Auteur Topic: Spam SYSTEM  (gelezen 601 keer)

Offline Hans Snel

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
    • Zwem en Polo club
Spam SYSTEM
« Gepost op: 29 april 2017, 07:19:19 »
Hallo,

Ik ben nu al 3 maal geblokt door Ziggo van wegen het versturen van spam.
Ik ben er achter gekomen, dat wanneer een gebruiker de mail automatisch laat door sturen, dat er dan ook een mail naar het adres van de mail zelf gaat verzonden door gebruiker SYSTEM.
Dit vond ik terug in het E-maillogboek.
De Forwarding (.forward ) bestand is verwijderd daarna ging het goed maar zodra een gebruiker weer een forward aanmaakt gaat het weer mis dit is niet bij alle mails.
Heeft iemand hier een oplossing voor of een tip waar ik moet zoeken.

Gr Hans Snel
  • Mijn Synology: DS213+

Offline proxydude

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 26
  • Berichten: 224
  • De stofzuiger van Usenet
    • Synology handleidingen
Re: Spam SYSTEM
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2017, 08:43:10 »
Geen regel ingesteld in de mail client? of een afwezigheids-assistent. (ik ben niet bekend met synology mail client)
  • Mijn Synology: DS1815+
  • HDD's: 7
  • Extra's: 2000

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 77
  • -Ontvangen: 1274
  • Berichten: 7.789
Re: Spam SYSTEM
« Reactie #2 Gepost op: 29 april 2017, 10:59:43 »
…dat er dan ook een mail naar het adres van de mail zelf …

Een beetje onbegrijpelijk geformuleerd allemaal. b.v. wat is nu "het adres van de mail"? Is dat de afzender, de ontvanger of nog iets anders?

En doorsturen kun je in de server of de cliënt instellen. Nu heeft niemand een idee wat je doet.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR

Offline Hans Snel

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
    • Zwem en Polo club
Re: Spam SYSTEM
« Reactie #3 Gepost op: 29 april 2017, 13:18:00 »
Hallo

Van de zwemclub heb ik gebruikers met een e-mail adres.
Als zij inloggen op de web mail hebben zij ook de mogelijkheid om de e-mail
automatisch door te sturen onder de knop instellingen.
Sinds kort als er een e-mail binnenkomt BV:bounce-44437206@bounce.getresponse.com deze komt aan bij een gebruiker
dit wordt automatisch door gestuurd naar een privé account.
vervolgens stuurt SYSTEM een naar bounce-44437206@bounce.getresponse.com en die is dan Mislukt.
Het draaide al dik 4 jaar zonder problemen en met de  updates ben ik helemaal bij
In februari is het begonnen ongeveer

Gr Hans
  • Mijn Synology: DS213+

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 77
  • -Ontvangen: 1274
  • Berichten: 7.789
Re: Spam SYSTEM
« Reactie #4 Gepost op: 29 april 2017, 13:51:52 »
Doorsturen is toch al af te raden. Bij 'beveiligde' mail kan de mail geblokkeerd worden via het SFP record.

Ik heb zelf eens forwarding op de server aangezet. Vervolgens een mail van mijn G-Mail account naar mijzelf gestuurd en weer geforward naar mijn externe account bij dataweb.nl. Dat gaat hier gewoon goed. Niks geen extra mailtje van SYSTEEM.

GMail heeft echter een SPF softfail ingesteld voor hun domein. Dat vind je in de header terug:

Citaat
Received-Spf: pass (gmail.com ... _spf.google.com: Sender is authorized to use 'xxx@gmail.com' in 'mfrom' identity (mechanism 'include:_netblocks.google.com' matched))

Received-Spf: softfail (dataweb.nl: domain of transitioning xxx@gmail.com does not designate 212.54.42.167 as permitted sender)

X-Barracuda-Spam-Status: No, SCORE=-2.02 using global scores of TAG_LEVEL=3.0 QUARANTINE_LEVEL=1000.0 KILL_LEVEL=5.0 tests=BSF_SC0_MISMATCH_TO, BSF_SPF_SOFTFAIL

Als de mail op de nas binnenkomt, klopt de SPF controle. Bij doorsturen naar dataweb.nl zien zij dat het afzender IP illegaal is volgens het SPF record. Vanwege de softfail telt hij bij dataweb.nl alleen mee voor de spamscore. Als de verzender echter een hardfail policy gebruikt, zal deze mail nooit aankomen. En juist belangrijke mail-verzenders zullen vaak een hard-fail instellen.

De gebruikers kunnen hun mail beter via pop van de nas halen omdat doorsturen niet kan garanderen dat de mail aankomt. (Of altijd een kopie op de nas achterlaten, zodat die versie wel beschikbaar blijft)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR

Offline Hans Snel

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
    • Zwem en Polo club
Re: Spam SYSTEM
« Reactie #5 Gepost op: 29 april 2017, 18:52:25 »
Bedankt voor de tip.
Maar is er ook een mogelijkheid om dat uit de software te halen zo dat ik er zeker van kan zijn dat het niet meer gebruikt wordt.

Gr Hans
  • Mijn Synology: DS213+

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 77
  • -Ontvangen: 1274
  • Berichten: 7.789
Re: Spam SYSTEM
« Reactie #6 Gepost op: 29 april 2017, 20:14:29 »
Nee, de doorsturen optie is niet uit te zetten.

Je kunt wel via Mail Station doorsturen, via de filter regels. Bij zo doorsturen wordt de nas de afzender van de doorgestuurde mail en zal doorsturen geen probleem zijn qua authenticatie. Maar dat zal te omslachtig zijn als met Mail Station verder niet gebruikt.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR

Offline wimu

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 39
Re: Spam SYSTEM
« Reactie #7 Gepost op: 14 oktober 2017, 22:07:37 »
Hallo Hans,
Ik ben ook geblokt. Zie ook SYSTEM mails in mijn logboek maar met vreemde afzenders. Wat was uiteindelijk jou oplossing?

Offline Hans Snel

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
    • Zwem en Polo club
Re: Spam SYSTEM
« Reactie #8 Gepost op: 15 oktober 2017, 08:08:26 »
Hoi,

Ik heb uiteindelijk nieuwe administrator met ww aangemaakt.
Ook heb ik een nieuw E-mail accounts aangemaakt bij ziggo voor de zwemclub gebruikers.
Iedere gebruiker gebruikt nu dat account (SMTP) om te verzenden.
De synology en ik gebruiken een ander account om te zien waar de rommel zit.
Voor de gebruikers is de synology alleen de ontvanger en tot op heden gaat het nog steeds gesmeerd.
En ik heb er nu de certificaten er bij, dus alles gaat nu via een ander kanaal.
Alles is update en de site heb ik ook vernieuwd ( daar kan de rommel ook in zitten )
Aan de gebruikers heb ik gevraagd niet meer het door sturen te gebruiken, om dat er mogelijk in e-mails een script verborgen kan zitten die spam gaat versturen.

Dus maar eest een andere inlog naam met ww dan ben je van de blokkade af.

Gr Hans Snel

  • Mijn Synology: DS213+


 

RAID 1 naar RAID 5 "System failed to change [Volume 1]"

Gestart door ZwaaiHaaiBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 2187
Laatste bericht 13 januari 2012, 13:51:20
door ZwaaiHaai
Wat is de "System Database" ?

Gestart door GonerBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 13
Gelezen: 3647
Laatste bericht 01 augustus 2014, 23:28:15
door kuba
"system failed to convert video "

Gestart door Tim__Board Synology DSM algemeen

Reacties: 6
Gelezen: 2879
Laatste bericht 14 augustus 2013, 15:55:08
door Tim__
'System is busy' na start update 5.1-5022 update 3

Gestart door granaetBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 2
Gelezen: 1239
Laatste bericht 24 maart 2015, 19:17:47
door granaet
Regelmatig "service_ddns_error_unknown" in system logs sinds DSM 4.2

Gestart door masterwBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 8
Gelezen: 2649
Laatste bericht 07 juni 2013, 23:33:36
door masterw
Synology-Forum.nl is een Nederlands gebruikersforum en staat volledig los van het merk Synology.