Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mail Server => Topic gestart door: marcblom op 24 maart 2016, 23:19:13

Titel: Mail server probleem na upgrade DSM6
Bericht door: marcblom op 24 maart 2016, 23:19:13
Beste mensen,

Vanavond een upgrade gedaan naar dsm6. Hierna heb ik problemen met de mail server. Berichten komen niet meer aan. Ze staan wel in de wachtrij vermeld, zowel de inkomende als uitgaande berichten.

Ik heb het pakket al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, echter zonder resultaat.

Iemand suggesties waar ik het zou kunnen zoeken?

Alvast bedankt voor de moeite!

Groet, Marc
Titel: Re: Mail server probleem na upgrade DSM6
Bericht door: blackgoku op 24 maart 2016, 23:33:00
Ik heb dit in het verleden ook wel eens gehad, ik heb doen de beveiligings-regels aangepast.
Titel: Re: Mail server probleem na upgrade DSM6
Bericht door: marcblom op 25 maart 2016, 07:51:47
Bedankt voor je hulp. Helaas blijft het probleem bestaan wanneer ik beveiliging in de mailserver en de firewall van DSM uitschakel...

Iemand nog andere suggesties?
Titel: Re: Mail server probleem na upgrade DSM6
Bericht door: blackgoku op 25 maart 2016, 11:27:05
Wel raar bij mij werkt alles nog na de update, alles werkt eigenlijk nog, en dit buiten mijn verwachting om.
Titel: Re: Mail server probleem na upgrade DSM6
Bericht door: marcblom op 25 maart 2016, 11:36:12
Bij mij werken er meerdere toepassingen niet meer zoals dsaudio, dsvideo en zo kan ik er nog een aantal opnoemen. Dit is een euvel wat ik overigens na ieder major upgrade heb. Het volstond meestal om de toepassing te verwijderen en opnieuw te installeren. Dat hielp deze keer niet en heb de systeempartitie een reset gegeven en ben nu bezig aller opnieuw te installeren. De mail doet het in ieder geval weer...
Titel: Re: Mail server probleem na upgrade DSM6
Bericht door: Briolet op 25 maart 2016, 12:57:25
Wel raar bij mij werkt alles nog na de update, …

Sterker, bij mij kwamen de mailtjes al weer binnen tijdens het updaten van de pakketten. Wat hier aan de hand is weet ik niet, maar ik zou, via SSH, in het log direct op de nas kijken. "/volume1/@maillog/maillog"
Titel: Re: Mail server probleem na upgrade DSM6
Bericht door: rayadam op 22 april 2016, 11:18:44
hetzelfde probleem, ik krijg dan ook een email van Synology. Ik snap er niets van

Citaat
Regarding the manufacturer of router, I recommend you may ask why you've set up this configuration but you use below website and it show this port is closed.

Regarding ISP, you have to apply for the configuration of Reverse DNS. The concept of reverse DNS, you may refer to the link below to know more about it, and it is the reason you have to contact your ISP to do it:

https://originwww.synology.com/en-global/knowledgebase/DSM/tutorial/Application/How_to_make_your_Synology_NAS_a_mail_server#t2_3

Reverse DNS refers to translating the numeric addresses of a website (i.e. the IP address) to the domain/hostname, as opposed to the forward DNS process which translates the domain/hostname to the IP address. Reverse DNS refers also to locating which domain name/host belongs to a given IP address; that is why this process is often referred to as Reverse DNS Lookup. When a domain name has a valid reverse DNS, it can also be accessed by just using the IP address.

(Forward DNS) FQDN ---> IP
(Reverse DNS) FQDN <--- IP
Titel: Re: Mail server probleem na upgrade DSM6
Bericht door: howcome op 20 juni 2016, 22:43:56
Ik heb daar ook last van..
De mail komt wel binnen in de queue, en verzonden mail blijft in de queue hangen, maar imap synchronisatie gebeurt niet. Het enige wat ik kan doen is de hele nas herstarten en dan werkt de mail weer een tijdje.
Wel heel irritant, dus ik hoop dat het snel wordt opgelost.
Titel: Re: Mail server probleem na upgrade DSM6
Bericht door: Birdy op 20 juni 2016, 22:55:41
Citaat
Wel heel irritant, dus ik hoop dat het snel wordt opgelost.
Leg even een Ticket in:

Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld

Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/support/register.php?lang=nld

Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Titel: Re: Mail server probleem na upgrade DSM6
Bericht door: howcome op 20 juni 2016, 23:15:25
Done!
Titel: Re: Mail server probleem na upgrade DSM6
Bericht door: Birdy op 20 juni 2016, 23:17:43
 :thumbup:
Titel: Re: Mail server probleem na upgrade DSM6
Bericht door: howcome op 23 juni 2016, 11:49:58
Tja, en dan krijg je na 3 dagen een bericht van support dat de melding door Taiwan opgepakt wordt en of ik het issue even in het Engels wil vertalen. Ook willen ze toegang tot mijn system en of ik dus maar even het admin wachtwoord wil geven.
Lachen met die jongens daar!!

Ik bouw wel even een SMNP trap op de mail queue..
Titel: Re: Mail server probleem na upgrade DSM6
Bericht door: Birdy op 23 juni 2016, 12:02:21
Citaat
na 3 dagen een bericht van support
Netjes op tijd, toch ?
[attachimg=2]

Citaat
het issue even in het Engels wil vertalen
Dat wordt ook gevraagd:
[attachimg=1]

Citaat
Ook willen ze toegang tot mijn system en of ik dus maar even het admin wachtwoord wil geven.
Opzich is daar niets mis mee, heb ik ook een paar keer laten toen alleen kreeg ik meer instructies dan alleen maar een password, die je overigens tijdelijk even kunt wijzigen.

Titel: Re: Mail server probleem na upgrade DSM6
Bericht door: howcome op 28 juli 2016, 08:49:24
Na een paar weken stabiel gedraaid te hebben kan ik wel zeggen dat het probleem bij mij is opgelost. De fix: ipv6 stack uitzetten.
Ik heb een intern netwerk op ipv basis (192.168...) en de NAS heeft dus ook een ipv4 adres. Als je ipv6 op de NAS niet uitzet, gaat het proberen toch altijd een 6 connectie te maken, en dat heeft waarschijnlijk nog wel wat aandacht nodig van development.
Sinds ik het uitgezet heb, loopt de NAS weer als een zonnetje en stromen de mails weer binnen (ook de spam, maar dat is een ander probleem).
Titel: Re: Mail server probleem na upgrade DSM6
Bericht door: Briolet op 28 juli 2016, 13:55:25
Ik heb nog geen IPv6 van mijn provider, maar alle apparaten hebben een zelf assigned IPv6 adres. De ene keer verbind de nas via IPv4, de andere keer via IPv6. Echte problemen met IPv6 heb ik hier nog niet gezien.

[attachimg=1]

Het probleem kan ook aan de PC zitten.

Bij mij loopt de connectie met mailserver wel altijd via IPv4, voorzover ik in het log zie.