Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Mac OS X => Topic gestart door: Nasnewbie op 07 augustus 2020, 13:01:10
-
Goedemiddag,
Ik heb een Nas staan die ik gebruik als backup maar ik kan via het ip adres niet meer inloggen.
Wel via de Finder bestanden bekijken, er heen zetten en verwijderen, maar inloggen via de browsers lukt niet.
Login en wachtwoord staan netjes ingevuld, maar daar houdt het echt mee op.
Iemand met de oplossing?
-
De ingevoerde combinatie gebruikersnaam/wachtwoord wordt niet geaccepteerd door je NAS. Ik kan twee oorzaken bedenken:
- Mogelijk is het vooraf ingevulde wachtwoord toch niet juist.
Heb je al geprobeerd om dat ingevulde wachtwoord te deleten en dan opnieuw zelf te typen? - Je NAS kan het apparaat/ip-adres waarvan je inlogt op zijn "zwarte lijst" hebben gezet. Kan je met een ander apparaat in je netwerk proberen in te loggen?
Lukt het echt niet meer om in te loggen? Dan kan je je NAS resetten zónder gegevensverlies. Volg daarvoor de instructies voor *Modus 1* op www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General_Setup/How_to_reset_my_Synology_NAS
NB: Het is van groot belang dat je de RESET-knop onmiddellijk loslaat als je het geluidssignaal hoort.
-
Opgelost, vraag me niet wat er is gebeurd, maar ineens pakte die het WW wel.... :(