder en Aperture bereikbaar nadat hij eerst een probleem aangaf (linker plaatje). Daarna nog een keer geklikt en toen kon ik wel password invullen (rechterplaatje).
Vraag misschien iets te vroeg op forum gezet sorry.
-
Of krijgt OSX soms ook Windows kuren? :lol:
-
Daarna nog een keer geklikt en toen kon ik wel password invullen (rechterplaatje).
Wil je niet meer handmatig inloggen?
Hieronder een manier om dit automatisch te doen bij elke (re)boot van je Mac:
1. [CMD] +[k]
2. Vul in "afp://NaamVanJouwNAS.local
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/137518766/Synology/mount%20ds1812/ScreenCap%202016-03-01%20at%2014.51.59.jpg)
TIP!: Check eerst even je Finder settings, dat de gekoppelde servers ook zichtbaar zijn in de linker kolom van Finder!
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/137518766/Synology/mount%20ds1812/ScreenCap%202016-03-01%20at%2015.21.12kopie.jpg)
Selecteer jouw hoofdmap en het icoon ervan verschijnt op je desktop.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/137518766/Synology/mount%20ds1812/ScreenCap%202016-03-01%20at%2014.52.10.jpg)
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/137518766/Synology/mount%20ds1812/ScreenCap%202016-03-01%20at%2014.52.45.jpg)
3. Open in "System Preferences" -> "Group & Users Preferences" -> "Login Items"
4. Sleep het icoon vanaf je Desktop naar de auto inlog items en reboot je Mac:
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/137518766/Synology/mount%20ds1812/ScreenCap%202016-03-01%20at%2014.54.00kopie.jpg)
Check in Finder aan de linker kolom of de share ook is gekoppeld:
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/137518766/Synology/mount%20ds1812/ScreenCap%202016-03-01%20at%2015.01.03.jpg)
5. Reboot je Mac.
Voor mij is dit de meest eenvoudige manier om je NAS te koppelen na een (re)boot!
Cheers
-
Wat ben ik toch blij met Windows ;-)
-
Bovenstaande werk volgens mij prima totdat je met twee gebruikers werkt op 1 mac en allebei gelijktijdig de home share op de nas wilt mounten. Dan heeft de tweede gebruiker pech omdat het muntpoint blijft verwijzen naar de home share van de eerst aangemelde gebruiker.
Gelukkig kan de tweede gebruiker er niets mee omdat deze daar geen rechten heeft maar vervelend is het wel.
Heb zelf uiteindelijk de app Mountain aangeschaft om dit makkelijk op te lossen.