Auteur Topic: Geen mail in postvak in voor domein gebruikers  (gelezen 2037 keer)

Offline robert95

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Geen mail in postvak in voor domein gebruikers
« Gepost op: 21 juni 2018, 11:40:55 »
Op mijn DS1512+ heb ik in een dns server, Active Directory, en mail plus server draaien.

Nu ondervind ik problemen met het ontvangen van E-mail.
Als ik smtp accounttype op domeingebruikers zet zie ik in de log de inkomende mail voorbij komen. maar in het postvak van de gebruiker komt de mail niet binnen. Ik kan wel mail verzenden onder dit account.
Als ik dit op lokale gebruikers zet komt de mail wel netjes binnen in het postvak in.

Weet iemand of ik iets over het hooft zie of verkeerd heb ingesteld?
  • Mijn Synology: DS1512+
  • HDD's: 5x ST3000DM001

Offline hansiedown

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 14
  • -Ontvangen: 100
  • Berichten: 438
    • mijnweetjes
Re: Geen mail in postvak in voor domein gebruikers
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2018, 16:49:56 »
Ik heb nog nooit met Domein op Synology geexperimenteert, maar kan mij voorstellen dat er verschil is tussen een Domein gebruiker en een lokale gebruiker.
Dit zouden dan 2 verschillende identities moeten zijn (welke wellicht dezelfde naam hebben).

Versturen kan (bijna) altijd, ontvangen uitsluitend als het identitie overeenkomt.
Wat gebeurd er als je een nieuwe gebruiker aanmaakt uitsluitend in het domein en deze rechten geeft op mailplus?

  • Mijn Synology: DS1621+
  • HDD's: 6 x WD40EFZX
  • Extra's: 4Gb

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2626
  • Berichten: 16.276
Re: Geen mail in postvak in voor domein gebruikers
« Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2018, 17:42:25 »
Domein gebruikers, zijn dat LDAP gebruikers?. Want je kunt volgens mij een LDAP gebruiker aanmaken met dezelfde naam als een gewone gebruiker. Elk krijgt dan zijn eigen basismap. Alleen staat er bij de LDAP gebruiker een nummer achter de accountnaam van de map.



Bij mailserver krijgen beide gebruikers dan ook een eigen mail postbus. Ik heb dan eigenlijk geen idee waar die afgeleverd wordt als de gebruikersnamen gelijk zijn. Maar omdat er wel een ".maildir" folder aangemaakt wordt, zou de gebruiker mail moeten kunnen krijgen.

Kijk eens met putty in het maillog. Daar moet je kunnen terugvinden waar de mail blijft. (Althans in het maillog van Mailserver. Hoe mailplus logt en waar weet ik niet. (gebruik ik niet)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2626
  • Berichten: 16.276
Re: Geen mail in postvak in voor domein gebruikers
« Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2018, 12:11:07 »
Ik heb hier toch eens dieper naar gekeken. BIj mail is het òf de locale gebruikers òf de LDAP gebruikers. Dus bij gelijke namen in beide accounts is het duidelijk welke postbus gebruikt wordt.

Ik had een test user "PietjePuk". Als ik in MailServer het accounttype op LDAP zet, dan komt post voor PietjePuk gewoon aan.

In elk geval volgens het log en het verschijnen van een nieuwe file in .MailDir, want ik heb geen mail account aangemaakt om die postbus te bekijken.

Citaat van: Maillog
2018-06-23T11:59:33+02:00 GedeeldeData dovecot: lda(pietjepuk): sieve: msgid=<5A82EB6C-CC27-4133-A823-D3FF80658A50@xxx.nl>: stored mail into mailbox 'INBOX'
2018-06-23T11:59:33+02:00 GedeeldeData postfix/local[14486]: D58F9761D: to=<PietjePuk@xxx.nl>, orig_to=<pietjepuk@dsm.xxx.nl>, relay=local, delay=4.1, delays=3.7/0/0/0.44, dsn=2.0.0, status=sent (delivered to command: /var/packages/MailServer/target/libexec/dovecot/dovecot-lda -f "$SENDER" -a "$RECIPIENT")
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline dvandonkelaar

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 161
  • Berichten: 937
Re: Geen mail in postvak in voor domein gebruikers
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2018, 12:55:25 »
TS heeft het hier over het MailPlus package, niet over het mail station package. MailPlus zet de mail niet in de home folder maar in de MailPlus shared folder.

Zelf gebruik ik ook MailPlus met het Synology Active Directory Package, hier heb ik geen problemen met het binnen laten komen van mail.
MailPlus geeft sinds (volgens mij) update 2.0 weer bij welke user de mail in het postvak wordt afgeleverd, dit is in het serverpackage bij controleren (auditing) weergegeven. De kolom ontvanger is dan het account waarbij de mail is afgeleverd, de kolom originele ontvanger kan eventueel voor troubleshooting worden gebruikt om het probleem te achterhalen.
Waarschijnlijk staat het emailadres of alias verkeerd ingesteld zodat mail in het verkeerde postvak wordt afgeleverd.
--
dvandonkelaar

DS415+ 8GB | 2xWD30EZRX en 2xWD30EFRX | RAID5 EXT4 [Productie]
DS211J | 2x WD20EZRZ | RAID1 EXT4 [Backup]
Eaton Ellipse PRO 650 DIN (Schuko)


 

Geen verbinding meer met internet meer

Gestart door Matr1xBoard Synology Router

Reacties: 41
Gelezen: 14397
Laatste bericht 02 oktober 2016, 19:41:37
door Matr1x
gebruiker buitengesloten, geen webinterface

Gestart door denbeirenBoard Synology DSM 6.0

Reacties: 3
Gelezen: 1472
Laatste bericht 26 november 2016, 13:24:05
door Hempie
Surveillance versie 8 geen bewegingsdetectie mogelijk

Gestart door MartijnHendriksBoard Surveillance Station

Reacties: 4
Gelezen: 1864
Laatste bericht 01 februari 2017, 22:31:34
door MartijnHendriks
Kan geen map aanmaken op DS1515+ via verkenner windows 10

Gestart door bdpBoard Windows

Reacties: 1
Gelezen: 1423
Laatste bericht 19 april 2017, 22:53:35
door Birdy
kan geen verbinding maken

Gestart door Max1988Board DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 5
Gelezen: 1610
Laatste bericht 23 juni 2017, 20:05:30
door Benjamin