Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mail Server => Topic gestart door: florisjan op 18 juli 2014, 17:29:11

Titel: Mailprobleem via eigen wifi
Bericht door: florisjan op 18 juli 2014, 17:29:11
Sedert enkele dagen doet zich het volgende verschijnsel voor wat ik niet kan oplossen.

Op mijn Iphone en Ipad heb ik mail-clients geïnstalleerd om mijn mail te kunnen binnenhalen van mijn mailserver op de NAS.
Tot voor ongeveer een week geleden werkte dit zonder enkel probleem, maar sedert enkele dagen geven zowel mijn Ipad als mijn Iphone een melding dat het e-mail ophalen mislukt omdat gebruikersnaam of wachtwoord onjuist zijn (dat is tenminste de melding).
Thuis gebruik ik uiteraard mijn eigen wifi verbinding.

Wanneer ik geen gebruik maak van de WIFI, dus buitenshuis of binnen met 4G dan is er niets aan de hand  en komt de mail als vanouds gewoon binnen, schakel ik over op WIFi dan krijg ik direct de eerder genoemde foutmelding.

Heeft iemand dit probleem ooit gehad?
Titel: Re: Mailprobleem via eigen wifi
Bericht door: Babylonia op 18 juli 2014, 19:39:27
Via WiFi werk je met interne IP netwerkadressen, van buitenaf met externe IP-adressen.
Misschien dat er daar een discrepantie is in de werking van je app?
Maak je gebruik van bijv. een DDNS naam in de verbinding?
Titel: Re: Mailprobleem via eigen wifi
Bericht door: Briolet op 18 juli 2014, 20:10:28
Als je router geen nat-loopback ondersteunt, zou dit een reden kunnen zijn waarom je intern niet bij je mail kunt komen.

Citaat
Sedert enkele dagen doet zich het volgende verschijnsel voor wat ik niet kan oplossen.

Maar als dit vroeger wel gewerkt heeft, lijkt me dit niet de reden. Tenzij de router een firmware update gehad heeft waarbij deze feature uit gezet is.
(zelf zou ik ook niet weten hoe ik met mijn laptop zonder nat-lookback bij mijn mail moet komen)
Titel: Re: Mailprobleem via eigen wifi
Bericht door: Bobdroid op 18 juli 2014, 21:58:27
Ik zou zeggen,  eerst de router een keer herstarten,.  Dat werkte bij mij.
Titel: Re: Mailprobleem via eigen wifi
Bericht door: florisjan op 18 juli 2014, 23:54:24
Dank voor jullie reactie vandaag.

De router alsook de devices al meerdere keren gereset.
De NAT staat nog steeds ingeschakeld met de benodigde poorten.
Ik maak geen gebruik van DDNS.
Titel: Re: Mailprobleem via eigen wifi
Bericht door: LarsBoelen op 08 april 2016, 10:33:41
Ik heb exact dit probleem in mijn netwerk met een Netgrear R7000 en DS215j : alleen toegang als ik vanaf de WAN kant connect.
Heeft iemand dit ooit ervaren en opgelost?
Titel: Re: Mailprobleem via eigen wifi
Bericht door: florisjan op 08 april 2016, 14:04:08
Hoi Lars,

Probleem niet kunnen oplossen.
Binnen eigen WiFi gebruik ik het IP-adres van de mailserver om via webmail mijn mail te checken.

Groet