Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Mail Server => Topic gestart door: Erwin1 op 16 april 2014, 13:42:38

Titel: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: Erwin1 op 16 april 2014, 13:42:38
Beste mensen,

Ik heb een domein geregistreerd en wil nu daar een mailadres aankoppelen, heb alles ingesteld en kan ook een mail vanaf mijn domein versturen maar niet ontvangen.
Wanneer ik vanaf mijn hotmailaccount een mail probeer te sturen naar mijndomein emailadres krijg ik de volgende melding terug..

 Recipient address: admin@xxxx.nl
 Reason: Remote SMTP server has rejected address
 Diagnostic code: smtp;550 5.2.0 No such mailbox
 Remote system: dns;smtp.rzone.de (TCP|17.164.24.97|59705|81.169.145.98|25) (smtp.rzone.de ESMTP RZmta 32.35 ready [mi15])

Weet iemand wat ik moet veranderen?
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: Robert Koopman op 16 april 2014, 14:17:41
Je hebt bij je domein een MX record aangemaakt welke naar jouw wan ip adres verwijst?
En op de NAS bestaat de gebruiker waar je mail naar toe stuurt?
Lijkt mij wel gezien de admin voor het @ tekentje.
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: Birdy op 16 april 2014, 14:44:52
Je zou hier kunnen testen:
http://mxtoolbox.com/
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: Erwin1 op 16 april 2014, 15:06:19
inderdaad de gebruiker bestaat.
Heb het MX nog niet gekoppeld aan het domein; neem aan dat het wan -ipadres het zelfde is als het extern ip adres?
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: Robert Koopman op 16 april 2014, 15:17:14
Zonder MX record gaat het, volgens mij, niet lukken.
Klopt, wan ip adres is extern ip adres.
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: Erwin1 op 16 april 2014, 15:19:42
Vreemd ik krijg m'n MX niet ingesteld. Moet ik doorverwijzen naar mijn domein/mail of gewoon naar mijn domein zelf?
Overigens mag/kan ik bij MX records geen IP adres invullen, enkel een naam...

Ik zie nu dat de hele doorverwijzing op z'n gat ligt..
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: Briolet op 16 april 2014, 15:38:57
Overigens mag/kan ik bij MX records geen IP adres invullen, enkel een naam...

Bij mij hetzelfde (no-ip). Ik heb er alleen mijn url ingevuld, zonder verdere toevoeging. En bij mij komt alles tot nu toe aan.
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: Erwin1 op 16 april 2014, 15:53:14
Domein is weer in de lucht, poot per ongeluk dicht gezet  ::)

Zodra ik mijn domein probeer in te geven krijg ik deze fout:
 [attachimg=1]
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: Robert Koopman op 16 april 2014, 17:50:04
Heb je een A record waar jouw ip adres in staat?
Bij mij staat in het MX record mijn domeinnaam zonder www ervoor maar wel met een . (punt) erachter.
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: Erwin1 op 16 april 2014, 17:51:20
Bij A-record staat inderdaad mijn Ip-adres.
Maar wat moet ik dan bij MX invullen?
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: Robert Koopman op 16 april 2014, 17:53:07
Bij mij staat daar: mijndomeinnaam.com.
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: Briolet op 16 april 2014, 18:33:06
De punt achter de nl hoort bij een echte url. In de praktijk mag je die bijna altijd weglaten. Deze site wil dus de echte url, dus inclusief de afsluitende punt.  :lol: (lees ook de info over een FQDN (http://en.wikipedia.org/wiki/Fully_qualified_domain_name)).

Maar ik snap het probleem niet, want dat is toch precies wat de foutmelding in rood aangeeft. :D
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: Robert Koopman op 16 april 2014, 19:41:55
In de foutmelding hebben ze het toch duidelijk over die punt.
Ik zou hem er achter zetten.
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: Erwin1 op 16 april 2014, 20:42:16
Ik heb de punt erachter gezet.

Zojuist een mailtje gestuurd, maar hij is nog niet terug gekomen :D
Aangekomen daarin tegen ook nog niet, denk dat het een tijdje duurt voordat het werkt :)
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: remco65 op 15 mei 2014, 15:30:56
Ik heb een soort gelijk probleem. Ik weet echter niet precies wat ik allemaal in moet vullen.
Ik heb een domein aangemaakt bij synology met een DNS server. In de DNS server heb ik de domeinnaam
***.synology.me. ingevult als Master. Als ik dubbelklik kan ik de bronrecord bewerken. Maar wat vul je allemaal in. Ik heb nu een MX record met ***.synology,.me  ttl 86400 prio de NS record is automatisch ingevult.
naam ***.synology.me ttl 86400 informatie: ns.****.synology.me. tevens is er een recordA ingevult.
naam: ns.****.synology.me. ttl 86400 informatie: ipadres Wan kant (router)
Ik krijg echter nog steeds geen mail binnen. Heeft iemand een oplossing??
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: peeweesyn op 15 mei 2014, 17:08:09
Ik heb een soort gelijk probleem. Ik weet echter niet precies wat ik allemaal in moet vullen.
Ik heb een domein aangemaakt bij synology met een DNS server. In de DNS server heb ik de domeinnaam
***.synology.me. ingevult als Master. Als ik dubbelklik kan ik de bronrecord bewerken. Maar wat vul je allemaal in. Ik heb nu een MX record met ***.synology,.me  ttl 86400 prio de NS record is automatisch ingevult.
naam ***.synology.me ttl 86400 informatie: ns.****.synology.me. tevens is er een recordA ingevult.
naam: ns.****.synology.me. ttl 86400 informatie: ipadres Wan kant (router)
Ik krijg echter nog steeds geen mail binnen. Heeft iemand een oplossing??

Bestudeer dit eens: http://blog.mobile-harddisk.nl/tutorials/synology-mailserver-instellen-met-fallback-server/ (http://blog.mobile-harddisk.nl/tutorials/synology-mailserver-instellen-met-fallback-server/)   Het gaat namelijk al mis bij je opmerking "Ik heb een domein aangemaakt bij synology met een DNS server."
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: remco65 op 15 mei 2014, 19:21:41
In eerste instantie had ik de dns server niet geiinstaleerd en alleen het synology domein DDNS. Hiermee kan ik via roundcube wel mail versturen maar dus niets ontvangen. Ik begrijp dat ik ergens een mx record moet aanmaken vandaar dat ik de DNS server geinstaleerd heb. De handleiding ken ik en inmiddels diverse keren bekeken. Ik probeer het tot nog toe alleen zonder de fallback optie. Maar waar moet je dan die mx record invullen??
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: peeweesyn op 15 mei 2014, 19:49:32
In eerste instantie had ik de dns server niet geiinstaleerd en alleen het synology domein DDNS. Hiermee kan ik via roundcube wel mail versturen maar dus niets ontvangen. Ik begrijp dat ik ergens een mx record moet aanmaken vandaar dat ik de DNS server geinstaleerd heb. De handleiding ken ik en inmiddels diverse keren bekeken. Ik probeer het tot nog toe alleen zonder de fallback optie. Maar waar moet je dan die mx record invullen??

Bij je domein provider, in zijn DNS server
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: richard79 op 15 mei 2014, 20:53:32
Kan je bij de DDNS service van Synology wel een MX record instellen?
Dit kan toch alleen bij een "eigen" domein?

Bij een domeinnaam provider kan je je volledige DNS instellen, volgens mij bij Synology DDNS service niet.

En laat die fallback even rusten. Zorg eerst dat je mail werkt en daarna kan je hem altijd uitbreiden. Maar ook daar moet je toegang hebben tot de DNS settings van je domein. Dus dan kom ik weer terug bij mijn eerste vraag.
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: remco65 op 16 mei 2014, 00:51:53
Ik krijg sterk het vermoeden dat je bij een synology domein geen mx records kan invullen.
Je kan er wel mee in de NAS komen en in roundcube domein/mail  i.p.v Quickconnect. Maar ik kan er ook niets over vinden. Die handleiding met fallback ken ik en alleen het fallback gedeelte overgeslagen. Eerst maar werkend krijgen.
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: rjong5 op 16 mei 2014, 06:22:16
Voor zover ik weet heb je bij een ddns geen email functionaliteit. 
Maar je hebt al een eigen domeinnaam voor pak em beet 2 tientjes per jaar.
Hosting heb je er niet eens bij nodig.
Zolang je maar ergens in kan loggen om je dns records aan te passen
En een mailadres @eigendomeinnaam is tich ook wel mooier dan eentje @hupoeldepup.synology.me oid.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: richard79 op 16 mei 2014, 07:17:08
Ik zou eerst een domeinnaam registreren.
Je hebt bij mijndomein.nl voor 9 euro per jaar met een .nl domeinnaam.

Dan kan je gewoon mail server op je NAS draaien en voor de rest van je leven heb je hetzelfde mail adres. En je kan zoveel boxen / aliassen aanmaken als je zelf wilt.
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: Briolet op 16 mei 2014, 09:42:50
Voor zover ik weet heb je bij een ddns geen email functionaliteit.

Het ligt aan de ddns dienst. b.v. bij NoIp kan dat wel gewoon. Alleen de gratis registratie heeft een heel uitgekleed aanbod waar je maar 1 adres in het MX record kunt zetten. Dus een alternatieve server of fall-back server lukt niet met het gratis record.

Ik heb overigens een vergelijkbaar probleem met binnenkomende mail. Ik gebruik de mail server eigenlijk alleen voor mijn interne mail en opslag van mijn mail. Mail van een G-mail account en een dataweb.nl account komt gewoon bij me binnen.  Als er echter mail vanaf een Ziggo account verstuurd wordt, bounced dat en komt na 2 dagen terug bij de afzender. Mijn ISP is Ziggo.
Dus als G-mail en een dataweb.nl het kunnen afleveren, moet het goed geconfugureerd zijn, maar ik zie niet waarom Ziggo het niet aflevert. Toch nog iets niet goed geconfigureerd, of blokkeert Ziggo dat?
Titel: Re: Kan mail wel versturen, maar niet ontvangen
Bericht door: remco65 op 16 mei 2014, 13:17:23
helaas dat wordt hem dus niet. Wat ik volgens mij wel kan doen is gewoon de mail van mijn isp (kpn) binnenhalen via pop3  en dan d.m.v roundcube of email programma verbinding maken en die zo instellen dat hun het van de mailserver halen met imap. Dan heb je volgens mij ook al je mail locaal opgeslagen en niet bij de isp.