Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Mail Server => Topic gestart door: Erwin1 op 26 december 2014, 15:28:26

Titel: Mail opnieuw verzenden
Bericht door: Erwin1 op 26 december 2014, 15:28:26
Beste mensen,

Van de week ben ik erachter gekomen dat het voor telfort niet meer nodig was je zelf aan te melden met je inloggegevens voor de SMTP server. Ik heb deze optie uitgezet en nu worden mails weer succesvol verstuurd, echter.. ik zie in het e-maillogboek dat er achter verzonden mails staat 'opnieuw verzonden' de mails komen wel aan, maar ik ben benieuwd naar de reden van deze melding?


Titel: Re: Mail opnieuw verzenden
Bericht door: Briolet op 26 december 2014, 15:29:50
Geen idee, bij mij staat het er ook vaker wel dan niet achter.
Titel: Re: Mail opnieuw verzenden
Bericht door: Erwin1 op 26 december 2014, 15:31:37
Ik had in de manual al wat opgezocht maar daar worden de codes niet uitgelegd.
Wil wel zeker weten dat de mailserver goed functioneert, als mailtjes niet aankomen is dat behoorlijk lastig ;)
Titel: Re: Mail opnieuw verzenden
Bericht door: Robert Koopman op 26 december 2014, 15:43:52
Staan ze dan niet in de wachtrij?
Ik zie deze status alleen als er een mailtje niet weg wil.
Dat heb ik zelden tot nooit.
Titel: Re: Mail opnieuw verzenden
Bericht door: Erwin1 op 26 december 2014, 15:45:05
Nee de wachtrij is leeg :)
Titel: Re: Mail opnieuw verzenden
Bericht door: Briolet op 26 december 2014, 16:29:09
Staan ze dan niet in de wachtrij?

In de wachtrij zie ik nooit mailtjes staan. Dat neemt niet weg dat deze mailtjes er wel een paar seconden in gestaan hebben.  Als ik zo even turf dan is het fifty-fifty. Bij de helft staat "verzonden" en bij de andere helft "opnieuw verzenden". Die mailtjes zijn echter ook verzonden. Ik zie ook geen systeem van wanneer wel/niet.

Ik zag wel een heel vreemde afzender bij "opnieuw verzenden": xxx.tripolis.com. Ik schrok even omdat ik dat adres niet kende, maar zag toen dat ervoor steeds een mailtje binnenkwam van dat zelfde adres. Op het mailtje zelf staat echter de "Hanos" als afzender. Blijkbaar laten zij hun mail door tripolis.com verzenden in hun naam. Deze mail forward ik sinds kort naar een ander adres en blijkbaar wordt dan de oorspronkelijke afzender weer als afzender gelogd.
Titel: Re: Mail opnieuw verzenden
Bericht door: Erwin1 op 26 december 2014, 16:33:44
Alle mailtjes komen in de wachtlijst te staan, hoelang ze in de wachtlijst blijven staan is afhankelijk van de snelheid waarmee ze verwerkt worden. Zodra ze verwerkt zijn komen ze in het logboek te staan.


Over die vreemde codes, is me vaker op gevallen. Zelfde de mailtjes die afkomstig zijn van het forum hebben een aparte code. Bijgaand de logboek melding van het mailtje dat ik kreeg van je vorige reactie Briolet :)
Titel: Re: Mail opnieuw verzenden
Bericht door: Briolet op 26 december 2014, 16:43:48
Die code zie ik ook in het log. Als dit forum een mailtje verstuurt, laat de mailsoftware het mail adres van het lid staan dat in het account staat. Maar dat lid stuurt het mailtje natuurlijk niet, maar de forumsoftware. Als je de kopteksten met je maiprogramma bekijkt, vind je die afzender wel terug:

Citaat
Received: from s2979.nxs.nl ([80.246.180.95]) by mx3.gn.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.82) (envelope-from <www-data@s2979.nxs.nl>) id 1Y3sJp-00011x-0O for briolet@xxxx.nl; Wed, 24 Dec 2014 21:14:05 +0100

NB het IP adres is van dit forum.