Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Server => Topic gestart door: AntoineS op 05 februari 2017, 16:11:54
-
Hoi, Ik heb een vraagje.
Vanochtend kwam ik er achter dat heel mijn inbox "spontaan" is opgeschoond en dat elk email bericht van voor datum 01-02-2017 is verwijderd. Nu heb ik gisteren mijn Iphone geupdate naar de laatste versie.
Weet iemand in welk log bestandje ik kan zien, welk apparaat er misschien verantwoordelijk is voor deze "delete" actie ?
Helaas werkt de prullenbak van synology NIET op de .Maildir directory ....
Alvast bedankt,
-
Welke Mail Server gebruik je eigenlijk ?
-
hoi birdy, bedankt voor je reactie.
De mailserver van synology zelf.
-
een vraag: weet jij misschien in welk log bestand de mail server tot in detail wordt gelogd ?
Dus dat je ook de connectie kan zien voor het poppen etc ?
-
Geen idee, vroeg alleen maar welke Mail Server om je Topic in de juiste rubriek te plaatsen i.p.v. The lounge ;)
Draai zelf n.l. geen mail op m'n NASsen.
-
Een beetje raar ...
Ondanks dat ik maar ongeveer 80 mailtjes in de mail cur directory heb staan, is de directory .Maildir wel bijna 10 gB groot ....
strange ....
-
Gebruik je imap of pop3?
-
ik gebruik het imap protocol van de server (poort 993), met een certificaat.
ik ben bang dat het te maken heeft met het updaten van de iphone.
graag wil ik weten waar in welk logbestand en hoe ik kan zien dat deze mail verwijderd is ....
-
Log bestand weet ik niet.
Maar ik heb al zovaak iPad en iPhone updates gehad, nooit mail kwijt.
Je weet zeker dat het de juiste gebruiker is?
-
ja, 100 procent.
ik weet niet zeker of het door de update van mijn iphone komt. Dat zou ik in het log bestand graag willen zien en constateren ....
ik vind het zelf ook 'raar'.
is er een max aantal items wat een map kan bevatten ?
-
ik heb 4 schijven, van 4 tb, in een synology raid zitten met fallback van 1 schijf. dus zegmaar een afgeronde 12 tb. snachts controleer ik de schijven dmv door synology aangeboden disc controle. 1 schijf per 2 nachten.
mss dat er ene bitje is omgevallen ? maar dan zou ik ook andere problemen moeten hebben denk ik.
-
Geen maximum hoop ik.
Ik heb vele 10.000-en berichten in Mail Server staan.
Voor meerdere gebruikers. Sinds 2012 draai ik er mee.
Oudere berichten van ver daarvoor geïmporteerd.
Ik maak wel 4 x per dag een backup van de Homes directory waar alle mail voor iedereen instaat.
Was ooit een .pst bestand in Outlook kwijtgeraakt. Die had moeite met een bestand van 4GB blijkbaar.
Voor mij dé reden om aan een NAS te beginnen en een eigen Mail Server te draaien.
-
ja, ik herken dat probleem van microsoft ....
Maar goed....
Het rare is dat de sub directorys van de inbox wel nog oke zijn.
de inbox zelf dus niet :(
Maak je een backup van enkel de mail directorys of de gehele homes share ?
voor zover ik weet bestaat er ook geen undelete in deze situatie. Ik wil graag weten waarom...
-
Ik maak wel 4 x per dag een backup van de Homes directory waar alle mail voor iedereen instaat.
Hier ook om de 2 uur gedurende de dag. Daarnaast backuppen ook al mijn cliënten hun mail, dus ook daarvandaan is het terug te zetten.
Wat hier gebeurd moet je misschien in het log kunnen zien. Locatie log ken ik niet uit het hoofd, maar is hier vaak genoeg voorbij gekomen. Spontaan deleten door een imap-cliënt komt vreemd over. (Bij pop is dat meer normaal)
-
dank iig allen,
Het gaat mij niet zozeer ook om de backups gelukkig. Meer over het feit, hoe het kan...
pop server staat niet eens aan.
imap server wel.
-
ik gebruik het imap protocol van de server (poort 993), met een certificaat.
ik ben bang dat het te maken heeft met het updaten van de iphone.
Check even naar je e-mail account instellingen op je iPhone en dan met name naar de bewaarfunctie(s) die je hebt ingesteld voor de server(s). Zoals:
1. Verwaarloosde mail -> archief
2. Verwijder mails in prullenbak -> NOOIT
Heb je dus 1. op prullenbak staan en 2. op 30 dagen dan worden verwaarloosde mails NA 30 DAGEN permanent verwijderd!
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170205/f1e2e5884d22f68250d20ff5bad4cbf3.jpg)
In iCloud (mail) account instellingen op de Mac en/of Apple-ID web login vind je uitvoerige instellingen voor al je aangemelde e-mail accounts / servers imap/pop3. Check deze even, succes!
-
Verwaarloosde mail in de inbox klinkt logisch, maar als hij na 4 dagen al iets verwaarloosd vind, is dat wel hel snel. Kun je niet eens een weekje op vakantie gaan. ;)
-
Het blijft raar.
Ik heb wel de log bestanden bekeken maar kom daar ook niet helemaal wijs uit. In de log bestanden van roundcube kan ik wel het volgende zien:
status inbox (messages 16940 unseen 12)
en even verder op in de log staat : status inbox (messages 0 unseen 12)
roundcube is de webmail client van synology.
Dat lijkt mij het punt dat er iets gebeurd is.
Ik kan helaas nog niet zien wat. Een purge opdracht oid kom ik niet tegen.
Het is allemaal rond het tijdstip dat ik de nieuwste versie van ios op mijn iphone 5s gezet heb.
Mijn iphone staat goed ingesteld... toch bedankt voor de tip, daar dacht ik ook meteen aan.
Vandaar dat ik het graag terug wil vinden hoe...
-
In de log bestanden van roundcube kan ik wel…
Voor het uitgebreide log moet je met SSH inloggen en daar her maillog opzoeken.
Echter, lang niet alles wordt daar gelogd. Als roundcube iets verplaatst op grond van de filterregels, dan zie je dat in het log:
2017-02-06T10:15:35+01:00 dovecot: lda(briolet): sieve: msgid=<xxx/277624316@github.com>: stored mail into mailbox 'Berlios'
Als ik echter iets via mijn Apple mail cliënt verplaats wordt dat niet gelogd. Ook als ik iets verwijder en dan dan expliciet de prullenbak leeg, vind ik dat niet terug in het log. Met SSH zijn wel de diverse preference files aan te passen om zo meer acties te kunnen loggen, maar daar heb je nu niets aan.
-
allen bedankt,
synology is er ook nog mee bezig ...
Zodra ik daar meer van weet, laat ik het jullie weten.
Ik ben helaas 12 uur van de email tot nu toe kwijt. (backup 2x per dag)
Andere vraag: Hoe backuppen jullie de email ?
eigen script of hyperbackup of ?
MOD: nieuwe Topic: https://www.synology-forum.nl/mail-server/je-mail-backuppen-(-maildir-)/msg210927/?topicseen#new
-
Maak hiervoor even een nieuwe Topic.....
-
Nieuwe Topic is gemaakt: https://www.synology-forum.nl/mail-server/je-mail-backuppen-(-maildir-)/msg210927/?topicseen#new