Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Server => Topic gestart door: Erwin1 op 13 december 2016, 17:53:04
-
Hallo,
Ik draai al een aantal jaren met veel plezier een eigen mailserver op m'n nas.
Nu heb ik vandaag deze e-mail eens door de spamtester gegooid, gewoon om eens te kijken of mijn e-maildomein wordt gezien als spam. Ik heb hiervoor de website www.mail-tester.com gebruikt.
Ondanks dat ik nog nooit problemen heb ondervonden dat m'n e-mails niet aankwamen (althans, nooit klachten gehad) is het resultaat wel ernstig te noemen. Ik scoor een 1,2 op 10.
De punten die worden aangehaald zijn
[attachimg=1]
[attachimg=2]
[attachimg=3]
[attachimg=4]
Wat ik vreemd vind, het ip-adres 213.197.30.125 is helemaal niet mijn extern IP. Is dit van de hostingprovider ofzo?
Moet ik me daadwerkelijk zorgen maken, en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik beter ga scoren in de test?
-
Als je mail kunt ontvangen en verzenden is er niks aan de hand. Geen problemen zoeken die er niet zijn.
-
Daar heb je een punt, echter het succesvol verzenden van een email begint bij de acceptatie van de ander...
-
Als je een SMPT relay server gebruikt, is dat je verzender adres. In je SPF moet dat dan natuurlijk ook instellen. (En niet je thuis IP) Er is echter teveel zwart gemaakt om echt iets te kunnen zeggen.
In elk geval betekend een fout geconfigureerd SPF record dat de mail moet bouncen. Jammer genoeg durven veel providers dat niet aan en laten de mail toch nog door. Een soft-fail telt vaal wel mee in de spamscore.