Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Server => Topic gestart door: cemila op 30 december 2014, 20:45:03
-
hoi, Ik heb het volgende probleem ik heb met veel moeite mijn mailserver ingesteld en alles staat nu goed kan mail ontvangen en versturen dus dat zit wel goed.
Nu heb ik een hoofdmail aangemaakt waar alle mail op binnen komt en deze zal ik ook graag hebben op mijn mobile telefoon hoe stel ik dat in?
Heb geprobeerd dit te doen met de zelfde inlog gegevens als op de nas maar dat pakt mijn mobile niet.
krijg steeds de melding dat hij niet in kan loggen.
heeft iemand een stap voor stap handleiding? Ik heb een samsung s5.
-
Je dient de servers zelf in te stellen, de instellingen kun je vinden via de mailserver op de NAS zelf.
In de meeste gevallen:
IMAP: Je domeinnaam (zonder verdere toevoeging)
Poort: Die aangegeven staat in de mailserver
SMTP: Je domeinnaam (zonder verdere toevoeging)
Poort: Die aangegeven staat in de mailserver.
-
Als van vanui t buiten huis ook mail wilt ophalen/versturen dien je ook die poorten naar de Nas door te sturen.
-
Welke email app wil je gebruiken. Ik heb bijv de mail in de Gmail app toegevoegd. Werkt prima
-
Ik heb nu het volgende gedaan , in de samsung s5 bij mail (niet bij gmail) de account gegevens ingetikt en het gekke is bij mij werkt het en bij mijn man blijft hij maar vragen om het wachtwoord en is het verbinding maken mislukt.
Nu was ik net even weg buitens huis (dus weg uit mijn eigen netwerk )daar alles bekeken en werkt het prima hoe kan dit?
-
en je hebt exact dezelfde gegevens ingevuld ?
account instellingen en ook naam etc. ?
-
ja alles gelijk en nu zie ik ook dat hij bij mij ook zegt inloggen mislukt.
ik heb nu geprobeerd alles in gmail te zetten ook dat gaat niet zelfde probleem.
enig idee?
-
Kan je screenshots maken van je mailserver instellingen ( op de synology )
en de instellingen die je op de telefoon doet.
zoals door @Erwin1 aangegeven, dienen die instellingen en vooral poortnummers overeen te komen.
verder kan je nog de firewall instellingen van de synology nakijken of de juiste poorten geopend zijn.
-
Ik heb bijvoorbeeld voor clienttoegang ( zie screenshot ) IMAP SSL/TLS aangevinkt.
clients moeten op port 993 connecten
dit stel je in in de mailclient voor inkomende email, de servernaam is het ip of hostnaam van je nas ( intern of extern, voor extern dien je port 993 ook te forwarden naar je NAS.
-
Voor uitgaande mail op je telefoon stel je het volgende in;
server : ook weer het ip of hostnaam van je nas
ikzelf heb gekozen voor SMTP-TLS ( port 587 ) ook hier weer als je dit van buiten je netwerk wil doen moet je port 587 uit laten komen op je NAS
-
Firewall regels op synology
-
bedankt voor de screen shots maakt een hoop duidelijk en ik heb het inderdaad zo ingesteld staan maar krijg toch weer steeds de melding van.Verificatie mislukt.
-
Wat gebeurd er als je het vinkje uitzet bij "de naam van de afzender en de aanmeldingsnaam moeten identek zijn"
( in mailserver )
-
en de server voor inkomende mail, verwijst die daadwerkelijk naar je nas ( zowel in als extern )
-
Maar volgens mij gaat het helemaal nog niet goed.
als ik naar je MX records kijk bij hosting2go probeert hij eerst naar ;
smtp.tegelzettersbedrijfboogaard.nl
daarna mail.tegelzettersbedrijfboogaard.nl ( dit zijn beide je synology )
beide kan op port 25 geen mail binnenkomen ( port 25 niet open )
3e mx record verwijst naar een server van hosting2go, die accepteert wel mail.
dus volgens mij staan je portforwardings nog niet goed.
-
heb je deze ook open staan in je firwall van je synology
-
Maar.... in je vorige topic over mailserver zei je dat je uiteindelijk kon verzenden en ontvangen.
dan vraag ik me af waar en hoe je dat hebt gezien.
voor wat ik nu kan zien, niet via je NAS in elk geval ;-(
-
zie dat je port 587 wel open hebt staan, dat is prima.
maar voor het afleveren van mail zal je port 25 ook open moeten zetten, tenzij je de hele wereld zover kunt krijgen op de mail op port 587 bij je af te leveren :P :P .
maar goed. we zijn er nog lang niet.
overigens als je de synology bedrijfsmatig wilt gebruiken ( dat vermoeden krijg ik) zou ik de toegang etc weg goed beveiligen ( https ipv http) etc.
-
klopt wat je zegt wil hem inderdaad voor het bedrijf gaan gebruiken en ben echt een leek maar dat had je denk ik wel begrepen hahahah stapje voor stapje begin ik het een beetje te begrijpen .Alleen net wat je zegt opeens kon ik versturen en ontvangen dus dacht hehe eindelijk goed maar nee nog niet.
ik zal me wat meer moeten verdiepen in dat gedoe met poorten openen enz.
want inderdaad moet wel veilig.
ik puzzel nog even verder ben blij met je hulp in ieder geval.
-
maar wat staat er nu fout in mijn dns van hosting2go? ik heb gezegd dat ik een eigen mail server wil draaien en hun zeiden dat het zo dan goed staat met hun als backup.
-
Je dns staat goed. Portforwardings in je modem router is Miet goed. Port 25 moet naar je nas
-
in mijn ziggo modem staat port 25 naar de nas .
tenminste?? in heb bij local ip daar staat ip van nas en bij external ip 0 .
bij de hele lijst die er staat ,of moet dit local ip modem- external ip- nas worden?
-
Dat zou goed moeten zijn. Weet iemand hier of xiggo port 25 block ed?
-
dit had ik dus ook ergens gelezen dat je dan beter poort 2525 kan nemen maar ook dat helpt niet heb hem ook weer geforward 2525 in zowel modem als router.
-
Dat haalt niet uit ,mail zal altijd op port 25 afgeleverd worden.
-
o oke , is er dan wel een oplossing voor? zolang ik bij ziggo zit als dat het mocht zijn?
-
Als dat het probleem is wel ja.
Ten tweede moet je je afvragen of met je bedrijfsmail het op deze manier wil doen.
Je geeft aan er weinig verstand van te hebben. Mocht er iets niet goed gaan ben je afhankelijk van de goedwillende mensen zoals hier op het forum.
Maar voor hetzelfde geld ligt dagenlang je email eruit.
Als je je mail bij hosting2go laat kun je vast ook wel met de telefoon die ophalen.
Voordeel hiervan is dat als je een probleem hebt met mail je een aanspreekpunt hebt (hosting2go).
Leuk allemaal dat je het zelf wilt doen en leren maar volgens mij is het voor je bedrijfsvoering geen meerwaarde.
Dit wilde ik je toch even meegeven.
-
Dat zou goed moeten zijn. Weet iemand hier of Ziggo port 25 block ed?
Zoals veel ISP's blokkeert Ziggo poort 25 voor uitgaand verkeer. Uitgaand is alleen hun SMTP server toegestaan. De Synology handleiding gaat er uitgebreid op in hoe je hier mee moet omgaan.
Inkomend is poort 25 geen probleem. Bij mij wordt alle mail probleemloos afgeleverd. (G-Mail doet het zelfs op poort 465 als 25 dicht staat. ;))
-
Dan toch de portfotwardings of firewall probleem :-)
-
oke ,maar heb juist de nas aangeschaft om alle mail te kunnen opslaan op de nas.
Dacht dat het niet zo heel moeilijk was maar is dus lastiger als verwacht .
Maar puzzel wel verder heeft geen haast. En mail kom nu binnen en verzenden lukt .
-
Maar waar zie je het verzenden en ontvangen dan?
In mailstation?(webmail)
Of outlook cliënt?
-
om te beginnen iedereen gelukkig nieuwjaar!!
het verzenden en ontvangen gebeurd nu in mail station als ik ben ingelogd.
krijg het nog niet werkend op i mac of telefoon.
-
Even heel simpel probeer eens dezelfde instellingen als in mailstation in de telefoon te zetten?
-
dan krijg ik steeds de melding :
kan geen verbinding maken met email server om uw account gegevens te verifiëren.
geen reactie van server
-
welke hostnaam / ip heb je dan ingesteld op de telefoon ? en probeer je verbinding te maken via wifi of mobiel internet ?
-
ik heb hier van alles geprobeerd ziggo , hosting2go (de server zoals in mijn papieren staat vermeld) ip van de nas . Niets lijkt te werken ben er nu ook weer achter dat het ophalen van mail via mail station ook niet meer lukt.
dus ben weer terug bij af, ga maar even stap voor stap bekijken hoe alles staat want nu ontvang ik dus nergens meer mail en maandag moet het wel weer werken.