Auteur Topic: kan geen mail verzenden in Roundcube  (gelezen 25971 keer)

Offline jlk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 131
kan geen mail verzenden in Roundcube
« Gepost op: 30 november 2012, 22:28:23 »
Sinds DSM 4 kan ik in Roundcube geen mail meer verzenden. Binnenhalen gaat prima. Ik zit vooral met de invulling van Mailserver. Ik heb geen domein, alleen een DDNS naam. Vraag me dus af wat ik nu bij Domeinnaam moet invullen. Ik ging ervan uit dat dit (in mijn geval) smtp.zonnet.nl of smtp.gmail.com zou moeten zijn. Als ik dit invul krijg ik een smtp-fout.
Ik weet ook niet wat ik bij smtp-relay moet invullen. Heb het geprobeerd met dezelfde smtp-adressen als boven, maar krijg dan een authenticatie fout (535).
In Roundcube staat alles nog zoals vóór Malserver een apart programma werd.
Graag jullie hulp.

Offline Basalt

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 131
  • -Ontvangen: 123
  • Berichten: 624
Re: kan geen mail verzenden in Roundcube
« Reactie #1 Gepost op: 01 december 2012, 00:16:48 »
Zo heb ik het staan.
Succes,
Erik.

MailServer, Tab "SMTP":
  • Enable SMTP

____
  • Authorisation required

________
  • ignore authorisation for LAN

________Domain name: <jouw Syno naam> in mijn geval: Basalt
________=> Dit ook in Roundcube opgeven als SMPT server adres
____Max size e-mail: 10 MB (of zoiets)
[ ] Enable SMTP-SSL (dus NIET, heeft weinig zin op LAN)
  • Enable SMTP relay

____Server: <smtp van jouw ISP> in mijn geval: smtp.telfort.nl
____Port: 25 (standaard)
____[ ] Always use secure (TLS) in mijn geval dus NIET
____
  • Authentication required

________Account: <inlognaam voor smtp bij jouw ISP>
________Password: <password>
  • Mijn Synology: DS220+
  • HDD's: 2x WD Red Plus 8TB
  • Extra's: DSM 7.2
Yes, there are two paths you can go by, but in the long run, there's still time to change the road you're on - Stairway To Heaven

Offline jlk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 131
Re: kan geen mail verzenden in Roundcube
« Reactie #2 Gepost op: 01 december 2012, 15:20:38 »
Bedankt voor je reactie, Erik. Een vraag nog: wat versta je onder "jouw syno naam"?
Is dat de gebruikersnaam waarmee je inlogt op de Syno, op Roundcube, of een willekeurige naam? En is het alleen de naam, zonder extensie? Ik heb diverse namen geprobeerd, maar houd de SMTP fout (-1) Kan niet verbinden met de server.
Jaap

Offline Basalt

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 131
  • -Ontvangen: 123
  • Berichten: 624
Re: kan geen mail verzenden in Roundcube
« Reactie #3 Gepost op: 02 december 2012, 12:10:18 »
Nee, daar bedoel ik de server naam van je Synology machine mee, zoals ingesteld onder Control Panel -> Network.

/Erik
  • Mijn Synology: DS220+
  • HDD's: 2x WD Red Plus 8TB
  • Extra's: DSM 7.2
Yes, there are two paths you can go by, but in the long run, there's still time to change the road you're on - Stairway To Heaven

Offline jlk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 131
Re: kan geen mail verzenden in Roundcube
« Reactie #4 Gepost op: 02 december 2012, 13:58:37 »
Bedankt Erik, ik kan nu inderdaad mail verzenden. Toch nog een vraag / probleem: ik kan verzenden vanuit een zelf ingesteld mailadres, bv voornaam@achternaam.com. Neem ik een van mijn "echte" mailadressen (Gmail of Zonnet) als afzender dan krijg ik nog steeds de SMTP fout. Enig idee?
Jaap

Offline Basalt

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 131
  • -Ontvangen: 123
  • Berichten: 624
Re: kan geen mail verzenden in Roundcube
« Reactie #5 Gepost op: 02 december 2012, 21:20:57 »
Citaat van: "Basalt"
  • Enable SMTP relay

____Server: <smtp van jouw ISP> in mijn geval: smtp.telfort.nl
____Port: 25 (standaard)
____[ ] Always use secure (TLS) in mijn geval dus NIET
____
  • Authentication required

________Account: <inlognaam voor smtp bij jouw ISP>
________Password: <password>

Voor alle uitgaande mail dus dezelfde SMTP server gebruiken, namelijk die van je Internet Service Provider (Telfort, XS4ALL, Ziggo, ...). Dus NIET van je e-mail provider, zoals Gmail of Zonnet.

Groeten,
Erik.
  • Mijn Synology: DS220+
  • HDD's: 2x WD Red Plus 8TB
  • Extra's: DSM 7.2
Yes, there are two paths you can go by, but in the long run, there's still time to change the road you're on - Stairway To Heaven

Offline Stef_H

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Re: kan geen mail verzenden in Roundcube
« Reactie #6 Gepost op: 09 januari 2017, 12:11:01 »
Beste allemaal,

Ook ik heb een SMTP-probleem met roundcube, maar ben bang dat ik niet geholpen ben met de antwoorden hierboven. Ik zie niet waar ik SMTP-instellingen aan kan passen in mijn instellingen van round-cube. De foutcode die ik krijg is: "SMTP-fout (535): Authenticatie mislukt." Kan iemand mij helpen dit op te lossen?

Groet;

Stef

Offline Nelissuh

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 55
  • -Ontvangen: 82
  • Berichten: 593
Main: DS920+ / 4 GB RAM / 3x Seagate IW 16TB SHR - DSM7.1
Offsite backup: DS214 1x WD Red 4TB - DSM6.2

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 182
  • -Ontvangen: 2715
  • Berichten: 16.766
Re: kan geen mail verzenden in Roundcube
« Reactie #8 Gepost op: 09 januari 2017, 13:09:32 »
In roundcube stel je gewoon "localhost" in als smtp server, via poort 25. Dat is volgens mij al de default. Beveiliging lijkt me niet nodig omdat het verkeer binnen de nas blijft. De smtp instellingen zelf stel je in op de Mail Server.

Je kunt het wel in roundcube instellen maar dan loopt het niet via de mailserver, met alle voordelen die daar aan zitten.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac


 

VERPLAATST: Geen toegang meer tot NAS

Gestart door BirdyBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 1082
Laatste bericht 26 juni 2017, 08:36:11
door Birdy
DS Photo > Geen connectie met dns account naar Photo Station

Gestart door benrosBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 2
Gelezen: 1395
Laatste bericht 11 september 2017, 09:35:55
door Briolet
SS vind geen camera's

Gestart door BCMaschaBoard Surveillance Station

Reacties: 4
Gelezen: 1153
Laatste bericht 22 december 2017, 19:52:20
door BCMascha
Mail Server Plus en Mail Plus backuppen

Gestart door André PE1PQXBoard Mailplus server en client

Reacties: 13
Gelezen: 5495
Laatste bericht 25 april 2018, 13:39:12
door André PE1PQX
VLAN verwijderen, dan geen internet meer.

Gestart door burdie_123Board Windows

Reacties: 12
Gelezen: 4211
Laatste bericht 30 juli 2018, 04:38:59
door Babylonia