Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Server => Topic gestart door: babyme op 04 augustus 2016, 17:04:17
-
Hi iedereen,
Ik hoop dat jullie deze vraag begrijpen... het betreft namelijk het volgende: als ik via het contactformulier van mijn site een test mail stuur, dan komt deze niet aan in mijn mailbox. In Wordpress heb ik Jetpack geïnstalleerd, en dat pakket ondersteund een contactformulier, dat je kunt toevoegen op een pagina. Ik heb het formulier gekoppeld aan mijn mailadres. Dat betekend dat wanneer iemand het contactformulier invuld en deze verstuurd, het bericht verstuurd zou worden naar mijn mailadres dat op de nas ingesteld staat. Echter is dit niet het geval. Géén enkel contactformulier werkt: er komt nooit een mailtje binnen in mijn mailbox. Snappen jullie wat ik bedoel? Zo ja, hoe kan ik dit oplossen? Het gekke is dat als ik in de i stellingen van het contactformulier mijn Gmailadres instel, dit raar genoeg wél werkt. :o
-
Goed dat je het zegt, of we dit gaan begrijpen....
Er mist nogal wat informatie :
"als ik via het contactformulier van mijn site een test mail stuur, dan komt deze niet aan in mijn mailbox."
Mijn site ?
Mijn mailbox ?
Geef wel even aan WAAR die site zit, is dat lokaal op je NAS of bij een hoster ?
Je mailbox, is dat je mailserver op je NAS ?
-
Sorry voor de nogal onduidelijke post. Ik zal het hieronder even gedetailleerd uitleggen.
Ik heb een mailserver, die van mijn Synology nas. Daarop loopt mijn privé mail en zakelijk.
Ik host daarnaast Wordpress, op de synology nas. Niet het pakket via package center, maar de handmatige wordpress. Deze werkt. De locatie wil ik eigenlijk nog niet vrijgeven, omdat de site nog in opbouw is (de site staat ook in onderhoudsmodus, maar kan de site wel zelf benaderen als ik ben aangemeld). Het heeft niets te maken dat de site in onderhoudsmodus staat, want mijn blog: daar werkt het contactformulier ook niet op.
Op de site die in onderhoudsmodus staat heb ik een contactformulier alvast ingesteld. In het formulier staat ingesteld dat als een bezoeker het formulier invult (in dit geval test ik dit dus, door zelf het formulier in te vullen), het bericht naar mijn mailadres verzonden wordt. Dat mailadres (mailbox dus) staat ingesteld op de nas. Tot hier snap je het?
Nu het probleem. Normaal zou als het formulier ingevuld is, de mail binnen moeten komen. Echter gebeurt dit niet. Ik ontvang geen mailtje. Ik gebruik trouwens geen SMTP instellingen, het formulier word verzonden via de wordpress servers, dus daar zou het ook aan kunnen liggen. Echter als ik in het contactformulier instel dat het naar mijn Gmailadres verzonden moet worden (het bericht), dan komt het wel binnen. Snap je het?
-
Volgens mij moet je wel die smtp gegevens invullen.
Ik heb geen ervaring met Wordpress.
-
Ik ga nog maar eens kijken of ik het opgelost krijg. Misschien dat ik een andere plugin ga gebruiken, misschien dat dat wel werkt. In ieder geval, bedankt voor de reacties! :)
-
Ik draai een forum op mijn NAS en daar moest ik de smtp gegevens wel degelijk invullen.
-
Vreemd dat je Gmail account wel werkt.
Vul je wel je extern e-mailadres is? Komt de e-mail toevallig ook niet binnen in de spam? Wat geeft de maillog weer?
Probeer anders contactform7 eens, die mailfunctie werkt bij mij wel.
-
Is inderdaad heel erg vreemd! Ik geef mijn externe mailadres in (zou eerlijk gezegd ook niet weten wat mijn interne adres is, haha). Het gekke is ook nog dat de mail niet in het logboek word weergegeven. Ergens worden er dus mails tegengehouden... ik ga ContactForm 7 installeren. Hopelijk werkt dat wel! :)
-
Heb inmiddels Contact Form 7 geïnstalleerd, maar echter was dat niet genoeg. Daar ligt waarschijnlijk achteraf helemaal niet het probleem, want ook via contact form 7 werkte het niet. Ik heb een extra plugin geïnstalleerd (https://nl.wordpress.org/plugins/wp-mail-smtp/) waardoor ik heb in kunnen stellen dat wordpress standaard mailtjes stuurt via mijn eigen mail server. Het werkt nu goed. Thanks voor de hulp iedereen! :)
-
Die plug-in klinkt als smtp server 8)