Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Server => Topic gestart door: Briolet op 20 augustus 2014, 13:40:28
-
Ik kwam er vandaag achter dat MailServer de uitgaande mail limiteert op 10 MB. Na uitpluizen van de handleiding kon ik echter nergens een maximum vinden.
Bij het doorlezen van de Ziggo mail handleiding, las ik dat Ziggo een limiet heeft van 20 MB voor de mail grootte. Als een attachement 18 MB groot is, wordt de attachment in de file storage gezet en de attachment door een link vervangen. Dat moet ook via Outlook werken volgens de Ziggo handleiding.
Ik wilde dus testen of dat ook via Apple mail werkte. In een mailtje plaatste ik een 22MB attachement en stuurde dat via de SMTP server van de nas naar mijn G-Mail account. De SMTP server van de nas is geconfigureerd om alle mail naar de SMTP server van Ziggo door te sturen. Mijn mail programma kwam terug met de foutmelding dat de server geen mails > 10 MB toeliet. Ik kreeg toen de optie een van mijn andere voorgedefinieerde SMTP servers te gebruiken. En toen ik Ziggo rechtstreeks koos, ging het mailtje wel gewoon de deur uit en kwam hij een tiental seconden later weer binnen via het G-mail account.
Maar omdat Ziggo rechtstreeks wel 22MB accepteerde als grootte en de nas niet, moet die 10 MB limiet door Mail Server bepaald worden.
In roundcube kun je wel een maximum instellen voor bijlagen, maar die staat standaard blijkbaar op 32 MB. Bovendien zou die instelling geen invloed op Mail Server moeten hebben.
Heeft iemand enig idee hoe ik die maximum grootte hoger krijg? Ziggo accepteert per slot mailtjes van 20 MB, dus voelt het krom als Mail Server ze beknot.
-
Ik neem aan dat je de functie 'maximum grootte per email' al hebt gevonden in de Mailserver package? Daar staat namelijk bij het kopje SMTP een maximum ingesteld van 10 MB wat jou probleem zou kunnen verklaren indien deze nog niet aangepast is.
-
:oops:
Hoe heb ik daar overheen kunnen kijken.
-
Hebben we allemaal wel eens ::)