Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Server => Topic gestart door: fransbas op 11 april 2019, 11:27:19
-
Al een tijdje iedere paar minuten een log waarschuwing:
User [xxx] from [***.***.***.***] failed to log in via [Mail Server] due to authorization failure
user xxx is een aangemaakte gebruiker
ip adres ***.***.***.*** is mijn externe ziggo ip adres.
Het lijkt erop dat of mail station of mail server een poging doet om aan te melden, maar het niet lukt (wachtwoord is veranderd, dus dat klopt). Alleen in de instellingen van mail station kan ik geen reden vinden waarom deze gebruiker zich zou moeten aanmelden. Enige emailadres van de gebruiker is een pop3 ziggo mailadres wat binnen wordt gehaald. Als ik inlog met de gebruikersgegevens dan staat al deze mail ook gewoon netjes in mail station.
Wat zie ik over het hoofd?
-
Is er niet nog een apparaat (PC/laptop/telefoon) wat probeert verbinding te maken met de server, met een oud wachtwoord?
-
Ja, dat was ook mijn eerste idee.
Maar telefoon en laptop reizen met de gebruiker mee (naar school) en ook dan blijft het ip-adres gelijk en dat moet dan met de locatie van het apparaat mee veranderen toch? Er is geen VPN ingesteld.
-
Als dat "from" IP adres, jouw eigen IP adres is, dan zit de gebruiker in jouw lan. Ik zou ook gokken op een verkeerd ingesteld apparaat dat het blijft proberen.
De gebruiker kan b.v. iets in DSM zelf ingesteld hebben.
Dan is een eigen DNS server handiger. Je hebt dan geen nat-loopback meer, maar een rechtstreekse verbinding. Het "From" adres wordt dan het lan-ip zelf. Dan kun je het apparaat beter identificeren.
-
Is het mogelijk ergens te zien wat er achter de schermen gebeurd?
-
Probleem opgelost!
-
Oh, fijn.... en hoe?
-
Alle mailstation users nagelopen. Account van de betreffende gebruiker werd nog een keer aangeroepen in een ander account. Wachtwoord aangepast en meldingen weg!
Was dus een domme aktie van mezelf. 😇