Synology-Forum.nl
Tweaks / Addons A.K.A. The Underground => Mail mods => Topic gestart door: rvldj op 12 september 2016, 18:39:54
-
Geachte forumleden,
Een klant van mij heeft een domeinnaam gekocht en wil, tzt, via mijn nas de mailserver gebruiken. Hij heeft echter nog geen mail adres.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik aan een mailadres kom als ik wel mijn domeinnaam heb? Dus, ik heb mijndomein.nl en wil nu emailadressen maken bv info@mijndomein.nl. Ik weet dat ik dit via de provider kan laten inkopen, maar kan het ook met DSM software?
Dank voor jullie reacties. Groet, Rob
-
Inkopen ?
Bij je provider kun je dit gewoon zelf aanmaken !
In Control Panel van de provider.
Echter wil je het op je NAS gaan inrichten.
Package Mail Server installeren, en daar betreffende emailadres aanmaken.
UItleg is hier wel op het forum te vinden.
-
Dat hoeft niet persé hoor.
Ik heb een domein zonder mail faciliteiten, het mx record verwijst naar mijn NAS.
Elke NAS gebruiker heeft dus zijn eigen mailadres, user@eigendomein.watjemaarhebt.
En met de alias functie in Mail Server maak je extra adresssen aan.
-
Kan iemand mij uitleggen hoe ik aan een
Het kan zijn dat waar de domain naam (DNS provider) is gekocht, deze (soms gratis) ook mail aanbied.
Als je je synology als mail server wilt gaan gebruiken, dien je bij je DNS provider een MX record aan te maken, welke je verwijst naar je exteren IP nummer en doorstuurt (forward) naar je Synology.
Uiteraard dan ook mailserver instaleren op je Synology en deze configureren.
Er zijn hiervan op de synology website en ook op dit forum diverse handleidingen voor.
Zie oficiele packages, mail server