Synology-Forum.nl

OS Specifieke ondersteuning => Mac OS X => Topic gestart door: Ton-ds715 op 31 augustus 2015, 15:29:20

Titel: via Wifi wel - via Ethernet niet verbonden met MacBook
Bericht door: Ton-ds715 op 31 augustus 2015, 15:29:20
Hallo allemaal,
ik loop tegen het volgende aan en kom niet verder.
Sinds enige dagen een DS715 in huis gehaald.

Installatie via Ethernet verliep niet naadloos; tijdens DSM installatie was NAS ineens niet meer zichtbaar. Harde reset moeten uitvoeren.
Vervolgens via Ethernet op MacBook alles geïnstalleerd. Echter na installatie weer niet te vinden.

Kabels en poorten wisselen, geen succes
Firewall uit, geen succes
Zowel niet te vinden via find.synology als niet via Synology Assistant
Thunderbolt en adapter gecontroleerd, gewoon werkend
SSL uit, geen succes

Maar... NAS koppelen via AirportExpress en werd de NAS gevonden zowel met 'find' als 'assistant'.
Overigens blijft ook dan de status op oranje knipperen.

IP adressen liggen netjes in lijn
NAS 10.0.1.17
Thunderbolt ethernet 10.0.1.2
Wifi 10.0.1.6
AirPortExpress 10.0.1.14

Vervolgens NAS uit, MacBook uit en aan, ethernet erin rechtstreeks op de mac.... geen succes. Via de Aiport... wel weer contact.
Overigens zie ik ook geen volume in de finder lijst opgenomen
En om nou 400gig draadloos te synchroniseren, kan niet de bedoeling zijn.

Kunnen jullie me verder helpen en een gelukkige Synology gebruiker van me maken?

Dank je wel
Ton

MacBook Pro 13" retina mid 2014
Yosemite 10.10.5
DS715
Titel: Re: via Wifi wel - via Ethernet niet verbonden met MacBook
Bericht door: Erwin1 op 31 augustus 2015, 15:59:13
Dat is wel vreemd, je zou eens kunnen proberen om de NAS in de router een vast IP te geven. Het zou kunnen dat tijdens de installatie het ip adres is gewijzigd.

Heb je overigens ook nog een andere laptop waarmee je kunt testen?
Titel: Re: via Wifi wel - via Ethernet niet verbonden met MacBook
Bericht door: Ton-ds715 op 31 augustus 2015, 16:34:32
Hallo Erwin,
dank voor je reactie.

Ik heb hem via Ethernet aan de TimeCapsule gehangen en hij is te benaderen. Maar status blijft gestaag en snel oranje knipperen.
Titel: Re: via Wifi wel - via Ethernet niet verbonden met MacBook
Bericht door: Birdy op 31 augustus 2015, 17:24:47
Citaat
Maar status blijft gestaag en snel oranje knipperen.
Dat betekent:
Of 1 - Volume niet aangemaakt.
Of 2 - DSM niet geïnstalleerd.

Nr.1 is natuurlijk waar je bent DSM nog niet in geweest als ik het begrijp dus, er is nog geen volume gemaakt.
Nr.2 zal denk ik waar zijn omdat je contact verloor tijdens de installatie van DSM.

Ik zou nu eerst het moederbord even testen volgens deze procedure. (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/faq/366)
Titel: Re: via Wifi wel - via Ethernet niet verbonden met MacBook
Bericht door: Ton-ds715 op 31 augustus 2015, 21:42:42
MOD: Onnodige citaat is verwijderd, lees even. (http://www.synology-forum.nl/vragen-en-opmerkingen-over-het-forum/gebruik-de-citaatknop-met-mate-17838/)

Dank je wel Birdy voor het meedenken,
Moederbord getest en geen fouten gevonden.
Ik ga nu je andere suggesties door lopen.
Titel: Re: via Wifi wel - via Ethernet niet verbonden met MacBook
Bericht door: Martin1234 op 21 oktober 2015, 14:48:48
Hallo,

Heb je gekeken naar de auto block list?
Die blokkeert op IP. 

Groet Martin