Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mailplus server en client => Topic gestart door: André PE1PQX op 01 april 2018, 14:35:35
-
Na een poosje stoeien heb ik mailplus (server en webclient) werkend zoals ik het prima vind.
Ook het IMAP-pen met Outlook 365 werkt zoals gewenst, alleen hier moet ik iedere keer 2 maal klikken op ja bij de vraag 'wilt u deze server blijven gebruiken' zie plaatje.
[attach=1]
Hoe los ik dat op?? (dat was vraag 1)
Vraag 2 is het volgende:
Het versturen van een mail naar een gmail acount vanuit outlook wordt deze geblokkeerd. Als ik dit in de web-client doe (mail-plus dus) gaat het wel goed.
Voorheen (dus met pop3 en SMTP naar de mailserver van mijn domein, zonder tussenkomst syno) werkte het wel zoals het moet.
Dus ergens tussen Outlook-client en syno-mail server Plus wordt gmail als ontvanger geblokkeerd.
Verder houd ik me aanbevolen als het gaat om instellingen met betrekking tot beveiligen van mijn mail server.
Die is 'verborgen' achter een VPN verbinding, dus er zijn geen overbodige poorten geopend naar deze NAS in mijn router.
Op mijn domein server (via GetHost) heb ik NIETS aan eventuele records gedaan. De NAS mailserver popped de mails naar zich toe en daarvandaan gaat het met IMAP verder.
-
Niemand?!?!
-
Zoals de screenshot al aangeeft komt de naam in het gebruikte certificaat niet overeen.
Hier heb ik ook last van, het vreemde is dat ik dit ook zie op mijn laptop maar niet op mijn pc´s. Volgens mij heeft dat te maken met het in Windows geïnstalleerde certificaat voor het domein.
Het blokkeren van een bericht wat verstuurd wordt aan gmail kan te maken hebben met een verkeerde configuratie van de mailserver. Heb je al geprobeerd een test te doen bij mail-tester.com (https://www.mail-tester.com/) en mxtoolbox.com (https://mxtoolbox.com/)?
Wat betreft de beveiliging van de mailserver, heb je de Synology MailPlus Server Administrator's Guide (https://global.download.synology.com/download/Document/UserGuide/Packages/MailPlus-Server/Synology_MailPlus_Server_admin_guide_enu.pdf) al doorgelezen?
-
Wat die certificaten betreft: ik heb geen enkele andere certificaat dan dat er standaard in de Syno's verwerkt zit.
De Mailserver is van buitenaf niet bereikbaar (behalve via VPN).
Misschien dat ik eens naar 'let's encrypt' certificering moet kijken?
Ook heb ik bij mijn domein-host niets aan de dns- of MX-records gewijzigt. De MailPlus sever/client pop-ped de mailbox <account>@pe1pqx.eu leeg naar de mailserver en daarvandaan ga ik met IMAP verder. Dit werkt uit de kunst (nu wel).
Zal eens kijken naar die mail-tester.com en mxtoolbox.com wat daar uit komt.
Tot zover eerst bedankt!