Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mail Server => Topic gestart door: Killerman op 12 augustus 2019, 08:50:32

Titel: Mailserver sychroniseerd niet met smartphone
Bericht door: Killerman op 12 augustus 2019, 08:50:32
Beste,

Regelmatig verwijder of verplaats ik email in roundcube. Echter worden aanpassingen niet doorgevoerd op mijn smartphone.
De emails komen wel binnen op mijn smartphone, alleen wijzigingen via roundcube worden niet doorgevoerd.
Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

Instellingen mobiel:

Inkomende server
IMAP-server: imap.eigendomein.nl
Beveiligingstype: Geen
Poort: 143

Uitgaande server
SMTP-Server: smtp.ziggo.nl
Beveiligingstype: TLS
Poort: 587
En de benodigde inloggegevens van ziggo.

Instellingen Mailserver:

(https://i.postimg.cc/cJgdjJps/1.jpg)

(https://i.postimg.cc/GtNQXqG3/2.jpg)

(https://i.postimg.cc/Y2mb9wHh/3.jpg)
Titel: Re: Mailserver sychroniseerd niet met smartphone
Bericht door: Briolet op 12 augustus 2019, 09:58:23
Dit zal echt niet aan mailserver liggen. Als je de verplaatsingen wel in Roundcube ziet, dan zit het op de nas wel goed.

Ik denk eerder dat het aan de smartphone ligt. Maar je schrijft er niet bij welke mailcliënt je gebruikt.
Titel: Re: Mailserver sychroniseerd niet met smartphone
Bericht door: Killerman op 12 augustus 2019, 10:12:29
Ik gebruik de mail app die standaard op de Samsung S8+ staat.

De wijzigingen zie ik inderdaad wel in roundcube.
Titel: Re: Mailserver sychroniseerd niet met smartphone
Bericht door: Briolet op 12 augustus 2019, 10:29:47
Zet er eens een andere bij op. (Het is geen probleem om meerdere mailcliënts naast elkaar actief te hebben op de smartphone).

Zelf gebruik ik BlueMail op mijn Samsung omdat ik van alles miste in het standaard mail programma. Vooral de optie om in de bronversie van de mail te kijken.

Overigens zou ik nooit onbeveiligde IMAP gebruiken. De smartphone moet bij elke IMAP toegang ook een wachtwoord versturen. Die gaat dan als leesbare tekst door de lucht. Als je dan eens op een onbetrouwbare of onbeveiligde wifi zit, dan kunnen ze je wachtwoord zo lezen.
Titel: Re: Mailserver sychroniseerd niet met smartphone
Bericht door: ufosyno op 12 augustus 2019, 16:46:42
Ik heb geen ervaring met Android mail... maar bij veel emailprogramma's staat een synchronisatie-termijn, en ook of de emails voor off-line lezen beschikbaar moeten blijven. Vooral als in het laatste geval een J staat, dan houdt de mail-client eenmaal gedownloade email vast voor een meestal aan te geven periode. Syncen neemt dan alleen de nieuwe emails mee en niet de verwijderingen elders.

Misschien is dit het probleem bij TS...