Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Server => Topic gestart door: _-_Robin_-_ op 25 februari 2018, 19:09:59
-
Goeie dag,
Pas ben ik van Zeelandnet over gegaan naar KPN, hierbij zijn alle ip adressen veranderd en heb ik dit moeten aanpassen.
Echter is mijn Synology schijf gecrashd en moet ik alles opnieuw instellen.
Nu krijg ik via de SMTP mail server van KPN de mail wel weg maar de te onvangen mail blijft nog in de failback hangen van hostnet.
Het is een keer gelukt wat binnen te krijgen maar voor de rest gebeurt er helemaal niets.
Diverse dingen geprobeerd zowel IMAP als POP3 maar hij blijft melden dat de server niet vindbaar is ook al diverse poorten getest zoals 110 en 25.
Weet iemand nog meer ideeën?
Robin
-
Google even op 'KPN mailserver', zodat je de inkomende en uitgaand server namen hebt.
Die zal je dan moeten invoeren in je MailServer pakket.
https://www.kpn.com/faq/16722
-
Goeie avond,
Klopt alleen gaat het hier om een eigen domein naam.
En daar kan ik geen KPN voor gebruiken alleen voor de SMTP eventueel maar niks van mijn eigen mail binnen halen.
Robin
-
Okay, zijn er nog meer dingen die we moeten weten en die je ons nog niet verteld hebt ?
-
Waar wil die fallback de data naar toesturen? Het IP zal veranderd zijn na provider wissel.
Fallback gebruiken vind ik toch al tricky i.v.m. hedendaagse beveiliging op source IP. Of je moet die fallback volledig zelf kunnen inregelen met uitzonderingen etc.
NB Eén van mijn mailproviders gebruikt een eigen fallback server binnen hun eigen netwerk. Toen de mail een keer via die fallback binnenkwam, heeft hun hoofd-mailserver er ook allerlei SFP waarschuwingen bij geplaatst omdat het nu spam leek. Die hadden hun eigen fallback niet goed met uitzonderingen geconfigureerd.
-
Goeie avond,
Ik heb bij de MX records het IP adres aangepast.
Echter denk ik dat er ergens nog een fout in zit want eerst gebruikte ik voorbeeld.nl als domein naam.
Nu mail.voorbeeld.nl poort 465 en 110.
Nu stuurt hij de mail weg maar krijg ik de melding dat relaying niet ondersteund word.
Mail die ik weg stuur vanaf een ander mail adres gaat wel weg maar komt ook niet binnen, heel vaag want eerst gaf hij veel foute maar nu helemaal niks meer.
Wat ik nu wel voor elkaar heb gekregen is mail naar mijn zelf sturen dit werkt wel maar niet naar een externe partij zou ik iets in de MX records missen?
-
Goeie avond,
Net nog even aan het testen geweest nu hem ik de Synology als DMZ gezet en komt er wat mail door.
Is dit gebruikelijk?
-
Het lijkt erop dat je dan niet de goede poorten hebt geforwarded naar je Synology. DMZ stuurt alles door naar een bepaald MAC- of IP-adres, daardoor doet hij het nu wel.
Dit maakt voor het verzenden van mail niet uit (tenzij je provider een bepaalde poort blokkeerd, maar dan kon je sowieso eerder ook niet verzenden), alleen voor het ontvangen van mail.
Als relaying niet ondersteund wordt dan zal je provider waarschijnlijk ook de optie bieden om dit aan te zetten/aan te schaffen. Tenminste, dit heb ik wel eens eerder meegemaakt. Of je hebt de verkeerde gegevens, of geen (inlog)gegevens, ingevuld.
-
Het lijkt erop dat je dan niet de goede poorten hebt geforwarded naar je Synology. DMZ stuurt alles door naar een bepaald MAC- of IP-adres, daardoor doet hij het nu wel.
Dit maakt voor het verzenden van mail niet uit (tenzij je provider een bepaalde poort blokkeerd, maar dan kon je sowieso eerder ook niet verzenden), alleen voor het ontvangen van mail.
Als relaying niet ondersteund wordt dan zal je provider waarschijnlijk ook de optie bieden om dit aan te zetten/aan te schaffen. Tenminste, dit heb ik wel eens eerder meegemaakt. Of je hebt de verkeerde gegevens, of geen (inlog)gegevens, ingevuld.
Goeie morgen,
Na zoeken zijn ze bij synolgy er achter wat het is.
De relaying server verwees naar mijn eigen server.
Maar nu werkt hij
RObin
-
De relaying server verwees naar mijn eigen server.
Het gaat om binnenkomende mail, en dan moet die fallback toch altijd naar jouw server wijzen?