Synology-Forum.nl

OS Specifieke ondersteuning => Mac OS X => Topic gestart door: Davy op 24 mei 2019, 21:01:08

Titel: Time Machine werkt enkele maanden goed, dan plots niet meer
Bericht door: Davy op 24 mei 2019, 21:01:08
Dag allemaal,

ik heb een DS216play waar ik heel tevreden van ben.
Sinds vorig jaar oktober heb ik een iMac.

Om een backup bij te kunnen houden van de iMac heb ik alle stappen gezet om de Synology te laten werken met Time Machine. (link (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/Backup/How_to_back_up_files_from_Mac_to_Synology_NAS_with_Time_Machine))

Ik heb dat gedaan met de manier met een eigen Shared folder, een eigen gebruiker die je dan een (gelimiteerde) ruimte geeft.

Alles werkt perfect en dat voor een maand of 2 à 3. in Januari kreeg ik opeens een foutmelding. Ik heb toen veel opgezocht in Google maar vond niet echt een oplossing. Dus ben ik van begin af aan opnieuw begonnen. Dus opnieuw een Time Machine User, een nieuwe shared folder, ...

Alles werkte weer netjes. Tot vandaag.

Opeens krijg ik de melding dat de backup niet kan gemaakt worden om dat de reservekopieschijf niet beschikbaar is.

[attach=1]

Als ik de Time Machine voorkeuren open en klik op "Selecteer schijf", dan krijg ik (na inloggen) deze fout :

[attach=2]

Als ik via de "Go to Server" optie naar de NAS ga, of via de website, dan werkt de NAS correct.

Echter, als ik naar de Shared folder ga en klik op Bewerken, dan zie ik om één of andere reden de 3 laatste tabbladen greyed out. Dus niet selecteerbaar.

[attach=3]

Omdat dit nu al de 2de keer is, maak ik me wel zorgen.

Als ik op de NAS inlog (via de webbrowser) met de Time Machine User zie ik GEEN Shared folder (meer)!

Ik vond op het forum niemand anders met het probleem, maar hoop dat iemand enig idee heeft ?

Mvg,

Davy