Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Mailplus server en client => Topic gestart door: stefr op 05 maart 2017, 13:35:50

Titel: Mail komt niet aan in postvak
Bericht door: stefr op 05 maart 2017, 13:35:50
Ik heb het volgende probleem met MailPlus Server:

Ik heb alles netjes ingesteld en alles lijkt ook goed te werken.
In ieder geval onder het Admin account.
Ik kan email verzenden en ontvangen.
So far so good...

Nu heb ik bij <Account> een vinkje gezet in de kolom Activeren achter mijn username. (Non-admin account)
Als ik nu inlog met mijn account kan ik netjes email verzenden. Ik heb de afzender ook al zodanig aangepast dat niet standaard alleen mijn gebruikersnaam wordt getoont als afzender maar gewoon mijn volledige naam.

Als ik echter een mail verstuur vanuit bijvoorbeeld outlook, dan komt deze wel aan als ik hem naar <postmaster@mijndomein.nl> stuur, maar ik zie niets in mijn eigen postvan inkomen als ik hem naar <stefan@mijndomein.nl> stuur.
In de logfile van de server zie ik wel dat hij is ontvangen op de server:

[attach=1]

Ik heb voor de test alle email beveiligingen uitgezet (Antivirus, bijlage- en inhoudscan, DNSBL, etc.)

Is er nog iets anders wat ik over het hoofd zie????
Titel: Re: Mail komt niet aan in postvak
Bericht door: TSOP op 05 maart 2017, 15:12:32
Heb je je account geactiveerd.
En bij protocol>alias.
Titel: Re: Mail komt niet aan in postvak
Bericht door: stefr op 05 maart 2017, 21:06:19
Ik heb inderdaad wel de gebruiker als geactiveerd staan.
Maar ik heb hier geen alias voor aangemaakt aangezien ik in de veronderstelling was dat als je een gebruiker activeert het postvak automatisch geactiveerd wordt met als voorvoegsel de gebruikersnaam.

Maar als ik jouw antwoord zo lees moet ik dus eerst nog een alias aanmaken met bijv. <gebruiker12> en die doorverwijzen naar account <gebruiker12>? Zal het zo eens proberen :-)