OS Specifieke ondersteuning > Mac OS X

Mac maakt geen verbinding met nieuwe DS124

(1/3) > >>

srna513006:
Eind vorige week de bestelde DS124 ontvangen en ik wilde deze vandaag installeren maar dat levert gelijk in het begin problemen op.
Ik had het mij iets gemakkelijker voorgesteld maar dat zou ook enigszins aan mijn leeftijd kunnen liggen, volgende maand wordt ik 80.
Maar normalerwijze draai ik daar mijn hand niet voor om.
Wat heb ik gedaan....
WD RED HDD geïnstalleerd, netwerkkabel Cat 5e direct op de router aangesloten en op mijn MacBook Air M2 - 2022 aangesloten en getest.
Hierna de LAN kabel op de DS124 aangesloten en de schakelaar op de NAS ingedrukt.
Na enige tijden branden 2 ban de 3 LED's constant groen alleen de Status LED blijft groen knipperen.
Hierna geprobeerd op de normale wijze met de DS124 te verbinden maar deze werd niet gevonden.
Toen maar het IP-nummer van de DS124 opgezocht welk ook niet gemakkelijk was want via mijn Router zie ik wel alle aangesloten apparaten maar helaas hebben maar enkele een beschrijving maar daar zat de DS124 niet bij.
Op mij iPhone kon ik via het programma Fing wel het IP-nummer van de DS124 zien.
Hiern via de Finder en optie GA - Verbind met server - in de tekstbal ingevoerd smb://192.168.2.12 maar ook hier zonder resultaat met de melding Server niet gevonden of IP-nummer incorrect>
Dat laatste kan ik naar mijn mening niet controleren want op Fing na heb ik geen andere opties om het juiste IP-nummer op te vragen.

Kan iemand mij misschien op het juiste pad zetten?

Birdy:
a. find.synology.com
b. synologynas:5000
Producthandleiding DS124

srna513006:
Dat bedoeld ik met de 'normale wijze' verbinden maar dat werkte dus niet.

Birdy:
Ah, het was een instinkertje. :lol:

Heb je ook gezien in de Producthandleiding wat die combi van die ledjes betekenen ? En daar vervolgens een conclusie kunnen trekken ?

srna513006:
Er was maar één conclusie, alles brand groen behalve de Status LED knippert groen en volgens de handleiding betekend dit dat DSM niet gereed, wat dat ook mag betekenen.
Waarschijnlijk dat die niet in bedrijf is omdat de DS124 niet met de MAC wil verbinden, dus ook de nieuwste FirmWare niet kan downloaden, althand dat denk ik.

Ik heb alweer spijt dat ik hieraan ben begonnen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie