Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Server => Topic gestart door: zotteke1 op 10 maart 2018, 11:03:10
-
HELP HELP Wat doe ik fout?
Door het ophouden van onsbrabantnet de overstap gemaakt naar KPN.
Draai op mijn synology de mailserver met eigen domein. Wat met onsbrabantnet prima werkte.
Echter nu na de overstap naar kpn gaat het ontvangen van de mail prima
Echter kan niets versturen, althans het komt niet bij de ontvangers aan.
Poort 25 - 143 - 465 - 587 staan open
Heb ik mailserver bij SMTP Relay ingevuld.
Server: smtp.kpnmail.nl
Poort 25 en 587 (geven beide niet de gewenste oplossing)
Altijd een beveiligde verbinding gebruiken (TLS) = aangevinkt
Authenticatie = aangevinkt
Account: gebruikersnaam@kpnmail.nl
Wachtwoord: = ingevuld
In E-mail logboek staat eenmaal verzonden -> komt echter niet bij de ontvanger aan
staat opnieuw verzenden.
Wie kan mijn uit de brand helpen?
Alvast bedankt.
-
Lijkt me niets fout.
Misschien dat KPN poort 465 gebruikt? Edit: Dit deel zal goed staan, want je krijgt geen verbindingsfout.
Dit werkt bij elke provider anders en ik heb Ziggo. Maar volgens mij is er al genoeg over geschreven. Kijk wel alleen naar recente berichten, want het beleid van providers veranderd steeds.
-
Help het forum al doorgespit en ook op internet verder gekeken. Ik kom echter niet verder. Wie heeft het verlossende antwoord / oplossing.
-
Gebruik je wel de juiste zoek functie ?
[attachimg=1]
-
Yes. Maar ik krijg het verlossende antwoord er niet uit.
-
Volgens mij heb ik hier veel over KPN voorbij zien komen. En ook dat het 1 of 2 jaar geleden gemakkelijker geworden is qua instelling.
-
zou gemakkelijker moeten zijn. Maar helaas versturen werkt hier nog steeds niet. Ontvangen gaat prima.
-
Eigenlijk zie ik het verschil niet tussen een PC die mail verstuurt en de relay van de nas die dezelfde mail verstuurt. Vanuit de smtp server van kpn gezien zijn het toch gewoon cliƫnten?
Kijk anders eens op de kpn site zelf. Bij Ziggo staat op de pagina met mailinstellingen ook een stukje over het gebruik van een eigen mailserver.
-
Al weer eens stapje verder.
Kan inmiddels wel via mijn iphone mails versturen, echter nog niet via de laptop en/of vaste pc.
Rara....
-
HET WERKT:
Poort 25 - 143 - 465 - 587 staan open in de router naar het ip-adres van de synology NAS
In mailserver tabblad SMTP het volgende ingevuld:
Vinkje AAN : SMTP inschakelen
Vinkje AAN : SMTP-verificatie inschakelen
Vinkje AAN : Autorisatie voor LAN-verbindingen negeren
Hostnaam (FQDN) Domeinnaam.nl
Poort: 25
Maximumgrootte per email : 10 MB
Vinkje AAN: SMTP-SSL inschakelen Poort: 465
SMTP Relay:
Vinkje AAN: SMTP Relay inschakelen
Server: smpt.kpnmail.nl
Poort: 587
Vinkje AAN: Altijd een beveiligde verbinding gebruiken (TLS)
Vinkje AAN: Authenticatie vereist
Account: gebruikersnaam@kpnmail.nl
Wachtwoord: wachtwoord kpnmail
In eM-Client (Email programma)
Bij Account -> SMTP invullen;
Server
Host: *****.domeinnaam.nl
Poort: 465
Beveiligingsbeleid: SSL/TLS op een speciale poort gebruiken
Authenticatie
Vinkje AAN: Server vereist authenticatie
Bolletje AAN: Indentiteitsgegevens gebruiken